Columbus Columbus gestolen.....

pioneer of welk ander dubbel din systeem word masaal gestolen

Bij mij is uit de auto ook mijn pioneer dubbeldin navigatiesysteem (Avic BT-HD3) gestolen. Het is echt overal aan de hand, een dubbeldin systeem krijg je met een vloeipapiertje nog los, zit werkelijk 0,0 anti diefstal beveiliging op. Fabrikanten redeneren dat zit wel goed is, want zo verkopen ze weer na een diefstal, nou nee voor mij dus geen pioneer dubbel din systeem meer dus. Laten ze eerst samen met de fabrikanten iets bedenken dat zo een systeem niet meer te stelen is. Wij kregen al brief van lokale politie in de brievenbus, er is een bende actief in de regio R'dam die vooral dubbeldin systeem steelt dmv inslag zijruit. In de nacht toen de mijne voor de deur werd gestolen was ik 1 van de 17 stuks die nacht, allemaal VW, Seat, Skoda etc.

Schade was toch hoog, verzekering dekt namelijk niet alles wat in de auto ligt, tot max 250 euro maar. De navigatie schreef men nog eens op af, en dus kreeg ik 80% van de nieuwwaarde en niets van de installatiekosten. Behalve navigatie was ook ipod weg en nog wat kleine spulletjes zoals oplaadkabels.

groeten

Peter

Fabia

† In Memoriam
Maar waarom laat je je Ipod in de auto liggen? Ik neem die altijd mee als ik de auto verlaat.

Omdat de ipod uit zicht duidelijk weggewerkt was, en ik vind het normaal dat anderen met hun jatten van spullen moeten afblijven die niet van hun zijn. Waarschijnlijk toen ze de radio/nav aan het jatten waren zijn ze ook alle kastjes en andere hoekjes door gaan zoeken. Ik stem voor hand afhakken bij dieven. Doen ze het maar 2x ;)

Niet de realiteit gaan omdraaien!

Captain Hook

Forumguru
... Vergeet niet dat als het allemaal beter ingebouwd zit en men heeft de tijd, dat ze desnoods je hele dashboard slopen (= meer schade !) om het eruit te krijgen. Aangezien dat met vrij lomp geweld gaat, heb je zo duizenden euro's schade extra. Een goed alarm blijft dus noodzaak.
Daar zeg je zoiets. Ik heb dat nooit begrepen als die criminelen met grof geweld je electronica verwijderen, dan beschadigen ze vaak ook het apparaat wat ze verwijderen!?
Jaren geleden, toen ik in een nieuwe Golf III reed, had de heren criminelen ingebroken, de JVC autoradio en de CD-wisselaar uit de kofferbak gejat.
Maar zodanig veel schade aangericht dat ik overal onderdelen van die radio en de wisselaar vond. Die hadden ze namelijk met grof geweld (breekijzer, grote schroevendraaier oid) er uit gebroken.
Nog afgezien van de schade aan het dashboard en de rest v.d. auto.
Maar als die apparatuur dan zodanig beschadigd is, zijn die spullen ook niet meer goed verkoopbaar en/of opnieuw inzetbaar. Dus, wat is dan het nut van die inbraak?
Ikke niet snap... :ahum:

Captain Hook

Forumguru
Vandaag maar weer even bij de dealer geweest. Inmiddels hebben ze al 25 klanten (waaronder mijn persoontje), waarbij de Columbus uit de auto is gestolen!
Je zou haast gaan vermoeden dat die dealer... :crazy:
Of zit je toevallig in een gebied waar de heren met de lange vingers zeer actief zijn?

aart.van.es

Nieuw lid
Hoppa, mijn 2e columbus pleite..

En wederom zonder braakschade. Na de vorige diefstal heeft er precies 2 weken een nieuwe Columbus ingezeten. De leasemaatschappij doet er niks aan: laat maar weer vervangen.. Als zij dus zo laks zijn en het hen zo weinig interesseert omdat ze toch verzekerd zijn zullen ze dus ook nooit druk uitoefenen op de fabrikanten om een minder diefstalgevoelig systeem te ontwikkelen. Ik krijg er in ieder geval volledig de schijt van want als ik nu weer een nieuwe laat plaatsen is ie natuurlijk binnen 2 weken opnieuw verdwenen.
Het kost mij gelukkig niets, maar het is ontzettend veel gedoe. Dus ik moet maar kijken naar de alternatieven en dit met de leasemaatschappij overleggen... :(

