Columbus Columbus gestolen.....

Da's mooi klote. Zullen wel dezelfden zijn geweest in de hoop dat je er alweer een nieuwe in had laten zetten.
Volgens mij moeten we hier maar eens gaan brainstormen (in een afgeschermd deel van het forum) over beveiligingsmogelijkheden. Ik kan er diverse opnoemen, maar die ga ik hier niet voor iedereen neerzetten. Want deze forums worden niet alleen door skoda rijders bezocht...

Ik ben er ook helemaal ziek van!!!
Dat is dan ook de reden dat ik me voorgenomen heb om géén Columbus meer te nemen.
Mocht jij of andere forumleden tips hebben over hoe ik e.e.a. nog beter zou kunnen beveiligen, dan hou ik me uiteraard aanbevolen.

Fabia

† In Memoriam
Zouden ze niet afgaan op de antenne met gps module? Wellicht zou het risico kleiner worden als er een normale antenne opgezet wordt met een losse GPS module verwerkt achter het dashboard.

Ik ben bang dat dat geen zin heeft. Het dievengilde zal weten in welke auto's onderhand een columbus zit. Je loopt grote kans dat in de meeste VAG auto's zo'n ding zit.

Constant

Erelid
Het zal in ieder geval de sneldieven tegenhouden die je ruit inrammen en wegrennen.

Ik ben wel nieuwsgierig wat het kost, dan ben ik eventueel ook geinteresseerd (ben wel bang dat het meer kost dan ik er voor over heb).

___JC___

Forumguru

Fabia

† In Memoriam
Volgens de site kan je nog steeds met je lifehammer het raam van binnen uit stuk slaan.

Constant

Erelid
Van buitenuit kun je ook hulp nodig hebben, bijvoorbeeld bij beknelling na een ongeluk. Zo is een gezin een paar maanden geleden levend verbrand omdat omstanders de vergrendelde deuren niet open kregen.

Aan de productomschrijving te zien helpt het laminaat vooral tegen stenen en gewone hamers, de lifehammer zie ik vreemd genoeg niet. En van buitenaf houd je de professionele dief niet tegen tenzij je de duurste laminaatoptie neemt.

higgy

Forumguru
Zo is een gezin een paar maanden geleden levend verbrand omdat omstanders de vergrendelde deuren niet open kregen.
off-topic: dat waren kennissen van mij, zoals eerder bericht. Dat dat met de vergrendelde deuren te maken had, is niet vastgesteld en niet meer vast te stellen. Het kan ook zo zijn geweest dat de omstanders aan de deur stonden te sjorren niet wetende dat een Kangoo een schuifdeur heeft, of dat de hitte te enorm was (dat laatste is in elk geval zeker)
einde off-topic

LenK

Forumguru
Het is niet geloven, maar vannacht was mijn auto opnieuw doelwit. Binnen 1 week tijd heeft men mijn auto voor de 2e keer opengebroken.
Aaarg niet te geloven. De eerste keer al enorm balen maar alweer en zo kort na de eerste keer. Ik kan me de rook uit je oren voorstellen.
Heb je deze keer je alarm wel gehoord?

Bakkertje

Forumguru
Ik zou echt in alle staten zijn en inderdaad geen columbus meer nemen..
Toch jammer dat het zo moet, daar maak ik me dan kwaad om!

vdijk

Lid
na alle berichten heb ik maar de houder van mijn TOMTOM (heb deze om de telefoonhouder vast gemaakt) ook uit de auto gehaald, zodat er geen aanleiding is om het raam in te tikken en te gaan zoeken.

Ik heb mijn Brodit Proclip overgedaan aan Fabia. Dit staat er los van. Ik heb besloten om geen houders meer te gebruiken. Ik ga ook mijn Parrot naar een andere positie verplaatsen. Als ik zo de verhalen lees, word ik er ook niet goed van... Als het kan, dan parkeer ik mijn auto altijd in mijn eigen straat. Maar ja, dat is natuurlijk ook geen garantie :mad: Ik kan moeilijk in mijn auto gaan overnachten. Wat ik wel gedaan heb, en dat klinkt misschien raar, maar ik heb het in een folder van de politie gelezen en heb tot op heden 4 á 5 auto's voorbij zien rijden die dat ook hebben, een mooi klein papiertje geplakt op mijn achterruit met tekst in koeieletters:

GEEN WAARDEVOLLE SPULLEN IN DE AUTO!

