Columbus Columbus gestolen.....

Mistraller

Senior Member
Amundsen wordt blijkbaar net zoveel voor ingebroken. Ik kreeg namelijk vandaag van Arval een leaseofferte terug. Ze willen geen auto's meer afleveren met amundsen of columbus, als je er navi in wilt moet je verplicht een JVC of pioneer in zetten ipv de VAG modellen.
Omdat ik de Greenline business line had aangevraagd, was dat dus een probleem, tenzij ie gewisseld wordt voor een model waar het frontje afkan.
Dus ik zit weer in dubio. Toch dan maar een normale greenline aankleden tot ie "leuk" genoeg is (zonder navi)?
Blijkbaar heeft Arval ook al met PON gesproken omtrent de VAG navi's. Dat maakte ik tenminste op uit het begeleidend schrijven.
 

Zosas

Nieuw lid
...verhaal geen navi van ARVAL

Eigenlijk toch raar?
Juist voor de businessline is dit een van de grootste redenen om voor businessline te kiezen...

Anderzijds heb je misschien nu geen RSAP telefoon en telefoon voorbereiding nodig ?

Hoe zit het met de koppeling van een JVC/Poineer naar je maxidot en je stuurwiel bediening?

Oftewel, even roepen dat het niet mag heeft consequenties voor allerlei andere opties op de Skoda.

En wat als je de elegance businessline neemt met alarm... mag het dan weer wel?
 

hemi24

Forumguru
Dan toch maar aan de Tomtom i.c.m. een Bolero?

Neem aan dat het leasebedrijf dan de meerkosten op zich neemt m.b.t. het verwijderen van het bestaande systeem en plaatsen van een "alternatief"
 

eskimo

Nieuw lid
Oorspronkelijk geplaatst door Mistraller
...verhaal geen navi van ARVAL

ook ik had dit probleem met Arval. Het feit dat ik een andere Navi mocht bestellen is mij niet verteld. Toen ik aangaf dan mijn auto maar bij een andere leasemij te bestellen werd er gereageerd in de trant van "dus u hoeft geen offerte van ons" Nee DUs. Heb hun nog wel verteld dat ik dacht dat dit hun wel eens klanten kon gaan schelen.

Heb uiteindelijk de skoda OII bij Athlon besteld. Geen probleem om hier wel de columbus te bestellen
 

nomad

Senior Member
Iemand een idee hoe dat bijtellingsgewijs gedaan wordt ?
De Columbus zit er af-fabriek in en ook als ie achteraf uitgebouwd wordt, betaal je gewoon de bijtelling erover. Aangezien het een hele dure accessoire is, wil ik wel weten hoe dat zit.
 
Eigenlijk toch raar?
Juist voor de businessline is dit een van de grootste redenen om voor businessline te kiezen...

Anderzijds heb je misschien nu geen RSAP telefoon en telefoon voorbereiding nodig ?

Hoe zit het met de koppeling van een JVC/Poineer naar je maxidot en je stuurwiel bediening?

Oftewel, even roepen dat het niet mag heeft consequenties voor allerlei andere opties op de Skoda.

En wat als je de elegance businessline neemt met alarm... mag het dan weer wel?
Pioneer heeft een model uitgebracht, specifiek voor de Skoda en Golf.
Dit is de 9110bt: http://www.pioneer.eu/nl/products/25/111/241/AVIC-F9110BT/index.html

Kan praten met Maxidot (scherm tussen de tellers) en het MFS (multi funct. stuur).
 
Ik heb ook aan dit systeem zitten te denken maar als ik de reviews op youtube zie dan wordt ik er niet vrolijk van. Het systeem duurt een eeuwigheid om op te straten en loopt vaak vast. Wat betreft functionaliteit ziet het systeem er wel goed uit alleen heb ik het idee dat het nog niet allemaal even goed werkt.
 

