Columbus Columbus gestolen.....

TL@

Forumguru
dan blijven er een aantal kosten bestaan, ik lees namelijk dat er ook van draadjes naar de Maxi-dot en de stuurbediening kapot getrokken zijn.

Dit was als preventie tegen nog een diefstal, niet als goedkoper alternatief hoor. Zal wel wat goedkoper zijn maar zal daarna hopelijk niet meer gejat worden (als je de TomTom natuurlijk uit de auto haalt)

bat

Lid
(No-claim die er misschien aangaat of iets dergelijks????).
Tenzij je een no-claimbeschermer of iets dergelijks in je polis hebt zitten (dus dat je één keer per jaar een schade mag claimen die niet ten koste gaat van je no-claim), ben je inderdaad de klos.

Ik heb iets vergelijkbaars aan de hand gehad, waarbij enkele grappige lieden het leuk vonden om een forse deuk in mijn vrijwel nieuwe auto te trappen. Tegenover de 10 seconden plezier die de daders ervan hadden, stonden jaren van 'plezier' voor mij in de vorm van een hogere premie.

Dát is iets waar dit soort randfiguren geen rekening mee houden in hun goedpratereij van 'de verzekering betaalt wel'.

Tenzij je een no-claimbeschermer of iets dergelijks in je polis hebt zitten (dus dat je één keer per jaar een schade mag claimen die niet ten koste gaat van je no-claim), ben je inderdaad de klos.

Ik heb iets vergelijkbaars aan de hand gehad, waarbij enkele grappige lieden het leuk vonden om een forse deuk in mijn vrijwel nieuwe auto te trappen. Tegenover de 10 seconden plezier die de daders ervan hadden, stonden jaren van 'plezier' voor mij in de vorm van een hogere premie.

Dát is iets waar dit soort randfiguren geen rekening mee houden in hun goedpratereij van 'de verzekering betaalt wel'.

Klopt helemaal. En als ze het een paar weken na de reparatie weer doen ben je helemaal de Sjaak. Dan blijf je dus maar rondrijden met een deuk in je auto. In geval van een leaseauto kost het je minimaal je eigen risico (€ 135), maar als je een paar schades meldt, gaat de premie voor de leasemaatschappij ook omhoog (en die berekent het echt wel door hoor!). Daar zou eens wat meer aan gedaan moeten worden om dat soort gasten te pakken maar dat heeft duidelijk geen prioriteit.

Constant

Erelid
En het zit ook al voor een deel in de all-risk premie, nadat ik uit het rustige Velsen Noord ben verhuisd is puur op basis van de verhuizing naar Amsterdam mijn premie met 100 Euro verhoogd en ben ik een schaal (van 11 naar 10) teruggezet. Daarvan zal een deel liggen in het hogere vandalisme risico in Amsterdam. Argh!

Als dit soort gasten al worden gepakt, dan krijgen ze een middagje bureau Halt, daar lachen ze hard om. En de jeugdcriminelen sturen vaak één van hun jeugdige slachtoffers erheen om in hun plaats papier te gaan prikken. Geen wonder dat die ongein niet te stoppen is.

MRitter

Nieuw lid
Hallo Turbopower,

Ik heb inmiddels een andere besteld via Car-tronic. Zij kunnen wel leveren en geven een reparatieprijs op die ruim onder die van Skoda zelf ligt. Skoda hanteert m.i. de adviesverkoopprijs die ze ook noemen als ze voor je uitrekenen hoeveel voordeel je krijgt als je het businesspakket neemt ipv de daadwerkelijke marktwaarde. Is dus misschien nog een idee om hun even te bellen.... Succes ermee ik weet hoe je je voelt... :mad:

Ohja is er iemand die mij kan vertellen hoe ze in godsnaam binnenkomen door de safelock heen?? Ik heb gisteren geprobeerd de deur open te maken (zelf in auto zitten en met de afstandsbediening dichtdoen). Dit is absoluut niet mogelijk. Is er iemand die weet hoe ze dit doen en hoe je dit kunt voorkomen??

nomad

Senior Member
Ohja is er iemand die mij kan vertellen hoe ze in godsnaam binnenkomen door de safelock heen?? Ik heb gisteren geprobeerd de deur open te maken (zelf in auto zitten en met de afstandsbediening dichtdoen). Dit is absoluut niet mogelijk. Is er iemand die weet hoe ze dit doen en hoe je dit kunt voorkomen??

Was je deur open dan ? Toen ze bij mij hadden ingebroken heeft de safelock keurig zijn werk gedaan.

Ik heb er niet aan gevoeld. Maar ik ga er vanuit dat ze niet door het raampje zijn geklommen toch??

Ja dit vroeg ik mij dus ook af: zijn ze nu wel of niet door de deur naar binnen gekomen. Door een raampje klimmen lijkt me wat risicovol als je snel wegwil... Maar als de safelock werkt, snap ik het niet.

MRitter

Nieuw lid
Ja dit vroeg ik mij dus ook af: zijn ze nu wel of niet door de deur naar binnen gekomen. Door een raampje klimmen lijkt me wat risicovol als je snel wegwil... Maar als de safelock werkt, snap ik het niet.

Precies mijn idee. Wellicht dat iemand het weet.

Bakkertje

Forumguru
Gisteren bij de dealer in Utrecht naar mijn nieuwe O2 wezen kijken (die in de opslag staat en dus niet te zien was helaas ..) daar stond buiten een O2 ook in Flamenco Red (dus ik ben niet voor niets daar naartoe geweest) met een ingeslagen ruit en een grote lege ruimte in het dashboard..

