Columbus Columbus gestolen.....

TL@

Forumguru
Daar ben ik ook wel bang voor: er zullen vooral in de beginperiode waarschijnlijk wel redelijk wat Bolero's voor een Columbus aangezien worden.

Denk het niet, ze kijken volgens mij vooral naar het type antenne op het dak. Makkelijkste manier om te zien of er gps in de auto zit (in combinatie met de extra draad in de achterruit van een combi)

Mensen flitsen is minder confronterend en dus minder gevaarlijk. Het brengt ook nog eens op. Als jij agent was, zou je dan liever in het zonnetje je medemens flitsen of lijf en leden riskeren door een onguur type te (proberen) arresteren om hem 1u later terug op straat tegen te komen (want daar zit het echte probleem hé, dat gajes wordt gewoon onmiddellijk terug vrij gelaten).

Ik zou in ieder geval lekker bruin worden en goed uitgeslapen zijn zene.

LenK

Forumguru
Ik zou in ieder geval lekker bruin worden en goed uitgeslapen zijn zene.
Ja maar jij bent geen agent.

En die agenten kiezen niet zelf, die doen ook maar wat hun leidinggevenden en hun leidinggevenden als prioriteit stellen.

Hugo1973

Actief lid
Het wordt hoog tijd dat ze de prioriteiten eens anders gaan stellen.

Maar dan is het inderdaad wel eerst nodig dat het gajes dat wordt opgepakt niet alweer binnen een uur terug op straat loopt. Ik kan me voorstellen dat de agenten daar ook helemaal gek van worden.

TL@

Forumguru
Ja maar jij bent geen agent.

En die agenten kiezen niet zelf, die doen ook maar wat hun leidinggevenden en hun leidinggevenden als prioriteit stellen.

Ik zal nooit door de intelligentietesten voor de politie raken, ik denk liever zelf na dan dat er voor mij gedacht wordt :1819: (grapje natuurlijk)

Hugo1973

Actief lid
Hahahaha... maar zonder gekheid: het lijkt me wel frustrerend dat er van hogerhand allerlei beslissingen worden genomen over wat prioriteit heeft.

Ik ben blij dat ik in mijn werk toch iets meer vrijheid heb.... Alhoewel uiteindelijk ook in mijn werk ongeveer vastligt wat ik moet doen. Er is tenslotte altijd zoiets als een centraal eindexamen waarop de leerlingen moeten worden voorbereid.

Kortom: eigenlijk is het bij elk beroep altijd hetzelfde... :crazy:

jeroenm

Nieuw lid
En nog 1

Nou voeg mij ook maar toe aan het lijstje bye bye columbus.
Afgelopen nacht mijn columbus gejat. Levertijd van een nieuwe is aanzienlijk gezien de vele diefstallen afgelopen weken.

lekker dan..

___JC___

Forumguru
Ik kan me zomaar voorstellen dat mensen met een Columbus hun auto niet overal neer durfen te zetten. Dit is echt een groot probleem...

hharold

Nieuw lid
Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe lease-auto, en ik had/heb mijn zinnen gezet op een O2 Combi Elegance Atr.Buss.

Maar heb uiteraard geen zin in een inbraak in de auto, schade en de rompslomp.
En zeker niet als het zich 3 maanden later nog eens herhaald.

Kan de politie hier echt niks aan doen?
Als ik het goed lees is met name de omgeving Rotterdam de pineut?
Is een "lok-Octavia" dan geen idee?

En hoeveel schade laat het inbrekers-gilde achter aan de auto?
Hoe komen ze binnen? Portieren geforceerd, of gewoon via het raam?
En voldoet dan het vervangen van de Columbus, of is er meer beschadigd?

Tot slot dan nog, wat is het beste audio-systeem dat er nu in de Octavia geleverd kan worden, ZONDER navigatie?
Misschien dat ze die wel laten zitten....

Voor iedereen die het is overkomen, sterkte ermee!!!

Gegroet,

Harold

Bakkertje

Forumguru
Sja, ik heb een alarm balletje opgegooid bij de leasemaatschappij in het kadre van voorkomen is beter dan genezen. Gaan ze dus niet doen. Wagenparkbeheerder was ontsteld, want verzekringsclaims worden uiteindelijk verrekend in de korting die we als bedrijf krijgen bij de leasemaatschappij. Dus uiteindelijk betaal je het dus gewoon zelf en neemt een leasemaatschappij geen enkel risico en geven ze nog minder om je auto. Ik zou bijna gan begrijpen waarom mensen niet zuinig zijn op een leaseauto!

