Columbus Columbus gestolen.....

hemi24

Forumguru
[MODERATORBREAK]Niet zomaar onnodig quoten! Het staat meerdere keren in dit topic en toch wordt er te pas en onpas gequote. NIET DOEN als het niet echt nodig is! [/MODERATORBREAK]

Alarm schijnt geen garantie te zijn op behoud van je af-fabriek navigatiesysteem. :(
Lees en huiver zou ik zo zeggen...

Geeft hoogstens een "beschermend" gevoel, totdat je de auto een keer aantreft zonder...

nomad

Senior Member
@RoadXY: zou je eens kunnen laten weten wat er gebeurt als het alarm erop staat en je de deur opent met de sleutel ?

[MODERATORBREAK]Niet zomaar onnodig quoten! Het staat meerdere keren in dit topic en toch wordt er te pas en onpas gequote. NIET DOEN als het niet echt nodig is! [/MODERATORBREAK]

Vertel mij wat ... vannacht heeft het dieven gilde dus netjes mijn Columbus systeem uit de auto gehaald :disc: . Naast een gebroken ruit en het verliezen van mijn "beschermde" gevoel gelukkig geen verdere schade. Ook mijn werklaptop lag nog netjes in de achterbak ... mocht de dief dit lezen ... vanaf nu dus niet meer. Maar kost je verdorrie zoveel tijd om alles te regelen ...

Alarm heeft gewerkt ... toen ik vanmorgen langs de opengeslagen ruit liep ging het meteen weer af. Tja ... handig van die "afgesloten" gemeenschappelijke parkeergarages

Eens kijken of we er nog een keer eentje in laten zitten ...

Uiteraard, was al van plan om eens uitgebreid te testen hoe het alarm werkt.
Zal eens een industrieterrein opzoeken...

Tsja, dan heeft een alarm niet veel zin inderdaad.
Ben je verzekerd?

[MODERATORBREAK]
Niet zomaar onnodig quoten! Het staat meerdere keren in dit topic en toch wordt er te pas en onpas gequote. NIET DOEN als het niet echt nodig is!
[/MODERATORBREAK]

Ik hoop het :-)

Navi zat in business line ... dus bij prijs auto in. Ik zie het allemaal wel, betaal in ieder geval genoeg premie ... zal ook helaas wel weer meer worden ... en dat zonder eigen schuld, dat is nog wat me het meest irriteert

___JC___

Forumguru
Als duidelijk is dat er een alarm in zit (gecertificeerd dus met stickers) en je auto staat op een openbare plek dan zal het dievengilde lijkt me toch liever een ander slachtoffer opzoeken. Er rijden tenslotte genoeg mensen rond met hetzelfde systeem zonder alarm.

Een vriend van me had een alarm, maar niet gecertificeerd. Je zag dus nergens aan dat er een alarm op zat. Op een nacht werd een van zn achterrruitjes ingetikt en begon de auto te loeien. Binnen twee minuten stond ie beneden en de vogel was gevlogen. Daarna heeft hij zn alarm meteen laten certificeren met bijbehorende stickers. Die stickers kan je ook alleen krijgen als je een gecertificeerd alarm hebt.

[MODERATORBREAK]Niet zomaar onnodig quoten! Het staat meerdere keren in dit topic en toch wordt er te pas en onpas gequote. NIET DOEN als het niet echt nodig is![/MODERATORBREAK]

Uhmm ... iedereen kan toch een "ik heb een alarm" sticker op zijn ruit plakken ?? :) ... just kidding

Volgens mij heeft certificering niks met een sticker te maken. Maar dat het alarm systeem getest is op functioneren (SCM certificaat, opgeslagen in een landelijke database), is ook meer bedoelt voor de duurdere auto. Had hiervoor een Saab 9-5, en die mocht ik niet verzekeren tenzij er een SCM gecertificeerd alarm in zat. Dus is ook eigenlijk meer iets voor de verzekeringsmaatschappijen om mee te schermen.

Maar denk dat het het dievengilde niet uitmaakt of je er een "ik heb een alarm" sticker op je ruit hebt ... en dat alarm het ook daadwerkelijk doet ook niet :( ... zoals ik vannacht heb gemerkt.

Constant

Erelid
Alarm is alleen handig op drukke plaatsen. En dankzij de vele vals alarmen van niet-gecertificeerde bouwmarkrotzooi-alarmen, doet niemand meer moeite om te kijken als de auto niet in het zicht is.

Dieven hebben een voorkeur voor particuliere parkeergarages, kunnen ze 's nachts rustiger hun slag slaan dan op straat. Bij mij in de buurt is er altijd wel iemand op straat en daarom wordt alleen bij auto's in de parkeergarages ingebroken. Overigens is bij ons de inbraakoverlast opgehouden na het plaatsen van bewakingscamera's, die zijn ook niet zaligmakend maar schrikken in ieder geval een deel van het dievenvolk af.

SCM is een certificerings instantie. Bij een TNO/SCM gecertificeert alarm krijg je stickers (rood driehoekje).
Als er zo'n alarm in zit, weet je zeker dat het een goed alarm is, ingebouwd door een erkend bedrijf.

___JC___

Forumguru
Juist, die stickers krijg je volgens mij alleen maar als je een SCM gecertificeerd alarm hebt. Zijn van die rood-oranje driehoekjes.
En ja in een afgesloten particuliere garage werkt een alarm niet als er niemand is helaas. Lekker afgesloten trouwens dan die garage. Maakt het extra zuur.

cvegreen

Forumguru
Kan die garage niet afgesloten worden dan ? Als het afgesloten zou zijn geweest , had er niemand van de dievengilde in de garage gekund en dus ook niet kunnen lopen met je alom geprezen columbus .

Constant

Erelid
Garages van appartementencomplexen zijn doorgaans afgesloten, maar er laat altijd wel iemand een deur openstaan of opendoet voor onbekenden via de intercom. En de betere boeven weten de deuren open te flipperen, dus in de praktijk staat je auto niet veilig in een afgesloten parkeergarage.

lock

Actief lid
[moderatorbreak]Niet zomaar onnodig quoten! Het staat meerdere keren in dit topic en toch wordt er te pas en onpas gequote. NIET DOEN als het niet echt nodig is! [/moderatorbreak]

Hingen er geen camara's dan in de garage.

floris

Lid
lock!! je hebt het echt niet begrepen. je doet een onnodig een quote, en met in die quote een oproep om niet onnodig te quoten????

lock

Actief lid
[MODERATORBREAK]En wéér ben je onnodig aan het quoten![/MODERATORBREAK]
Nee er dan nog een keer op reageren is lekker nuttig :489:

LenK

Forumguru
Laat lock ook even inleren. Na 2 berichten weet je nog niet alles.
En er zijn lieden die het na 1000 berichten nog niet afgeleerd zijn dat über-quoten.

Bovenaan Onderaan