Columbus Columbus gestolen.....

LenK

Forumguru
Als het wel zou passen, dan is meteen de vraag zou het die €50 waard zijn of geen enkele moer helpt omdat de antenne op het dak je toch al verraadt.

Bakkertje

Forumguru
Het frame gaat wel passen als je ook nog een 2-din adapter hebt. Deze heb ik in mijn O2 zitten om de 2 Din JVC passend te krijgen. Ik vraag me wel af of het gaat helpen..

We moeten niet al te goed gelovig zijn met maatregelen op dit forum, toch ?
Daarnaast zitten er op dit forum toch ook "georganiseerde mensen" die meelezen wat er gedaan wordt om je Columbus te beschermen?
Een slimme boef gaat infiltreert juist als "Skodarijder" op dit forum en VW-Forum om te kijken wat er met het Columbus/RNS510 Topic gebeurd.
Als Peter R. de Vries al een BMW X5 volhangt met camera's.....:winkie:

Ik denk dat het ophoudt bij een goed alarm, eventueel, etsen van je Columbus , auto in het zicht zetten, parkeren bij een lantaarnpaal in de avond en zorgen dat je auto niet ergens achteraf staat waar je de grootste kans loopt op diefstal.

De laatste maatregel is bij een heterdaad constatering van diefstal is om de Columbus (die er zojuist is uitgehaald) zodanig aan deze meneer mee te geven dat hij in het vervolg wel laat om een raampje in te tikken......:icon_smile_dead:
Zorg er wel voor dat je na deze handeling even 112 beldt met de mededeling dat er een inbreker van de stoep gevallen is en er ernstig aan toe is......

flip

Lid
Op Briskoda nu ook iemand met een gestolen unit. Schieten ze daar eindelijk wakker, want tot voor kort gaven ze elkaar tips over hoe je goedkoop wat waar kon kopen. Het is wreed wakker worden, daar over de plas. Niet dat ik er mij in verkneukel, integendeel, maar de zelfgenoegzaamheid over there begon me toch danig op de zenuwen te werken. Nu nog de fabrikanten iets laten in-/op-/aanbouwen dat gestolen goed niet laat werken, en de kopers overtuigen dat goedkoop niet deugt, en de markt stort in. Eindelijk.

gijsje

Lid
vanmorgen kwam ik bij de auto en het 3e systeem wat erin zat is nu ook weg snif...
Komt nu een ander dubbel din in en waarschijnlijk een jvc nt1 maar als iemand nog een alternatief heeft dan hoor ik het graag

LenK

Forumguru
Bah Bah, een triest record. Om wanhopig te worden.

[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]

Heel simpel : vergeet het !

Een Columbus is NIET te beveiligen en wordt gewoon gejat.
Even wat feiten :

1) Vast zetten met speciale schroeven ?
Antwoord :
Vooral doen, dan slopen ze je hele dashboard.
2) Etsen (graveren) van de Columbus ?
Antwoord :
Helpt niet want je raampje ligt er sowieso uit en je Columbus is sowieso weg !
3) Raamfolie aanbrengen ?
Antwoord :
Leuk en het zal belemmeren, maar weerhoud de dieven niet.
4) Alarm laten inbouwen ?
Antwoord :
Is een middel om het af te schrikken, maar meer ook niet
5) Na inbraak een nieuwe Columbus monteren ?
Antwoord :
Niet doen, maar kies dan voor een JVC KD-NX7000. Hiermee zorg je ervoor dat PON eens gaat nadenken over de Columbus omdat er niets meer wordt afgenomen door de dealers na diefstal en bovendien is de JVC de enige met een afneembaar front !
6) Nepfrontje dan ?
Antwoord :
De beste uitnodiging om je ruitje in te tikken : het dievengilde kent deze frontjes

Wat wel te doen ?
Antwoord :
Bij een heterdaad er voor zorgen dat degene die hem wilde meenemen zich het zijn hele leven blijft herinneren dat hij dat beter maar niet had kunnen doen. :crazy:

112655_kw-nx7000_e.jpg

JVC KD-NX7000 : de enige met afneembaar front (2-DIN) en toepasbaar in SKODA.
Shoppen op het internet bij diverse winkels naar dit systeem loont !

Constant

Erelid
Alhoewel ik ook zo'n nepfrontje ga kopen, leert de ervaring dat het professionele dievenvolk dit soort producten beter kent dan ons. Als ik mijn wijkagent mag geloven, kennen de boefjes de catalogus van beveiligingsproducten uit hun hoofd.

Maar het nepfrontje kan altijd handig zijn om de gelegenheidsdief te misleiden, daar besteed ik graag 25 euro aan.

Bij een heterdaad
In onze parkeergarage werd een professionele motordievenbende betrapt tijdens het openslijpen van het slot van een dure motor, de alerte bewoner die de heren aansprak op hun gedrag werd neergemept. Ik ga ervan uit dat de bendes die Columbussen stelen niet bestaan uit verzwakte eenlingen. Bovendien heeft de dief (gezien zijn bezigheid) waarschijnlijk een schroevendraaier in zijn handen.

EdK

Forumguru
Als ik mijn wijkagent mag geloven, kennen de boefjes de catalogus van beveiligingsproducten uit hun hoofd.

Tja Constant, als je je vak goed wil uitoefenen moet je wel op de hoogte blijven , en is dus materiaalkennis een belangrijk iets.

Ik zal topic volgende keer eerst maar eens goed doorlezen voordat ik met iets kom.
Er zal toch ergens iets voor te krijgen zijn? Of anders wordt het zelf iets bedenken.
In mijn saab 9-3 uit 2000 zat een radio die afgemeld en aangemeld moest worden bij de dealer anders kon dat ding zo de vuilnisbak in. Rare jongens daar bij VW.

EdK

Forumguru
Ja Micheltsi en dan zijn het nog geeneens romeinen !
Maar één van de leden van het forum is druk doende met een afdoende systeem dat het stelen van de columbus moet bemoeilijken of tegengaan.
Hoever het hiermee staat en wie het ook weer precies was is me even ontschoten, maar dmv een search op dit forum zal je er wel achter komen.

In mijn saab 9-3 uit 2000 zat een radio die afgemeld en aangemeld moest worden bij de dealer anders kon dat ding zo de vuilnisbak in. Rare jongens daar bij VW.

Dat heeft de Columbus ook, alleen kan dit weer omzeilt worden met de juiste software en bekabeling wat met de radio van jou Saab ook zou gebeuren als die nog actueel en gewild zou zijn.

Bovenaan Onderaan