Net als in de middeleeuwen, stelen? -> hand eraf!
GRRRRRRR..!

Gisteren bij de dealer in Utrecht naar mijn nieuwe O2 wezen kijken (die in de opslag staat en dus niet te zien was helaas ..) daar stond buiten een O2 ook in Flamenco Red (dus ik ben niet voor niets daar naartoe geweest) met een ingeslagen ruit en een grote lege ruimte in het dashboard..

Net als in de middeleeuwen, stelen? -> hand eraf!
GRRRRRRR..!

Was het maar waar!... nee bij ons heeft hij een slechte jeugd gehad. een tik op zijn vingers en misschien een bureau Halt. Van een kale kip valt toch niet te plukken. Als slachtoffer heb je gewoon pech!.

Heb eens een kras over mijn motorkap gehad van mijn Golf. Ze hebben haar (!) gepakt want ze had 14 auto's onderhanden genomen. Bleek dat deze mevrouw gefrustreerd was en het daarom had gedaan. Ze had echter geen vast woon- of verblijfplaats dus politie meldde me doodleuk: "meneer van een kale kip kunnen we niet plukken" En daar zat ik dus met € 500 schade! In dit land heb je soms meer rechten als dader dan als slachtoffer denk ik wel eens!

Constant

Erelid
Was net bij de dealer in Amsterdam om een type II alarm te bestellen en nog wat bestellingen op te halen. Ook al heb ik minder risico omdat ik een Kenwood heb, toch maar alarm besteld.

Bakkertje

Forumguru
De strafmaatregelen komen in ieder geval niet echt over. Die gasten lacvhen er gewoon om en een dag later tikken ze de volgende ruit in..
Tegelijkertijd is er blijkbaar veel vraag naar, dus daar doen we zelf weer aan mee als je gestolen spullen koopt.....

Columbus gestolen

Afgelopen nacht heeft het "dievengilde" een zijruit van mijn Octavia II Attractive Business (mei 2008) ingeslagen en vervolgens mijn Columbus radio/navigatiesysteem eruit gehaald. :407:

Nu heeft mijn auto het meest uitgebreide (af-fabriek) alarm incl. hellingshoekdetectie etc..., maar ik heb géén alarm af horen gaan. Als het alarm inderdaad niet af is gegaan, verklaard dit waarom men kennelijk alle tijd heeft gehad om het Columbus radio/navigatiesysteem te demonteren.
Of men moet het alarm op de een of andere manier hebben weten uit te schakelen. Daarnaast had ik ook SCM-stickers op de ramen zitten en dat heeft ze er ook niet van weerhouden om mijn Columbus te stelen.

Zo zie je maar, ook een alarm weerhoudt het "dievengilde" niet om een auto open te breken.

Het is niet geloven, maar vannacht was mijn auto opnieuw doelwit. Binnen 1 week tijd heeft men mijn auto voor de 2e keer opengebroken.
Ik heb nog niet eens de gelegenheid gehad om er een nieuwe radio in te laten zetten. (De schade-expert moet zelfs nog voor de 1e inbraak langskomen)
Dit heeft mijn beslissing wél wat makkelijker gemaakt. Met pijn in het hart heb ik nu definitief besloten, dat er géén Columbus meer in komt! (Zal waarschijnlijk wel een "Stream" worden of iets dergelijks.)
Dit zal (ben ik bang) géén garantie zijn dat er niet meer ingebroken zal gaan worden immers, als de ramen beslagen zijn (zoals vannacht), kun je niet zien wat er in zit. Of in mijn geval wat er niet in zit!

Mensen die besluiten om toch een Columbus systeem te nemen zijn dus gewaarschuwd. Mijn dealer heeft over de afgelopen 2-3 weken inmiddels al zo'n 12 meldingen van inbraak gehad (stand van afgelopen maandag) en op 1 na (een Pioneer navigatiesysteem) allemaal Columbussen die eruit gestolen zijn.

Bakkertje

Forumguru
Zouden ze niet afgaan op de antenne met gps module? Wellicht zou het risico kleiner worden als er een normale antenne opgezet wordt met een losse GPS module verwerkt achter het dashboard.

Ik ga in ieder geval eens contact zoeken met de leasemaatschappij om voro te stellen om er een alarm in te laten bouwen. Je zit er niet op te wachten dat er iemand met z'n tengels aan je auto komt, dus dan maar zoveel mogelijk preventief te werk gaan.

nomad

Senior Member
Het is niet geloven, maar vannacht was mijn auto opnieuw doelwit. Binnen 1 week tijd heeft men mijn auto voor de 2e keer opengebroken.
Ik heb nog niet eens de gelegenheid gehad om er een nieuwe radio in te laten zetten. (De schade-expert moet zelfs nog voor de 1e inbraak langskomen)

Da's mooi klote. Zullen wel dezelfden zijn geweest in de hoop dat je er alweer een nieuwe in had laten zetten.
Volgens mij moeten we hier maar eens gaan brainstormen (in een afgeschermd deel van het forum) over beveiligingsmogelijkheden. Ik kan er diverse opnoemen, maar die ga ik hier niet voor iedereen neerzetten. Want deze forums worden niet alleen door skoda rijders bezocht...

Bovenaan Onderaan