bat

Lid
En wederom zonder braakschade. Na de vorige diefstal heeft er precies 2 weken een nieuwe Columbus ingezeten. De leasemaatschappij doet er niks aan: laat maar weer vervangen.. Als zij dus zo laks zijn en het hen zo weinig interesseert omdat ze toch verzekerd zijn zullen ze dus ook nooit druk uitoefenen op de fabrikanten om een minder diefstalgevoelig systeem te ontwikkelen. Ik krijg er in ieder geval volledig de schijt van want als ik nu weer een nieuwe laat plaatsen is ie natuurlijk binnen 2 weken opnieuw verdwenen.
Het kost mij gelukkig niets, maar het is ontzettend veel gedoe. Dus ik moet maar kijken naar de alternatieven en dit met de leasemaatschappij overleggen... :(
Nog vervelender: met de huidige levertijden van die dingen zit je ook nog eens een behoorlijke tijd zonder Columbus, waar je in je leasetarief en in de bijtelling wél voor betaalt. Wellicht dat de leasemij wel wat gaat doen als jullie als bedrijf aangeven dat je niet voor dat ding wilt betalen gedurende de tijd dat hij er ook niet inzit?

van_der_P

Senior Member
Omdat de ipod uit zicht duidelijk weggewerkt was, en ik vind het normaal dat anderen met hun jatten van spullen moeten afblijven die niet van hun zijn.

Niet de realiteit gaan omdraaien!

Je hebt helemaal gelijk, maar in Nederland zijn lijfstraffen verboden, daar heb je dus niks aan.
Wat is de realiteit, er worden regelmatig Columbussystemen gestolen. De dieven worden niet gesnapt, omdat de politie daar niet de capaciteit voor heeft.
Dan kun je wel weer een nieuwe Columbus laten plaatsen, die dan over pak weg 2 weken weer gestolen wordt, waar je dan weer een hoop werk en ergernis over hebt.
Is het dan niet verstandiger om een eenvoudige radio/cd speler te kopen met een los navigatiesysteem. Dan weet je bijna zeker dat het met rust gelaten wordt. Ziet niet zo flitsend uit maar is beter voor de gezondheid.

Hugo1973

Actief lid
... Je gaat je afvragen of het nog wel zin heeft je auto op slot te doen :crazy:...

Een collega van mij rijdt rond in een ruim 20 jaar oude Mercedes 190.
Sinds daar een paar jaar geleden een simpele radio uit gestolen is (de braakschade aan zijn auto was veel groter dan de schade aan de radio) doet hij de auto niet meer op slot in de hoop dat ze dan bij een volgende poging in elk geval de auto niet beschadigen. Overigens is er sindsdien niets meer uit zijn auto verdwenen.

Maar ja, om dat nou ook te gaan proberen gaat me wel weer wat ver...

Rolle

Senior Member
Een collega van mij rijdt rond in een ruim 20 jaar oude Mercedes 190.
Sinds daar een paar jaar geleden een simpele radio uit gestolen is (de braakschade aan zijn auto was veel groter dan de schade aan de radio) doet hij de auto niet meer op slot in de hoop dat ze dan bij een volgende poging in elk geval de auto niet beschadigen. Overigens is er sindsdien niets meer uit zijn auto verdwenen.

Maar ja, om dat nou ook te gaan proberen gaat me wel weer wat ver...

Daar kan je hier in België zelfs een boete voor krijgen als je je wagen niet afgesloten achterlaat.
Maar die "niet voor publicatie geschikt" personen opsporen, ho maar.

Gehoord van een collega. In Brussel op de parking van het werk. Iemand vergat de navigatie mee te nemen bij het verlaten van de wagen, de ruit wordt ingeslagen en de apparatuur gestolen. Getuigen hebben de daders gezien en nummerplaat van de wagen waarmee ze wegreden genoteerd. Aangifte gedaan bij de politie, politie zei toen "ah das die in schaarbeek, we zullen daar in de loop van de komende weken ne keer een patrouille langssturen" :confused: Dan sta je daar mooi

Hugo1973

Actief lid
Ik hoor het al weer... Het boevengilde in België krijgt dezelfde softe behandeling als het geboefte in Nederland.... Pisnijdig kan ik daarvan worden....
En waar hebben de politieagenten wel tijd voor: mij een bekeuring thuissturen omdat ik 105 km / uur heb gereden waar 100 km / uur is toegestaan... :(

10 tegen in, Aart, dat dit dezelfde dieven zijn (als hij tenminste bij jou voor de deur is gestolen). Ze komen gewoon na een paar weken terug en jatten hem er weer uit. Ik hoop dat we binnenkort van Nomad vernemen wat hij heeft gevonden om het jatten veel lastiger te maken.

