Kelere... het moet niet gekker worden... dit zijn er al een stuk of vijf alleen op dit forum binnen één week! Kan me die gevoelens mbt TNT wel een beetje voorstellen... iedere keer als ik bij mij auto kom is het een opluchting dat alle ruiten en mijn Columbus er nog in zitten!
Maar Higgy, ondanks dat het zwaar klote is als je ruit eruit ligt en het dus echt een narrow escape was, wees blij... het had erger kunnen zijn.
Maar toch.... BLIJF ALLEMAAL MET JE @#$$@#$@$-POTEN VAN ONZE AUTO's AF!!!
Er zijn lieden die alleen bezig zijn met het stelen van auto's en het omkatten ervan.
Ik ken 2 soorten: iemand heeft een oog op een auto, gaat in de nacht ernaar toe. Opent de wagen met professionele apparatuur. Start de auto ook (dit kan zonder probleem, geloof me). En neemt het mee naar een plek waar alles kan beginnen.
De chassisnummer word uitgeprint op een klein zwart plaatje, en word op de plaats van de chasissnummer geplaatst. Daarna worden er valse kentekenplaten gemaakt met de kenteken van een identieke wagen. Bijv. 4 deurs, zilver, 2.0 TDi etc. Daarna maakt een vriendje bij de RDW nep papieren kentekenbewijzen, geloof mij maar, dit is echt rete simpel om te doen.
Daarna word er een "slachtoffer" gezocht en de auto word meestal voor een prijs verkocht dat meestal niet kan (vooral bij populaire wagens word dit gedaan, want dan ben je hem in een paar dagen kwijt).
Na een paar wekne krijgt de eigenaar bericht dat er onregelmatigheden met het kenteken zijn geconstateerd en dat de auto naar het RDW moet voor onderzoek. Beide wagens (de "gekopieerde" wagen en de gestolen wagen) gaan naar de RDW stations in de buurt. Daaruit blijkt dat de "gekopieerde" auto alles klopt, en bij de gestolen wagen niks klopt: nep kentekenplaten, chassisnummer uitgeprint en VOOR HET RAAM GEPLAATST! En de chassissnummers elders in de wagen kloppen uiteraard niet.
Dit is de oom van een maat van mij overkomen. Dit is geen verzinverhaal want ik ben samen met hem naar het RDW gegaan.
Auto's en vooral onderdelen uit e VAG groep zijn bizar populair. De wagens rijden vaak rond in het oostblok en je bent die onderdelen zo kwijt. Meestal binnen een week. Snelle en makkelijke handel dus. Het is soms zelfs lucratiever om een Golf 5 TDI uitelkaar te halen en in onderdelen te verkopen. Want er rijden zo veel Golfjes rond...