Maar goed, boos maken heeft absoluut geen zin. Ik let goed op waar ik m'n auto neer zet en hoop maar dat ik buiten schot blijf. Dat gaat tot nu toe gelukkig goed, hij zit er al 5 weken in...

Ik heb nergens last van, heb een goed alarmsysteem in mijn O2
Hi Executive,

In hoeverre is jouw alarmsysteem beter dan dat die standaard door Skoda wordt geleverd? Ik weet dat het Skoda systeem (wat ik voor de zekerheid dus maar wel heb besteld) niet de hoogste classificatie krijgt, maar hij gaat nog steeds loeien als je inbreekt.
Ik heb in het Columbus Gestolen draadje al het relaas van iemand gelezen met het Skoda alarm en daar hebben ze twee keer ingebroken in de auto.

Ik ben zo bang dat een autoalarm ook niet echt meer helpt. Je hoort zo'n ding vaak afgaan en 9 van de 10 keer is het een vals alarm dus niemand kijkt echt meer op als je zo'n ding hoort. Als je dan een avondje uit bent en je parkeert jouw auto in een parkeergarage kan hij volgens mij nog steeds makkelijk gestolen worden.

Het blijft natuurlijk om gek van te worden; ze moeten gewoon met hun poten van andermans spullen afblijven!

Captain Hook

Forumguru
...En hoeveel schade laat het inbrekers-gilde achter aan de auto?
Hoe komen ze binnen? Portieren geforceerd, of gewoon via het raam?
En voldoet dan het vervangen van de Columbus, of is er meer beschadigd?

Tot slot dan nog, wat is het beste audio-systeem dat er nu in de Octavia geleverd kan worden, ZONDER navigatie?
Misschien dat ze die wel laten zitten....

Voor iedereen die het is overkomen, sterkte ermee!!!

Gegroet,

Harold
Schade? De schade is vaak groter dan wat het gestolen goed oplevert! Maar ja, dat zal de crimineel een worst wezen.
Ik heb in het verleden diverse inbraken gehad (tot nu toe altijd in leaseauto's) En inderdaad, het interesseert de leasemij geen lor. Uiteindelijk wordt het allemaal doorberekend. Triest, maar waar.
Altijd zat er een alarm in die auto's. Maar OF niemand kijkt op, OF ze zijn zo snel dat de vogel (al dan niet met buit) al gevlogen is, maar de schade wel reeds veroorzaakt!

Van dom-doms in de auto ben ik niet gecharmeerd. Nooit een navi nodig gehad. (ben blijkbaar gezegend met een goed geografisch gevoel). In m'n huidige O2 zit een Audience (en daar zitten al meer functies op dan dat ik ooit gebruik). Blijkbaar niet interessant voor de boeven.
Maar vergis je niet, het zijn nu columbussen, de volgende keer is het je airbag, en als er weer ergens anders vraag naar is, wordt daarvoor gewoon een 1-2-3 snelle 'verwijderprocedure' voor bedacht.

Het grote probleem is de afzetmarkt voor dit soort spullen! Zolang die bestaat, blijf je de risico's houden. De hoge prijzen van vast ingebouwde navi-apparatuur speelt illegale handel in de kaart. En bij losse dom-doms is het gemak waarmee zo klein, handzaam apparaatje op de zwarte markt van hand tot hand gaat, het probleem.
Misschien moeten de fabrikanten van de elektronika wel iets verzinnen dat er een lock op die dingen zit waarmee hij gekoppeld wordt aan de 1ste eigenaar ofzo. Of het verkoopmodel omdraaien; het apparaat vrijwel voor niks weggeven, maar het gebruik ervan via een abonnementsmodel afrekenen. M.a.w. het apparaat zelf is werkingsloos zonder abonnement op de navi-dienst. Dan is het niet interessant om de hardware te stelen en te verhandelen (want daar zit dan geen financieel gewin meer op), maar alleen het gebruik ervan kost geld!
Gat in de markt! :super:

___JC___

Forumguru
Kijk en omdat mensen rechtstreeks bij de fabriek bestellen zitten dealers zo lang op hun Columbussen te wachten. Het verbaasd me dat dit dus kan...

Bovenaan Onderaan