Columbus Columbus gestolen.....

LenK

Forumguru
Wordt het niet veroorzaakt door een standaard accessoire.
Als je auto wordt afgeleverd met radio-CD en je besteld een Navi, dan betaal je het prijsverschil tussen Navi en de radio CD die je al zou krijgen.
Als de auto na aflevering wordt voorzien van Navi, dan betaal je die Navi volledig. Maar dan moet je een radio-CD van de dealer meekrijgen die er uit is gekomen.

nomad

Senior Member
Ik snap zowiezo niet dat men nog RNS510 en Columbussen bij de dealer koopt voor die belachelijke prijzen. Er zijn een aantal betrouwbare dealers die ze voor een hele nette prijs aanbieden. In elk geval meer dan 2000 euro goedkoper dan die 3600 euro.

ceesdd

Lid
Klopt, maar er schijnen drie versies te zijn en die functioneren dan niet goed. Heeft ook te maken met de versie van voor en na de face-lift in begin 2009.

Ik snap zowiezo niet dat men nog RNS510 en Columbussen bij de dealer koopt voor die belachelijke prijzen. Er zijn een aantal betrouwbare dealers die ze voor een hele nette prijs aanbieden. In elk geval meer dan 2000 euro goedkoper dan die 3600 euro.

nomad

Senior Member
Er zijn er 3, maar die werken in alle modellen. Het wel of niet werken van de stuurbediening heeft niets te maken met de columbus, maar met het wel of niet aanwezig zijn van de benodigde controllers.
Er zijn 1Z0 en 3T0 columbussen. De 1Z0 is voor de pre-facelift en de 3T0 is voor de facelift O2, S2 en yeti. En dat je van een 1Z0 na een upgrade een 3T0 maakt is alleen een softwaretruuk. De functies blijven hetzelfde alleen het nummer wijzigt.

ceesdd

Lid
Maar waarom dan die enorme prijsverschillen door Pon? En waarom zegt Pon dat andere modellen niet werken? Worden we na al die trouwe jaren SKoda rijden nu belazerd door importeur?

De dealer geeft gewoon door wat importeur opgeeft en adviseert! Ik ben gewoon gebruiker en ga af op het advies van importeur en delaer. Maar snap er nog steeds niks van!

nomad

Senior Member
Ik spreek alleen maar uit eigen ervaring.
De ervaring heeft helaas geleerd dat PON vaak geen idee heeft waar het over gaat en maar wat verteld. Daar worden dus klanten de dupe van.

Wordt het niet veroorzaakt door een standaard accessoire.
Als je auto wordt afgeleverd met radio-CD en je besteld een Navi, dan betaal je het prijsverschil tussen Navi en de radio CD die je al zou krijgen.
Als de auto na aflevering wordt voorzien van Navi, dan betaal je die Navi volledig. Maar dan moet je een radio-CD van de dealer meekrijgen die er uit is gekomen.

toen ik laatst bij de dealer was gaf ik aan dat als ik de columbus achteraf zou laten inbouwen zij de originele radio zouden overhouden dus dat de columbus nog goedkoper zou kunnen. Hij gaf aan dat dit de slagroom op de taart was voor de dealer. Als ik er met de leasmaatschappij niet uit zou komen kon ik nog bij hem terug komen omdat hij er dan nog wel wat af kon halen.

ceesdd

Lid
Geeft maar weer eens aan hoe importeur met deze materie omgaat. Is gewoon een zeer lucratieve bezigheid al die inbraken! Ik vraag me nog steeds af waarom origineel nabesteld € 3600,-- moet kosten terwijl ze ook legaal te koop zijn tussen de € 1500,-- en € 2000,--. Na de ellende van inbraken en discussie met verzekeraar wordt je ook nog een door importeur getild. Ik voel me zwaar belazerd en niet alleen door de dieven!
P.s. Ik moet alles zelf betalen, ik rijd helaas geen lease auto, dus is dit alles nog frustrerende voor mij!

Ga nu wel over van Columbus naar Armundsen systeem, hopelijk is dit minder interessant voor de dieven, en laat een goed autoalarm inbouwen.
Maar ja daarvoor heb ik geen businessline aangeschaft inclusief Columbus af fabriek (dus niks radio met Cd overhouden) = gerwoon nieuwprijs geweest!

toen ik laatst bij de dealer was gaf ik aan dat als ik de columbus achteraf zou laten inbouwen zij de originele radio zouden overhouden dus dat de columbus nog goedkoper zou kunnen. Hij gaf aan dat dit de slagroom op de taart was voor de dealer. Als ik er met de leasmaatschappij niet uit zou komen kon ik nog bij hem terug komen omdat hij er dan nog wel wat af kon halen.

Zwolly

Actief lid
Hey mensen...

Ik ben nieuw op jullie forum en wilde meteen wat delen met jullie..
heb veel al gelezen hier over onze "vrienden" van de dievengilde...
En, tja, ik ben dan weliswaar niet in het bezit van een 2din navigatie systeem, maar wilde jullie toch wat laten zien hoe ik eea vond op internet...

Bijlagen

• DSCN3151.jpg
    DSCN3151.jpg
    96,6 KB · Weergaven: 140
Die was ik ook op een vw forum tegen gekomen. Ik zou alleen e.e.a. in reflecterende verf spuiten. Ik krijg mijn auto eind van de week en moet toch een Solisto voor de IPhone inbouwen, kan ik meteen even kijken hoe beugels vast te zetten.
Contacten genoeg in de RVS wereld dus zou dan moeten lukken.

Ik ben ook in het bezit van een Columbus en gelukkig (nog) geen visite gehad van het dievengilde maar het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat we oplossingen zoals in het bericht van Zwolly moeten gaan bedenken...

MarcoO2

Forumguru
Tsja... je moet wat om je columbus te houden, maar ik weiger om dit soort paardemiddelen te gebruiken... 't ziet er niet uit!

Ziet er inderdaad niet echt fraai uit.
Daarnaast loop je het risico dat de heren Dievengilde je systeempje kort slaan door je display te molesteren.
Kortom: ruitje eruit en je display kapot. Dus ben je net zo ver van de kook.

We blijven er dus op dit forum bij :
JE COLUMBUS IS NIET TE BEVEILIGEN.
(of je moet een Pitbull in je auto leggen, maar dan loop je het risico dat de Politie hem eruit haalt vanwege de hyperventilatie van het beestje.....:923:

MarcoO2

Forumguru
Even terug in de tijd (voor degenen die dit toen niet meegekregen hadden):
Maar.... er is wel goed nieuws. De inbraakbeveiliging waar ik het eerder over had gaat zeer waarschijnlijk in productie en met een beetje mazzel zullen de eerste prototypes binnen een dikke maand er zijn. Even geduld nog.
@ Nomad: Is dat de oplossing waar je het eerder al over had, of heb je iets nieuws op het oog?
Ja dat is hem. :xyxthumbs: Maar even geduld nog.

Valt er hier al iets meer over te zeggen, Nomad?

ECV

Nieuw lid
Beveiliging

Het lijkt me toch dat als de leden van het dievengilde zo'n glimmende stang voor je columbus zien zitten ze toch liever een ander ruitje in slaan....

Bovenaan Onderaan