Columbus gestolen
Afgelopen nacht heeft het "dievengilde" een zijruit van mijn Octavia II Attractive Business (mei 2008) ingeslagen en vervolgens mijn Columbus radio/navigatiesysteem eruit gehaald. :407:
Nu heeft mijn auto het meest uitgebreide (af-fabriek) alarm incl. hellingshoekdetectie etc..., maar ik heb géén alarm af horen gaan. Als het alarm inderdaad niet af is gegaan, verklaard dit waarom men kennelijk alle tijd heeft gehad om het Columbus radio/navigatiesysteem te demonteren.
Of men moet het alarm op de een of andere manier hebben weten uit te schakelen. Daarnaast had ik ook SCM-stickers op de ramen zitten en dat heeft ze er ook niet van weerhouden om mijn Columbus te stelen.
Zo zie je maar, ook een alarm weerhoudt het "dievengilde" niet om een auto open te breken.
Het is niet geloven, maar vannacht was mijn auto opnieuw doelwit.
Binnen 1 week tijd heeft men mijn auto voor de 2e keer opengebroken.
Ik heb nog niet eens de gelegenheid gehad om er een nieuwe radio in te laten zetten. (De schade-expert moet zelfs nog voor de 1e inbraak langskomen)
Dit heeft mijn beslissing wél wat makkelijker gemaakt. Met pijn in het hart heb ik nu definitief besloten, dat er géén Columbus meer in komt! (Zal waarschijnlijk wel een "Stream" worden of iets dergelijks.)
Dit zal (ben ik bang) géén garantie zijn dat er niet meer ingebroken zal gaan worden immers, als de ramen beslagen zijn (zoals vannacht), kun je niet zien wat er in zit. Of in mijn geval wat er niet in zit!
Mensen die besluiten om toch een Columbus systeem te nemen zijn dus gewaarschuwd. Mijn dealer heeft over de afgelopen 2-3 weken inmiddels al zo'n 12 meldingen van inbraak gehad (stand van afgelopen maandag) en op 1 na (een Pioneer navigatiesysteem) allemaal Columbussen die eruit gestolen zijn.