Columbus Columbus gestolen.....

Yeti Linka

Actief lid
FF een simpele vraag, mijn columbus is eruit gejat. Is de Amudsen ook net zo gewillig en makkelijk eruit te halen???

Je auto is nog geen half jaar oud. Ik neem aan dat je dan all risc verzekerd bent. Dan neem je toch geen genoegen met een ander systeem?

Hooguit even informeren wanneer de nieuwe en beter beveiligde Columbus uit komt en daar op wachten.

LenK

Forumguru
Ik neem aan dat je dan all risc verzekerd bent. Dan neem je toch geen genoegen met een ander systeem?
Verzekerd of niet, je gaat toch niet opnieuw het risico lopen.
Ja misschien wel als je de hele dag niks te doen hebt en wat vermaak zoekt in de vorm van aangifte doen, schadeformulier invullen, auto naar schadebedrijf en de laatste glassplinters na maanden nog terugvinden :1884:

Yeti Linka

Actief lid
:ot:
Vorig jaar is mijn O2 door een ongeval total loss geraakt. Dan zeg je toch ook niet "Verzekerd of niet, je gaat toch niet opnieuw het risico lopen.
Ja misschien wel als je de hele dag niks te doen hebt en wat vermaak zoekt in de vorm van aangifte doen, schadeformulier invullen, etc etc. :ot:

Na zes weken rijden in mijn nieuwe O2 was ik mijn Columbus al kwijt. Ik weet dus ook hoe het voelt. Het is al bijna 3/4 jaar geleden en elke ochtend is het eerste wat ik doe kijken of de ruiten er nog inzitten.

Om daarvoor nu een andere navigatie / radio te kopen gaat mij te ver. Ze hebben gewoon van mijn spullen af te blijven. Ik heb dus gewoon aangifte gedaan en het schadeformulier ingevuld.:regels: De auto is uiteindelijk toch verzekerd?

Of ik in mijn volgende auto weer een Columbus neem weet ik nu nog niet. Maar dan neem ik de keuze vooraf. Wat er nu in zit moet er ook nu in blijven.

Maar wat mij betreft is iedereen vrij om die keuze te maken.
[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @Maarten_SFC. Bedankt voor jullie begrip.[/MODERATORBREAK]

LenK

Forumguru
Vorig jaar is mijn O2 door een ongeval total loss geraakt. Dan zeg je toch ook niet "Verzekerd of niet, je gaat toch niet opnieuw het risico lopen.
:ot: Beetje rare vergelijking.
En "Het is toch verzekerd" klinkt me behoorlijk ego. Voorkomen is beter dan genezen lijkt me een iets betere houding.

EdK

Forumguru
ach ja hij is verzekerd !! Maar meestal is het zo dat de audio maar tot een bepaald bedrag vergoed wordt !
En al ben je wel goed verzekerd, je schiet er altijd bij in !

En aan de hand van vorige diefstallen hier op het forum van columbussen, zet er een nieuwe in en binnen no-time is die er helaas ook weer uit !

Dus Nomad schiet maar op met je beveiliging want er zijn veel potentiele kopers !

Yeti Linka

Actief lid
:ot: Beetje rare vergelijking.
En "Het is toch verzekerd" klinkt me behoorlijk ego. Voorkomen is beter dan genezen lijkt me een iets betere houding.

Ik hoop niet dat jullie mij verkeerd begrijpen. De verzekering is voor de auto afgesloten zoals hij bij de dealer vandaan is gekomen. Ik ben absoluut niet iemand die de boel maar laat gaan omdat het toch verzekerd is.

En voorkomen? ja ik doe mijn best. Na de diefstal is de bezem door de garage gegaan en staat de auto voortaan s'nachts binnen. Bijkomend voordeel: niet meer hoeven te krabben.

Blankenzee

Nieuw lid
Columbus gestolen Koop dus geen Columbus

Hoera,ik heb maar liefst vijf maanden mogen genieten van mijn Columbus navagatiesysteem totdat er een onverlaat mee vandoor ging.
Het is wat mij betreft ook over en uit met dit navagatiesysteem,ik kan wel weer een nieuwe laten inbouwen maar ik heb inmiddels al via de dealer vernomen dat ze over een paar weken weer langs komen en dan weer toeslaan.Het is zelfs zo erg dat de dieven dus gewoon een briefje achter laten met de tekst: Bedankt voor de tweede ronde!!!!!
De dieven schrikken overigens ook niet meer van een alarm want ze halen het systeem erzo makkelijk uit dat tegen de tijd dat je wakker wordt ze al weg zijn.
Ik raad dus iedereen aan om geen Columbus te kopen want hij wordt vroeg of laat gejat!!!!!!

Constant

Erelid
Ik ben wel benieuwd naar de statistieken, hoeveel leden hebben een Columbus en welke percentage daarvan is al één of meermaals slachtoffer geworden?

Ideetje voor een poll?

- Geen inbouwsysteem ooit gehad
- Columbus bezitter nog geen slachtoffer
- Ander inbouwsysteem nog geen slachtoffer
- Columbus 1 maal gestolen
- Columbus 2 maal gestolen
- Columbus 3 maal of meer gestolen
- Ander inbouwsysteem 1 maal gestolen
- Ander inbouwsysteem 2 maal gestolen
- Ander inbouwsysteem 3 maal of meer gestolen
etc.

Diefstal Columbus minder aantrekkelijk maken

Om het radio/navigatiesysteem Columbus / RNS 510 minder aantrekkelijk te maken voor diefstal is er een methode ontwikkeld om het kenteken of chasssinummer van het voertuig, waarin de Columbus is ingebouwd, in het front van het navigatiesysteem te etsen. Deze methodiek is tevens bruikbaar om de ruiten te etsen, zodat in één keer het gehele voertuig behandelt wordt. Het behandelen van zowel het naviagtiesysteem als de ruiten kost EUR 30,00 incl. BTW.

s6alv4fh_1gif.gif

Bovenaan Onderaan