Misschien een tip voor jullie???

Misschien dat het dievengilde toch enigzins vatbaar is voor (psychologische) signalen... Concreet, de eigenaar is zich er nu bewust van en heeft derhalve geen waardevolle spullen in de auto!

Constant

Erelid
Bij mij is de lege achterbank en kofferbak zichtbaar, als teken van een lege auto. Eigenlijk zou ik ook het handschoenenkastje leeg moeten maken en openzetten.

Bothje

Heel gewoon lid
Wat ik wel gedaan heb, en dat klinkt misschien raar, maar ik heb het in een folder van de politie gelezen en heb tot op heden 4 á 5 auto's voorbij zien rijden die dat ook hebben, een mooi klein papiertje geplakt op mijn achterruit met tekst in koeieletters:

GEEN WAARDEVOLLE SPULLEN IN DE AUTO!

Misschien een tip voor jullie???

Misschien dat het dievengilde toch enigzins vatbaar is voor (psychologische) signalen... Concreet, de eigenaar is zich er nu bewust van en heeft derhalve geen waardevolle spullen in de auto!

Doe het dan ook!! :722:

Bijgaande raamhanger kreeg ik ooit, met de complimenten, toen de politie een controle in mijn straat hield op spullen in de auto. Volgens hun lag er niets in de wagen.
Helaas hadden ze niet gezien dat ik net het frontje van de autoradio had laten zitten :eek:

Bijlagen

• buit931.jpg
    buit931.jpg
    102,8 KB · Weergaven: 49
  • buit930.jpg
    buit930.jpg
    96,2 KB · Weergaven: 69

Fabia

† In Memoriam
Misschien dachten ze dat íe niet verwijderbaar was. Dat heb je nu ook met de Dance radio, die kan ik er niet uithalen. Verder laat ik geen waardevolle spullen achter in de Fabia. Neem ook altijd mijn Tomtom mee.

aart.van.es

Nieuw lid
En de volgende Columbus gejat...

Vanmorgen bleek ik het haasje. Auto ontgrendeld, geen braaksporen, maar wel de Columbus verdwenen. Vakwerk, want zonder schade verwijderd. Ik schrik me dood van de vele berichten hier. Zeker ook vanwege de meldingen dat de dieven weer lekker terugkomen na een tijdje om het systeem opnieuw te jatten als er weer een nieuwe inzit..

Ik vraag mij af of hier meer mensen zijn met mijn ervaring: inbraak zonder schade. Het schijnt namelijk dat het steeds vaker voorkomt. Zal iets met het kraken van/onderscheppen van het signaal van de afstandbediening te maken hebben wellicht. En als men een ov-kaart op afstand kan uitlezen...

:407:

Vanmorgen bleek ik het haasje. Auto ontgrendeld, geen braaksporen, maar wel de Columbus verdwenen. Vakwerk, want zonder schade verwijderd. Ik schrik me dood van de vele berichten hier. Zeker ook vanwege de meldingen dat de dieven weer lekker terugkomen na een tijdje om het systeem opnieuw te jatten als er weer een nieuwe inzit..

Ik vraag mij af of hier meer mensen zijn met mijn ervaring: inbraak zonder schade. Het schijnt namelijk dat het steeds vaker voorkomt. Zal iets met het kraken van/onderscheppen van het signaal van de afstandbediening te maken hebben wellicht. En als men een ov-kaart op afstand kan uitlezen...

:407:

Dit klopt... Ik zag een krantenartikel laatst waar de politie een paar Russen had opgepakt na een achtervolging. Onderweg gooiden ze allerlei troep uit de auto. Dit bleek later zeer professionele apparatuur om auto's te ontgrendelen en alarmsystemen uit te schakelen.

Veel sterkte en hopelijk betaalt de verzekering... Ongelooflijk... weer iemand die zijn systeem kwijt is!

Bovenaan Onderaan