Columbus Columbus gestolen.....

EdK

Forumguru
Shit man das kl@te !!
Moeten we dan nog ogen aan onze portieren laten lassen , zodat we met een discusslot onze wagens extra op slot kunnen zetten !!
Of gewoon 230V op de wagen zetten !! Bij aanraken wagen gewoon d**d neervallen ?!!

Aiii

Lid
Iedereen met een beetje verstand zag dit allang aankomen natuurlijk. Wat dacht je van auto's met keyless entry? Die mensen moeten zich pas echt zorgen gaan maken. Als ze nu zover zijn dat ze auto's met afstandbediening kunnen openen zijn ze straks zover dat ze auto's zonder sleutel gewoon kunnen starten. Dolle pret.

EdK

Forumguru
Iedereen met een beetje verstand zag dit allang aankomen natuurlijk. Wat dacht je van auto's met keyless entry? Die mensen moeten zich pas echt zorgen gaan maken. Als ze nu zover zijn dat ze auto's met afstandbediening kunnen openen zijn ze straks zover dat ze auto's zonder sleutel gewoon kunnen starten. Dolle pret.

Ja want die kaarten die werken op het systeem mayfair maw wat ze in rotterdam met het openbaar vervoer hebben of willen invoeren !!
Tja elektronica en software is mooi en kan veel maar kan ook wel eens te ver doorgevoerd worden in wagens !!
Want boordcomputer in wagen stuk houd in geen meter meer verder rijden !!
Waren die carbarateurs toch mooi !! kon je hem zelf met schroevendraaier nog wat armer of rijker zetten die wagen !!

aart.van.es

Nieuw lid
Vanmorgen bleek ik het haasje. Auto ontgrendeld, geen braaksporen, maar wel de Columbus verdwenen. Vakwerk, want zonder schade verwijderd. Ik schrik me dood van de vele berichten hier. Zeker ook vanwege de meldingen dat de dieven weer lekker terugkomen na een tijdje om het systeem opnieuw te jatten als er weer een nieuwe inzit..

Ik vraag mij af of hier meer mensen zijn met mijn ervaring: inbraak zonder schade. Het schijnt namelijk dat het steeds vaker voorkomt. Zal iets met het kraken van/onderscheppen van het signaal van de afstandbediening te maken hebben wellicht. En als men een ov-kaart op afstand kan uitlezen...

:407:

Overigens was ik niet de enige vandaag die aan de beurt was. Toen ik bij de dealer kwam en het uitlegde zeiden ze: Ah, ja, u had net al gebeld he? Nee dus... Ik was de volgende...:icon_smile_dead:

higgy

Forumguru
En zet mij GODVERDEGODVER ook maar in het rijtje!
Vanavond lekker in Den Bosch uit eten met m'n maat en onze vrienden, kom ik terug bij de O2: opengebroken. Tot m'n verbazing zat de Columbus er nog in. Stopt er een politiebusje naast me: "dat was een heterdaadje meneer, helaas zijn de twee daders op een scooter ontkomen door tussen de paaltje door te sjezen". Keurig ter plekke geholpen door de politie, pv gemaakt, de auto daarna naar het huis van m'n maat (30 mtr verderop) gereden en gestofzuigd.
Daarna gauw naar huis naar de oppas en kids, vrouw afgezet en bij Carglass een noodruit laten plaatsen (nieuwe ruit is morgenmiddag binnen).
En aangezien het van dhr. Hirsch Ballin ineens mag sinds vorige week: het waren twee KUTMAROKKANEN!
De agenten noemden het heel politiek correct "Noord-Afrikaanse types".
Dat is politiejargon voor Marokkanen.

Die eikels hadden de safelock domweg omzeilt en de portieren na het inslaan dus gewoon kunnen openen. De Carglass-jongen wist me te vertellen dat ze met een gemodificeerde Nokia N95 zelfs de meeste alarmsystemen domweg uit kunnen zetten.

