Columbus Columbus gestolen.....

Ronnie

Forumguru
Pioneer heeft een model uitgebracht, specifiek voor de Skoda en Golf.
Dit is de 9110bt
Kan praten met Maxidot (scherm tussen de tellers) en het MFS (multi funct. stuur).
Ik heb vorig najaar er eentje ingebouwd in een Touran van 2009 ter vervanging van een RNS 300, de inbouw was probleemloos, echter het display niet aan de praat gekregen hoor! Volgens mij zat het in het ontbreken van Can 2.0 in de Pioneer. VCDS er nog op losgelaten, ook zonder resultaat, toestel werd ook niet gevonden in diagnose wegens het ontbreken van CAN.
Het MFD wordt door Can 2.0 aangestuurd.
Na een tijdje duurde het steeds langer het ding op te starten, soms tot 10 minuten!
Mede oorzaak van dit was de aanwezigheid van een USB stick welke iedere keer volledig geladen moest worden.
Mijn vriend is hem nu zo zat dat ik binnenkort de RNS 300 met VW carkit weer terug mag zetten!
Overigens de prijs was € 695,-
 

Mistraller

Senior Member
En, kwam uit dat gesprek nog wat?
Dat weet ik uiteraard niet.


Ik kreeg de pioneer AVIC F310BT aangeboden voor 600 euro accessoireprijs, en die was verrekend met het weglaten van de navi, volgens Arval. Ware het niet dat de offerte ruim 30 euro duurder uitviel.

Qua bijtelling kan je fiscaal gezien niet gecompenseerd worden. Dat is de leasemij niet aan te rekenen, zo zit de wetgeving in elkaar. Net zoals een greenline met 17 inch wielen en een dakkoffer nog steeds A-label korting krijgt.

De JVC was de inmiddels eerder genoemde KW NT-1

De pioneer vind ik in elk geval lelijk.

Het gaat in mijn bericht met communicatie met ARVAL overigens wel om de Amundsen/RNS310!

Juist de integratie met de rest van de auto bevalt mij zo goed, dus dan nog liever een standaard skoda radio (swing geloof ik?) kostenloos geleverd door de dealer. (Ik heb nu een "Stream", en navigeren met mijn PDA en dat werkt ook prima)
Inmiddels heb ik namelijk berekend dat ik duurder uitben met een gewone greenline aangekleed met opties.
 

Zosas

Nieuw lid
Dat weet ik uiteraard niet.


Ik kreeg de pioneer AVIC F310BT aangeboden voor 600 euro ....

Lelijk is een understatement. Wat een walgelijk apparaat zeg!
Ook de beoordelingen op kieskeurig zijn zwaar ondermaats!

Ik las verderop iets in de forum over de:
JVC KD-NX7000

Maarja, hoeverre deze weer compatible is met: maxidot en stuurwiel bediening...
 
Ik heb vorig najaar er eentje ingebouwd in een Touran van 2009 ter vervanging van een RNS 300, de inbouw was probleemloos, echter het display niet aan de praat gekregen hoor! Volgens mij zat het in het ontbreken van Can 2.0 in de Pioneer. VCDS er nog op losgelaten, ook zonder resultaat, toestel werd ook niet gevonden in diagnose wegens het ontbreken van CAN.
Het MFD wordt door Can 2.0 aangestuurd.
Na een tijdje duurde het steeds langer het ding op te starten, soms tot 10 minuten!
Mede oorzaak van dit was de aanwezigheid van een USB stick welke iedere keer volledig geladen moest worden.
Mijn vriend is hem nu zo zat dat ik binnenkort de RNS 300 met VW carkit weer terug mag zetten!
Overigens de prijs was € 695,-
Belachelijk van Pioneer. Waarom word deze dan door hun betiteld als zijnde speciaal voor Skoda en VW?!?!?
 

nomad

Senior Member
Dat weet ik uiteraard niet.

Qua bijtelling kan je fiscaal gezien niet gecompenseerd worden. Dat is de leasemij niet aan te rekenen, zo zit de wetgeving in elkaar. Net zoals een greenline met 17 inch wielen en een dakkoffer nog steeds A-label korting krijgt.
Dan hoop ik toch wel dat ze dat voor de bestelling melden zodat je een andere keuze kunt maken. Ondanks dat ik best wel een Skoda-fan ben, zal de ontwikkeling van de nieuwe RNS bepalend zijn voor de lease of aanschaf van de volgende. Als de Columbus dan niet veranderd is, is dit mijn laatste Skoda geweest.
 

Captain Hook

Forumguru
Sorry hoor, maar wie laat de keuze van z'n auto nou afhangen van het navi-systeem wat er in zit? :confused:
Net alsof dat het belangrijkste is van een auto???
 

Arnoldotje

Forumguru
Ik kan me er wat bij voorstellen.
Hoe anders willen ze bij de VW snappen dat ze iets moeten doen.
Als de consument troep blijft kopen, zal de producent troep blijven produceren.
 

Captain Hook

Forumguru
Maar je hoeft er toch geen Columbus bij te nemen? :crazy:
Als je dan perse navigatie wilt (elke dag hetzelfde stukkie van huis naar werk en retour heb je uiteraard wel een navigatie systeem voor nodig), zijn er nog zoveeeeeeel andere keuzes...
 

