Iedereen met een beetje verstand zag dit allang aankomen natuurlijk. Wat dacht je van auto's met keyless entry? Die mensen moeten zich pas echt zorgen gaan maken. Als ze nu zover zijn dat ze auto's met afstandbediening kunnen openen zijn ze straks zover dat ze auto's zonder sleutel gewoon kunnen starten. Dolle pret.
Vanmorgen bleek ik het haasje. Auto ontgrendeld, geen braaksporen, maar wel de Columbus verdwenen. Vakwerk, want zonder schade verwijderd. Ik schrik me dood van de vele berichten hier. Zeker ook vanwege de meldingen dat de dieven weer lekker terugkomen na een tijdje om het systeem opnieuw te jatten als er weer een nieuwe inzit..
Ik vraag mij af of hier meer mensen zijn met mijn ervaring: inbraak zonder schade. Het schijnt namelijk dat het steeds vaker voorkomt. Zal iets met het kraken van/onderscheppen van het signaal van de afstandbediening te maken hebben wellicht. En als men een ov-kaart op afstand kan uitlezen...
:407:
Maar als ik het goed begrijp heeft het op slot doen van je auto dus helemaal geen zin?Die eikels hadden de safelock domweg omzeilt en de portieren na het inslaan dus gewoon kunnen openen. De Carglass-jongen wist me te vertellen dat ze met een gemodificeerde Nokia N95 zelfs de meeste alarmsystemen domweg uit kunnen zetten.
Dit baart me wel enigzins zorgen en verdient wel wat extra onderzoek.Die eikels hadden de safelock domweg omzeilt en de portieren na het inslaan dus gewoon kunnen openen. De Carglass-jongen wist me te vertellen dat ze met een gemodificeerde Nokia N95 zelfs de meeste alarmsystemen domweg uit kunnen zetten.
Zojuist even wat dingetjes bekeken, maar een oplossing is onderweg. Deze oplossing zal het dermate vertragen dat het echt niet meer interessant is.
Eerst ff de spullen regelen en dan inbouwen.![]()
Zojuist even wat dingetjes bekeken, maar een oplossing is onderweg. Deze oplossing zal het dermate vertragen dat het echt niet meer interessant is.
Eerst ff de spullen regelen en dan inbouwen.![]()
Ik doe er voorlopig nog geen uitspraken over en als er iets bekend is, zal dat alleen op PM basis gebeuren, want hier posten doe ik het zeker niet.
De spullen zijn besteld en eind van de week weet ik of het werkt.
Overigens heb ik het hele verhaal van de columbussen + het openmaken van auto's zonder braakschade naar het AD gestuurd. Ik kreeg reactie terug van een redactrice die het erg interessant vond en erin ging duiken. Ze hebben al contact gezocht met (mijn) dealer en met de politie. Beetje ruchtbaarheid aan deze shit geven is niet gek, want misschien komt er op die manier ook wel een goede oplossing vanuit de VAG groep. Ik ben nu erg benauwd dat ze nog gezellig een keer terugkomen bij me zodra er een nieuwe Columbus inzit..
Omdat mijn Columbus anderhalve week geleden gestolen is en men vorige week opnieuw heeft ingebroken speel ik met de gedachte om er géén Columbus meer in te laten zetten maar een andere radio met bv. een portable navigatiesysteem.
Alvorens een definitieve beslissing te nemen heb ik jullie hulp nodig.
Stel dat ik een Stream of Audience radio zou nemen, werkt de af-fabriek Bluetooth-module (die ik immers nog in mijn auto heb zitten) ook met deze radio's en kun je dan ook via de radio opnemen of moet je dan op je telefoon zelf opnemen?
De stuurbediening, werkt die ook met voornoemde radio's?
Met andere woorden; Heb ik dan nog wel wat aan mijn Bluetooth-module en de stuurbediening?
Wat voor opties heb ik?
Last but not least een Portable navigatiesysteem.
Als ik al een portable systeem neem, wil ik het geluid wél over de speakers van de radio horen. Dit schijnt mogelijk te zijn met de VDODayton PN2050 resp. PN3000. Deze systemen kunnen door de dealer ingebouwd worden in het opbergvak boven op het dashboard. Voordeel is, dat je geen last hebt van laadsnoeren of zuignappen. 's Avonds haal je hem eruit en klap je het deksel dicht en niemand die er iets van kan zien. Kosten € 599,00 resp. € 699,00. Nu heb ik wat reviews gelezen over deze systemen en die waren niet zo positief.
Hebben jullie ervaringen met portable navigatiesystemen?
(Bij voorkeur systemen die over de speakers van de radio kunnen lopen en eventueel ingebouwd kunnen worden.)