Columbus Columbus gestolen.....

WillemJan

Forumguru
Nóg hoger? De Columbus is momenteel al be-la-che-lijk duur...(...)

Dit klopt, en ik ben het ook met je eens.

Daar zul je beslist gelijk in hebben, maar over hoeveel extra hebben we het dan. (...)

Bij bedrijfseconomie vond ik kostprijsberekeningen altijd het leukste wat er was. Als je de functionaliteit van de Columbus (die nu in een apparaat zit) uit elkaar gaat trekken, en in meerdere kastjes gaat stoppen en dan nog eens verspreid over de auto ergens installeert, dan wordt het per saldo natuurlijk duurder.
Bijkomend voordeel is natuurlijk wel dat het apparaat minder aantrekkelijk is om te jatten. En modulair opgebouwd betekent ook dat reparaties gemakkelijker zouden kunnen zijn, en dat daar dan weer op bespaard zou kunnen worden.

Om onze voetbalprofessor te citeren: "Elk voordeel heb zo zijn nadeel".

For my few cents... Willem

MarcoO2

Forumguru
Er is hoop voor de regio Arnhem

Columbus-bezitters in de regio Arnhem kunnen weer wat rustiger ademhalen, aldus onderstaand artikel:

Bende autokrakers 'zoek'

door Harold Schuil. zondag 26 december 2010 | 17:13 |
Laatst bijgewerkt op: maandag 27 december 2010 | 10:25

ARNHEM - Een bende vermoedelijk Litouwse autokrakers lijkt te zijn verdwenen uit de regio Arnhem. De laatste weken zijn geen nieuwe kraken gepleegd die aan de bende worden toegeschreven.

Sinds de zomer werd de regio overspoeld door autokrakers die het vooral hadden voorzien op vaste navigatiesystemen. Een aantal krakers werd gearresteerd, allemaal kwamen die uit Litouwen.

Tientallen autobezitters werden bestolen. De politie formeerde een tienkoppig rechercheteam. Er werd extra gesurveilleerd. Ook wijkagenten hielden de buurten waar veel kraken werden gepleegd extra in de gaten. In de wijken werden folders verspreid waarin voor de krakers werd gewaarschuwd.

"We hebben het vermoeden dat de krakers naar een andere regio zijn vertrokken", zegt een politievoorlichter. "Het rechercheteam is niet meer actief, maar we houden het nog wel goed in de gaten."

De werkwijze van de Litouwse krakers is erg specifiek en herkenbaar voor de politie. De krakers werken meestal 's nachts op doordeweekse dagen en vaak in koppels van twee. Het gaat om jonge dieven, tussen de 18 en de 25 jaar oud. Ze zijn donker gekleed, dragen meestal een rugzak of fietstas en verplaatsen zich lopend, op de fiets of in busjes.

Constant

Erelid
Vannacht schijnt het flink raak geweest te zijn in Amsterdam met Columbus diefstallen.

In de garage van mijn complex zijn minstens drie Columbussen gestolen uit Audi's en Volkswagens (ik heb geen Columbus en mijn auto is gelukkig overgeslagen). De auto's zijn opengebroken door een klein gat te maken onder de portiergreep.

Toen de slachtoffers bij het schadeherstelbedrijf kwamen, kregen ze te horen dat op meer plekken vannacht Columbussen zijn geroofd.

lawewing

Forumguru
Ik heb mijn Skoda nog niet zo lang en heb zijdelings wel eens gehoord dat de Columbus diefstalgevoelig zou zijn. Even voor mijn beeldvorming, stelen ze nu eigenlijk vooral de Columbus (vanwege de interne harde schijf) en niet de Amundsen? En hebben ze het daarbij alleen gemunt op de nieuwere Skoda's?

Constant

Erelid
De diefstallen betreffen Columbus, Columbus en nog eens Columbus. Andere types en/of andere merken worden doorgaans overgeslagen.

jero

Nieuw lid
Enkele weken geleden was in twee naast elkaar liggende straten in Zoetermeer twee Columbussen gestolen vanuit een Skoda en een VW-passat. Ook hier stonden bij het herstelbedrijf nog twee auto's waarvan de navigatie dezelfde nacht ook waren weggenomen, door het verwijderen van een raamportier.
Daarom heb ik in mijn twee maanden nieuwe Octavia een navilock laten aanbrengen. Het aanbrengen en verwijderen is doodsimpel en hij past in het dashbordkastje.

Constant

Erelid
Helemaal geen Columbus werkt ook, ik ben als enige overgeslagen bij de inbraken in de VAG auto's.

Een vriend van me heeft de navilock, ziet er erg degelijk uit.

___JC___

Forumguru
Zo net wakker gemaakt door mn eigen autoalarm. Uiteindelijk was er niks te zien dus het zal vals alarm geweest zijn, maar het eerste wat je toch denkt als je dat geluid hoort is toch ff dit draadje.

Nu heb ik mij net een octavia laten verkopen met ook zo'n Columbus erin.
Ik vroeg mij af of er mensen zijn die zo'n afdekplaat aangeschaft hebben? Wat is jullie ervaring? Zin of onzin?

Volkomen belachelijk ding, maar als het die gasten afschrikt:

vw_navilock.jpg vw_navilock-2.jpg

bron: Navishop.nl

Maarten

Forumguru
Vlieger; gefeliciteerd met je aankoop en welkom hier op het forum.
Het is een goed gebruik je even voor te stellen in het meet and greet gedeelte.
Zou je dat nog even willen doen? Dat wordt erg gewaardeerd!

Vandaag laat ik zo'n lelijke navilock in mijn auto zetten.
Kan bij mijn huidige woning de auto niet meer voor de deur zetten, en vele inbraken zijn hier schering en inslag in VAG wagens.

Tevens surf ik veel waardoor ik de auto op afgelegen plekken neer moet zetten.
Zo'n ding zorgt voor meer gemoedsrust. Foto's volgen...

Bovenaan Onderaan