Arnoldotje

Forumguru
Daar heb je in principe gelijk in.
Echter, ik vind de columbus gewoon het mooiste passen in het interieur.
Als na heel veel klachten van berijders etc. de producent belsuit het niet nodig te vinden aanpassingen te doen, dan moet in mijn visie marktwerking zijn functie uitoefenen. En dat betekent dat je deze producent net zo serieus neemt als hij zijn klanten serieus neemt (niet dus), en zijn producten dus links laat liggen.
 

nomad

Senior Member
@Captain Hook:
Ik vind dat dus van wel. Als je als fabrikant niet naar je klanten luistert, dan neem je ze niet serieus. het gaat hier ook helemaal niet om de navigatie, maar om het alles in-1 product. het is verdo*** het meest gestolen navigatiesysteem nu. En dat terwijl je in je eigen concern de oplossing klaar hebt liggen. Waarom kan Audi het wel en VW niet ? ja dat vereist een drastische oplossing (MOST en dergelijke) maar als zelfs leasemaatschappijen de inbouw verbieden dan zegt dit toch wel iets.
 

Wasmachineman

Forumguru
Bij mij is navi het belangrijkst !
Ik heb elke dag adressen te bezoeken en zou dit erg missen. Met een tijdelijke leenauto moet ik al een losse navi regelen via mijn vrouw.
Ook een achteraf ingebouwd systeem heb ik liever niet, doet vaak afbraak aan het mooie interieur.
Een losse navi is helemaal moeilijk want dan moet je deze steeds van je raam halen vanwege inbraak gevoeligheid. Maar dit alles telt alleen voor mij. Misschien ben ik veeleisend of verwend maar zo wil ik het wel. Gemak dient de mens toch ?
Amundsen vind ik een fijn systeem, heb ik al een paar keer gehad. Columbus ken ik nog niet maar daar zeg ik geen nee tegen.
Inbraken zijn hier thuis nog nooit geweest, afkloppen nu !!!!!
Bij Audi is het beter ingebouwd maar ook Volvo en Renault heeft ook een perfect werkend systeem obv Tom Tom !!
Dat Skoda / V W hier niets aan doet vind ik heel kwalijk.:mad:
Ik laat niet mijn keuze op de auto hiervan afhangen maar het telt wel mee !
Het plaatje moet kloppen: prijs, uitrusting en ruimte onder andere !
 

Octi

Lid
Hallo allemaal,

Even een kleine tip: wat ik heb gedaan is het gebruik maken van 1 toer schroeven(wel indraaien niet uit). Dit heeft als nadeel dat je het systeem niet zo maar kunt uitbouwen/aanpassen en dat de schade eventueel groter zal zijn (of juist niet). Het systeem is in ieder geval niet zo maar mee te nemen en wellicht laten ze het apparaat met rust als ze de schroeven zien. Een snel kraak zit er in ieder geval niet in. Hopelijk heeft men er iets aan. Verder zou een GSM module met magneet contacten een uitkomst kunnen zijn maar dit is natuurlijk veel duurder en waarschijnlijk is men dan te laat bij een snelkraak.
 

Mistraller

Senior Member
@ Superb-MH: nogal offtopic vind je niet?

@ Octi: ééntoerschroeven zie je niet aan de buitenkant. Dus de schade is er toch al. En als ze dan eenmaal binnenzijn, en de radio zit erg vast, reken maar op enorme schade. En als het niet lukt, dan krijgt meestal het display een ferme tik, zodat jij er ook niet meer van kan genieten. Je kan een tracker inbouwen, zoals je die kant en klaar kan kopen, maar met een metalen behuizing zit je dan wel met een slechte ontvangst, en daarnaast, zie maar eens een politiekorps te vinden die daar serieus mee omgaat.

Ik ga mijn toekomstige navi beschermen met een goed zichtbare webcam (ik heb zo'n dome voor buiten gekocht, daar komt een camera in met wat IR leds), en hij staat op eigen oprit onder de carport. Hopen dat dat voldoende is. Al heb ik daar op de zaak niks aan natuurlijk.
 

LenK

Forumguru
Weet iemand of het jatten van VW/Skoda/Seat navi's een NL-only probleem is?

Zo ja dan snap je waarom er af-fabriek niks aan gedaan wordt, want NL is maar een kleine markt en dus wordt de moeite niet genomen om daar alles op aan te passen.
Zo nee dan rest niks anders dan volkomen boycotten die onboard navi's, net zo lang tot er een oplossing is.
 

Zwolly

Actief lid
zoals ik al eerder had geschreven:
je kan je ook afvragen hoeveel wordt er uberhaubt op een niet gewenste manier verwijderd.
is het onszelf niet banger maken dan de werkelijkheid is?
je zal de landelijke cijfers moeten raadplegen en tevens achterhalen hoeveel auto's er rondrijden met dit soort navigatiesystemen...
dan pas kan je een goed onderbouwde conclusie trekken
 

EdK

Forumguru
Dit is een stukje van de krant NHD. ( Noord Hollands Dagblad )
En het betreft hoofdzakelijk Volkswagens die getroffen worden !


Diefstal airbag is een plaag

  • Gepubliceerd op 19 maart 2010, 17:08
  • Laatst bijgewerkt op 19 maart 2010, 17:13
purmerend - Autofabrikanten moeten zich wapenen tegen de exploderende groei van diefstallen van airbags en navigatiesystemen. Dat bepleit directeur Guus Wesselink van de Stichting Aanpak Voertuigcriminaliteit (AVC). ,,Het is echt een plaag.''
Tientallen auto-inbraken de afgelopen weken in Purmerend en omgeving. En Waterland is niet de eerste regio in Nederland die wordt getroffen door een golf aan autokraken waarbij de buit bestaat uit airbags en geïntegreerde navigatiesystemen. ,,Het is een landelijke plaag'', zegt woordvoerder Paul de Waal van Bovag. ,,Keer op keer is een andere regio aan de beurt. Als de politie daar verscherpt toezicht gaat houden, hoppen ze gewoon een stukje verder.''
 
Bovenaan Onderaan