ceesdd

Lid
Misschien dat VW / Skoda dan eindelijk eens een betrouwbare oplossing zoeken, als lease maatscahppijen en verzekeringen dit systeem gaan boycotten! Ik denk dat VW en Importeur het echter prima vinden zo, elke nacht worden er tientallen gestolen (waar blijven die in godsnaam, niet elke pool rijd toch een passat of octavia o2?), meerprijs bij nieuwe auto is 2000 euro, maar nabesteld na inbraak kost de Columbus 3750,--! Tel uit je winst. Overigens is dit 12,5% van de hele waarde van de auto, is toch ongelooflijk. Mijn verzekering betaalde maar 2700 euro ( ik dacht aan hand van prijslijst dat dit genoeg was!), dus voel ik me behoorlijk genaaid toen ik zelf nog eens 1000 euro moest bijlappen! Ondertussen wel de verzekering laten aanpassen aan de nieuwe prijs van Columbus. Andere merken hebben dit probleem toch ook niet? Die hebben het anders ingebouwd. Wanneer er geen andee oplossing komt word mijn volgende auto geen skoda of vw meer, jammer verder erg fijne auto.

Amundsen wordt blijkbaar net zoveel voor ingebroken. Ik kreeg namelijk vandaag van Arval een leaseofferte terug. Ze willen geen auto's meer afleveren met amundsen of columbus, als je er navi in wilt moet je verplicht een JVC of pioneer in zetten ipv de VAG modellen.
Omdat ik de Greenline business line had aangevraagd, was dat dus een probleem, tenzij ie gewisseld wordt voor een model waar het frontje afkan.
Dus ik zit weer in dubio. Toch dan maar een normale greenline aankleden tot ie "leuk" genoeg is (zonder navi)?
Blijkbaar heeft Arval ook al met PON gesproken omtrent de VAG navi's. Dat maakte ik tenminste op uit het begeleidend schrijven.
 

nomad

Senior Member
@ceesdd

Je hebt 3750 (zegge: zevenendertighonderdvijftig) euro betaald voor een Columbus ? Datzelfde systeem wat door diverse aanbieders NIEUW in doos voor 1250 wordt aangeboden ?

Dat ga je toch niet menen he ?
 

ceesdd

Lid
Dat is de officiële prijs van Pon uit, andere systemen communiceren niet goed met Matrix, Bluetooth en PDC van de Skoda. Schijnt ook te maken te hebben met het bouwjaar. Verder hebben ze Columbus als accesoire en als auto onderdeel. Vertel me niet wat het verschil is, maar volgens importeur werkt het alleen met origineel auto onderdeel Columbus. Ik hoorde dat een nabestelde RS510 4000,-- euro kost in een passat.

Je hebt 3750 (zegge: zevenendertighonderdvijftig) euro betaald voor een Columbus ? Datzelfde systeem wat door diverse aanbieders NIEUW in doos voor 1250 wordt aangeboden ?

Dat ga je toch niet menen he ?[/quote]
 

nomad

Senior Member
Wat een BS.
Je kunt elke Columbus gewoon inbouwen. Dat heeft geen drol te maken met BT, Maxidot of PDC.
Mooie vraag voor als we de 8e bij PON zijn. Eens kijken of een techneut kan uitleggen wat de verschillen zijn.

Want geloof me, als ik mijn Columbus in jouw auto zet, doet ie het gelijk. En alle randapparatuur ook.
 

LenK

Forumguru
Die Pioneer :)
Behalve dat ie er wmb niet echt fraai uitziet is de anti-diefstalbeveiliging net zo slecht als bij de Columbus.
http://www.pioneer.eu/nl/products/25/111/241/AVIC-F9110BT/specs.html zei:
Onze 2-DIN-systemen zijn uitgerust met een antidiefstalsysteem. Wanneer het system na installatie ooit wordt losgekoppeld van de batterij, moet er een wachtwoord worden ingevoerd om het systeem te ontgrendelen en opnieuw te laten werken.
 

Rallye

Forumguru
Iemand een idee hoe dat bijtellingsgewijs gedaan wordt ?

De Columbus is een af-fabriek accessoire bij een Businessline. Die zit dus in de catalogusprijs; daar betaal je bijtelling over, ook al haal je de Columbus eruit. Laat je later een ander radio inbouwen, dan zit die niet in de cataloguisprijs en dus niet in de bijtelling.
 

nomad

Senior Member
Dat bedoel ik dus.
Jij besteld een businessline met Columbus. Dealer haalt dat ding eruit. Zet er een veel goedkopere poineer in. Jij betaald dan dus nog steeds de bijtelling voor een Columbus van 2000 euro, terwijl die pioneer maar 1000 kost.
Dubbel genaaid houdt beter toch ?
 
Bovenaan Onderaan