Wat een verdraagzame, fijne maatschappij leven we in. Die arme Marokkaanse jongens zijn vast, door mijn, schuld, achtergesteld in de maatschappij. Denk dat ik ze de Columbus morgen uit medeleven maar even na ga brengen.
Met 250 gram TNT erin, dat wel...

Captain Hook

Forumguru
Die eikels hadden de safelock domweg omzeilt en de portieren na het inslaan dus gewoon kunnen openen. De Carglass-jongen wist me te vertellen dat ze met een gemodificeerde Nokia N95 zelfs de meeste alarmsystemen domweg uit kunnen zetten.
Maar als ik het goed begrijp heeft het op slot doen van je auto dus helemaal geen zin?
Wat is hier tegen te doen? Zijn de sloten zo beroerd of is er een technologisch grapje gevonden om het te omzeilen?
En is er iets wat ik als autobezitter kan verbeteren?

MarcoO2

Forumguru
Kelere... het moet niet gekker worden... dit zijn er al een stuk of vijf alleen op dit forum binnen één week! Kan me die gevoelens mbt TNT wel een beetje voorstellen... iedere keer als ik bij mij auto kom is het een opluchting dat alle ruiten en mijn Columbus er nog in zitten!

Maar Higgy, ondanks dat het zwaar klote is als je ruit eruit ligt en het dus echt een narrow escape was, wees blij... het had erger kunnen zijn.

Maar toch.... BLIJF ALLEMAAL MET JE @#$$@#$@$-POTEN VAN ONZE AUTO's AF!!!

nomad

Senior Member
Dit baart me wel enigzins zorgen en verdient wel wat extra onderzoek.

* wijst higgy nogmaals op de PM van afgelopen week.... *

nomad

Senior Member
Zojuist even wat dingetjes bekeken, maar een oplossing is onderweg. Deze oplossing zal het dermate vertragen dat het echt niet meer interessant is.
Eerst ff de spullen regelen en dan inbouwen. :tongue:

aart.van.es

Nieuw lid
Zojuist even wat dingetjes bekeken, maar een oplossing is onderweg. Deze oplossing zal het dermate vertragen dat het echt niet meer interessant is.

Dat klinkt goed! Ik ben heel benieuwd naar je oplossing! Dan heb ik ook nog even tijd ter voorbereiding, want de wachttijd op een nieuwe columbus is meer dan een maand..

Overigens heb ik het hele verhaal van de columbussen + het openmaken van auto's zonder braakschade naar het AD gestuurd. Ik kreeg reactie terug van een redactrice die het erg interessant vond en erin ging duiken. Ze hebben al contact gezocht met (mijn) dealer en met de politie. Beetje ruchtbaarheid aan deze shit geven is niet gek, want misschien komt er op die manier ook wel een goede oplossing vanuit de VAG groep. Ik ben nu erg benauwd dat ze nog gezellig een keer terugkomen bij me zodra er een nieuwe Columbus inzit..

Constant

Erelid
Ik vraag me af of publiciteit het probleem niet vergroot? Nu zijn het gerichte bendes die het voorzien hebben op de Columbus. De gelegenheidsdieven leven nog in de veronderstelling dat de inbouwapparatuur moeilijk te verwijderen is en zijn niet op de hoogte van de extreme populariteit. Moeten we de minder slimme dieven niet onnodig wijs maken over de gewildheid en diefstalgevoeligheid van de Columbus?

Vorig jaar was er ook een vermoeden van draadloze sleutel hacken na een aantal inbraken zonder schade, maar toen was de eindconclusie dat de auto's niet op slot waren gedaan.

De safelock kun je ook per ongeluk zelf hebben uitgeschakeld, als je de sluitknop langdurig indrukt (3 sec?, exacte aantal sec staat in de handleiding maar die ligt thuis) dan wordt de safelock uitgeschakeld.