Bakkertje

Forumguru
Dat de politie maar eens een onderzoek instelt waar al die systemen blijven en dat kanaal opruimen, eerder stopt het toch niet. Zolang er vraag is zullen de systemen gestolen blijven worden. Daar zal een betere bevestiging ook niet bij helpen ben ik bang, behlave dat het ze iets meer tijd kost en ons als bezitter meer schade..

De mannen en vrouwen van de bonnenbende hadden vorige wel tijd om een parkeerbon onder m'n wisser te proppen omdat ik 2 minuten het station in gewandeld was om mijn collega's op te pikken. :407:

Dat de politie maar eens een onderzoek instelt waar al die systemen blijven en dat kanaal opruimen, eerder stopt het toch niet. Zolang er vraag is zullen de systemen gestolen blijven worden. Daar zal een betere bevestiging ook niet bij helpen ben ik bang, behlave dat het ze iets meer tijd kost en ons als bezitter meer schade..

De mannen en vrouwen van de bonnenbende hadden vorige wel tijd om een parkeerbon onder m'n wisser te proppen omdat ik 2 minuten het station in gewandeld was om mijn collega's op te pikken. :407:
Tsja... dan zijn ze er snel bij. Bij ons stond een gestolen brommer in de steeg. Mijn vrouw opbellen of ze hem wilden komen halen. Aan het eind van de dag kwam er een motormuis om er naar te kijken. Uiteindelijk is hij wel opgehaald (na meerdere keren bellen). Ik zei tegen mijn vrouw dat ze had moeten melden dat er een oud omaatje op de stoep fietste; hadden ze waarschijnlijk met 5 minuten bij ons geweest :1761:

LenK

Forumguru
Hoe verder de buitengrenzen van de EU verschuiven hoe groter het probleem wordt.
En die politici maar lekker scoren met hun groeidrift, maar oog voor de gevolgen van die expansie hebben ze niet.

breef

Lid
Ziet het dievengilde het verschil tussen de bolero en de columbus? Ik wil in mijn aankomende skoda gewoon een bolero nemen en een ander navi alternatief nemen maar vraag me af of dat appararaat wel veilig is, ik neem niet aan dat er vraag is naar een touch screen cd speler maar zien ze het verschil wel ?

van_der_P

Senior Member
Ziet het dievengilde het verschil tussen de bolero en de columbus? Ik wil in mijn aankomende skoda gewoon een bolero nemen en een ander navi alternatief nemen maar vraag me af of dat appararaat wel veilig is, ik neem niet aan dat er vraag is naar een touch screen cd speler maar zien ze het verschil wel ?

Als die Bolero niet te opvallend is, denk dat het wel mee valt. De Radio Dance in mijn Roomster wordt ook (nog) met rust gelaten.

Hugo1973

Actief lid
Eigenlijk is het toch te gek voor woorden dat de normale mensen op deze wereld zich weer aan moeten passen voor het gajes... :407:

Zelf doe ik daar trouwens ook aan mee, voor je het weet ben je anders je mooie spulletjes weer kwijt... Van mij mogen ze het gajes hier best heeeeeeeel wat harder aanpakken!

Als die Bolero niet te opvallend is, denk dat het wel mee valt. De Radio Dance in mijn Roomster wordt ook (nog) met rust gelaten.

Tja, het verschil uiterlijk is enkel 2 knopjes.

Ipv links en rechts van de display 4knopjes onder elkaar, heeft de bolero aan beide zijde er maar 3...
En of de boeven dat verschil zien... 's nachts...

bat

Lid
Tja, het verschil uiterlijk is enkel 2 knopjes.

Ipv links en rechts van de display 4knopjes onder elkaar, heeft de bolero aan beide zijde er maar 3...
En of de boeven dat verschil zien... 's nachts...
Daar ben ik ook wel bang voor: er zullen vooral in de beginperiode waarschijnlijk wel redelijk wat Bolero's voor een Columbus aangezien worden.

Bovenaan Onderaan