Hoe je met een bluetooth mobieltje alarmen zou kunnen uitschakelen, dat kan volgens mij alleen als de sleutelcode uit de ether is opgepikt (en ik twijfel of de N95 op de juiste golflengte zit). En volgens mij zit er tegenwoordig encryptie op de sleuteluitwisseling, maar dat zou ik moeten nazoeken. Dat N95 verhaal kan ik niet geloven (bovendien zou men het raam dan niet inslaan), volgens mij is de monteur in de war geweest met laptop-kofferbak-diefstallen door het oppikken van bluetooth signalen van laptops (en ook dat verhaal rammelt omdat laptops in standby ook de bluetooth uitschakelen).

Hi Nomad,

Ik heb mijn Skoda nog niet, maar ik houd me nu al aanbevolen voor wat je hebt gevonden. Ik ben heel benieuwd. Wellicht dat we deze informatie dan met alle Columbus eigenaren kunnen delen. Misschien wel op PM basis want je weet nooit wie er allemaal meeleest op dit forum...

nomad

Senior Member
Ik doe er voorlopig nog geen uitspraken over en als er iets bekend is, zal dat alleen op PM basis gebeuren, want hier posten doe ik het zeker niet.
De spullen zijn besteld en eind van de week weet ik of het werkt.

EdK

Forumguru
Ik doe er voorlopig nog geen uitspraken over en als er iets bekend is, zal dat alleen op PM basis gebeuren, want hier posten doe ik het zeker niet.
De spullen zijn besteld en eind van de week weet ik of het werkt.

Zie grag een PM tegemoet waar het over gaat en wat het doet en of het werkt !
En uiteraard de kosten van het verhaal
Want heb nu net een JVC NX-7000 ingebouwd en daar is het display van te verwijderen !
Maar ondanks dat sta ik nergens meer versteld van !!

Constant

Erelid
Ik kom ook graag op de pm lijst.

Ik ben trouwens antibreuk folie tegengekomen voor 16 euro per meter, is bedoeld voor woningruiten, maar misschien ook een idee voor onze auto's? Ik heb het nodig om een groot raam binnenshuis veilig te maken (je weet wel zo'n raam waar je makkelijk tegenaan loopt), maar misschien ook te gebruiken op een autoruit?

MarcoO2

Forumguru
Overigens heb ik het hele verhaal van de columbussen + het openmaken van auto's zonder braakschade naar het AD gestuurd. Ik kreeg reactie terug van een redactrice die het erg interessant vond en erin ging duiken. Ze hebben al contact gezocht met (mijn) dealer en met de politie. Beetje ruchtbaarheid aan deze shit geven is niet gek, want misschien komt er op die manier ook wel een goede oplossing vanuit de VAG groep. Ik ben nu erg benauwd dat ze nog gezellig een keer terugkomen bij me zodra er een nieuwe Columbus inzit..

en ja hoor...

http://www.ad.nl:80/rotterdam/stad/2654195/Duur_navigatiesysteem_is_erg_populair_bij_dieven.html

Vervanging gestolen Columbus

Omdat mijn Columbus anderhalve week geleden gestolen is en men vorige week opnieuw heeft ingebroken speel ik met de gedachte om er géén Columbus meer in te laten zetten maar een andere radio met bv. een portable navigatiesysteem.
Alvorens een definitieve beslissing te nemen heb ik jullie hulp nodig.

Stel dat ik een Stream of Audience radio zou nemen, werkt de af-fabriek Bluetooth-module (die ik immers nog in mijn auto heb zitten) ook met deze radio's en kun je dan ook via de radio opnemen of moet je dan op je telefoon zelf opnemen?
De stuurbediening, werkt die ook met voornoemde radio's?
Met andere woorden; Heb ik dan nog wel wat aan mijn Bluetooth-module en de stuurbediening?
Wat voor opties heb ik?

Last but not least een Portable navigatiesysteem.
Als ik al een portable systeem neem, wil ik het geluid wél over de speakers van de radio horen. Dit schijnt mogelijk te zijn met de VDODayton PN2050 resp. PN3000. Deze systemen kunnen door de dealer ingebouwd worden in het opbergvak boven op het dashboard. Voordeel is, dat je geen last hebt van laadsnoeren of zuignappen. 's Avonds haal je hem eruit en klap je het deksel dicht en niemand die er iets van kan zien. Kosten € 599,00 resp. € 699,00. Nu heb ik wat reviews gelezen over deze systemen en die waren niet zo positief.
Hebben jullie ervaringen met portable navigatiesystemen?
(Bij voorkeur systemen die over de speakers van de radio kunnen lopen en eventueel ingebouwd kunnen worden.)

breef

Lid
Hallo allemaal!

Ik heb nog lang niet alles hier doorgelezen dus misschien is het al eerder gepost maar JVC heeft een mooi systeem wat in te bouwen ( 2-din ) en toch met afneembaar frontje

http://www.jvc.nl/product.php?id=KW-NX7000E&catid=233

Ik was laatst bij de dealer voor wat info over de superb ivm aflopen van mijn lease contract, toen ik over de columbus begon was zijn eerste vraag "Heb je een garage?" :shocked:

TL@

Forumguru
Omdat mijn Columbus anderhalve week geleden gestolen is en men vorige week opnieuw heeft ingebroken speel ik met de gedachte om er géén Columbus meer in te laten zetten maar een andere radio met bv. een portable navigatiesysteem.
Alvorens een definitieve beslissing te nemen heb ik jullie hulp nodig.

Stel dat ik een Stream of Audience radio zou nemen, werkt de af-fabriek Bluetooth-module (die ik immers nog in mijn auto heb zitten) ook met deze radio's en kun je dan ook via de radio opnemen of moet je dan op je telefoon zelf opnemen?
De stuurbediening, werkt die ook met voornoemde radio's?
Met andere woorden; Heb ik dan nog wel wat aan mijn Bluetooth-module en de stuurbediening?
Wat voor opties heb ik?

Last but not least een Portable navigatiesysteem.
Als ik al een portable systeem neem, wil ik het geluid wél over de speakers van de radio horen. Dit schijnt mogelijk te zijn met de VDODayton PN2050 resp. PN3000. Deze systemen kunnen door de dealer ingebouwd worden in het opbergvak boven op het dashboard. Voordeel is, dat je geen last hebt van laadsnoeren of zuignappen. 's Avonds haal je hem eruit en klap je het deksel dicht en niemand die er iets van kan zien. Kosten € 599,00 resp. € 699,00. Nu heb ik wat reviews gelezen over deze systemen en die waren niet zo positief.
Hebben jullie ervaringen met portable navigatiesystemen?
(Bij voorkeur systemen die over de speakers van de radio kunnen lopen en eventueel ingebouwd kunnen worden.)

De BT-kit werkt gewoon met de Stream radio, knoppen op het stuur ook. Je kan dus gewoon de telefoon opnemen met de knop op het stuur.
Bellen kan via de Maxi-dot of met stemcommando (heel handig alleen beetje moeilijk om de eerste keer in te stellen, maar ja dat moet maar 1 keer hé)

Navigatie over de radio lijkt me niet zo'n goed idee want dan kan de radio niet meer spelen denk ik dus ben je afhankelijk van de GPS voor de muziek, lijkt me niets.

De toestellen van Navigon zijn naar het schijnt de besten, persoonlijk heb ik een Mio met iGO8 op (zelf op gezet, niet standaard) en daar ben ik toch redelijk tevreden van (kost ook maar 129€)
Hiervoor had ik een pda met TomTom 6 op, daar was ik in het begin redelijk tevreden van maar na een keer iGO geprobeerd te hebben, wil ik echt niet meer terug, iGO werkt veel prettiger en kan je customizen wat heel leuk is.

Bovenaan Onderaan