Columbus Columbus gestolen.....

KaleFietsbel

Actief lid
He Bakkertje, wat een ellende, niet alleen om alles te regelen, maar ook alle tijd en energie die je moet gebruiken omdat een ander niet van jouw spullen kan afblijven.

Sterkte!

EdK

Forumguru
Het leek erop dat het de laatste tijd wat rustig was ! Maar het lijkt erop dat het schone schijn is !

Maar dit is wel op een rigoreuze wijze gedaan , moeten we nu ookl nog een manual erin leggen hoe een stekker los te halen ?
Dat ze de columbus al stelen is erg genoeg , maar dat ze de stekker er ook nog bijaf knippen gaat we erg ver

wel sterkte met de verdere afhandeling, en word het weer een columbus of ga je voor iets anders kiezen ?

Bakkertje

Forumguru
Hij is van de lease, maar dat maakt het niet minder erg. Sowieso het idee dat er iemand in je auto is geweest. Ook de angst dat ze nog een keer terug komen als er weer een nieuwe in zit (als die al komt).

De verzekeringsmaatschappij zal wel blij worden, de tweede schade in 1 maand..

Ik ga ervan uit dat het weer een columbus wordt. Toen ik de auto kreeg had ik nog gevraagd bij de leasemaatschappij of er geen alarm in moest, toen hoefde dat niet, misschien dat ze er nu anders over denken...

De stekker is inderdaad echt balen, daar zullen ze (lees de dealer) nog wel last van krijgen. Ik denk dat ze tegenwoordig expres de stekker er ook afknippen, dan kunnen ze hem ook in een ander merk auto bouwen. Ik gok dat de VAG auto's van mensen die ze op bestelling laten stelen ondertussen allemaal wel voorzien zullen zijn van een columbus / RNS-510 ...

Michel

Forumguru
Voor mij was de verleiding groot om mijn Octavia met een Columbus of Amundsen uit te laten rusten, maar als ik dit soort verhalen hoor, ben ik blij dat ik mij straks maar ga "behelpen" met een Swing radio en TomTom op mijn PDA.

Eigenlijk wel triest dat je je weer moet gaan aanpassen aan het gedrag van het tuig dat nog steeds geen strobreed in de weg wordt gelegd.

nomad

Senior Member
Hij is van de lease, maar dat maakt het niet minder erg.
Ik ga ervan uit dat het weer een columbus wordt. Toen ik de auto kreeg had ik nog gevraagd bij de leasemaatschappij of er geen alarm in moest, toen hoefde dat niet, misschien dat ze er nu anders over denken...

Als dat ING Carlease is, dan krijg je gewoon een nieuwe. Ze betalen daar liever een nieuwe en alle bijkomende schade, dan dat ze maatregelen treffen.

Bakkertje

Forumguru
Hij is inderdaad van ING, Nationale Nederlanden is de gelukkige verzekeraar die mag gaan betalen.
Wat mij het meest irriteert is dat de verzekeringsmaatschappijen de premies gewoon omhoog doen, dat daardoor de leasebedragen weer omhoog gaan (of de korting voor ons bedrijf omlaag) en dat je uiteindelijk het toch zelf betaald (of je werkgever in dit geval).

Ik kan er nog wel voor kiezen om een alarm in te laten bouwen en daarmee mijn leasebedrag te laten verhogen (het wordt dan een accessoire). Dan heb ik hopelijk het gedoe er niet meer van. Dus dat is nog wel iets om te overwegen..

nomad

Senior Member
Ik kan er nog wel voor kiezen om een alarm in te laten bouwen en daarmee mijn leasebedrag te laten verhogen (het wordt dan een accessoire). Dan heb ik hopelijk het gedoe er niet meer van. Dus dat is nog wel iets om te overwegen..

Zou ik niet doen... waarom ? Het zijn jouw spullen toch niet ? Zelf betalen voor iets wat ING moet oplossen ? Er zijn namelijk diverse oplossingen, maar die weigeren ze uit te voeren. Denk namelijk dat jouw inbraak zo 5000 euro schade is. Maar dat betalen ze liever dan 50 euro te investeren.

EdK

Forumguru
Als dat ING Carlease is, dan krijg je gewoon een nieuwe. Ze betalen daar liever een nieuwe en alle bijkomende schade, dan dat ze maatregelen treffen.

Tja maar als je particulier autobezitter bent dan zeker wel de eis stellen dat je een alarm van bepaalde klasse moet hebben

Flikken ze ook met motorfietsen boven bepaalde aanschafprijs

Bakkertje

Forumguru
Zou ik niet doen... waarom ? Het zijn jouw spullen toch niet ? Zelf betalen voor iets wat ING moet oplossen ? Er zijn namelijk diverse oplossingen, maar die weigeren ze uit te voeren. Denk namelijk dat jouw inbraak zo 5000 euro schade is. Maar dat betalen ze liever dan 50 euro te investeren.

Ook al is het een leaseauto, ik zie het wel als mijn auto. (zo wordt ie ook behandeld)

Daar komt nog bij dat ik het uiteindelijk toch zelf zal betalen. De verzekeringspremies gaan omhoog en daarmee ook het leasebdrag. Dus mijn volgende auto en die van mijn collega's worden steeds duurder..
Ook het geregel wat je ermee hebt en het risico dat ze de volgende keer ook spullen van mij uit de auto meenemen is voor mij reden genoeg om desnoods zelf maar een paar euro per maand te investeren.

Als het inderdaad 5000 euro kost, dan heeft het deze maand 9500 euro gekost voor de verzekering en/of leasemaatschappij

MrScratch

Nieuw lid
Bij mij is de navigatie 2x in 4 maanden tijd eruit gejat. Beide keren geen alarm los kunnen peuteren. Ze gaan dus gewoon de boel laten repareren.

Ik heb nu ipv een nieuwe navigatie een topmodel tomtom, parrot met multimedia en een audience radio erin laten plaatsen. Hopelijk laten ze nu mijn auto met rust, want ik ben het wel zat dat gedoe met die diefstallen. TomTom en parrot zijn uitneembaar, dus ze kunnen nog hoogstens de audience wegnemen.

breef

Lid
Ik heb nu mijn superb met Bolero aan de straat staan, nog minimaal 4 a 5 maanden tot ik in mijn nieuwe huis met garage kan... Ik blijf hopen dat ze het verschil zien tussen de Columbus en Bolero en dus de Bolero met rust laten... al is het te gek voor woorden dat je dit moet hopen :1439:

Mr_McPhisto

Actief lid
Breef je foto's!

Ik heb nu mijn superb met Bolero aan de straat staan, nog minimaal 4 a 5 maanden tot ik in mijn nieuwe huis met garage kan... Ik blijf hopen dat ze het verschil zien tussen de Columbus en Bolero en dus de Bolero met rust laten... al is het te gek voor woorden dat je dit moet hopen :1439:
Breef heb je je foto's?

Fabia

† In Memoriam

Leg een briefje in je auto: Dit is GEEN Columbus geachte dievengilde!

Als je je foto van je avatar in de auto legt laten ze je echt wel met rust :D

Om dit soort vervelende zaken te voorkomen heb ik geen columbus besteld, maar een JVC KW NX 7000 die achteraf wordt ingebouwd.
Hier kun je het frontje vanaf halen, wat natuurlijk ook niet ideaal is maar altijd nog beter dan de ravage die ik op de foto's zag.

Misschien een overweging voor iedereen die nog moet bestellen.

WillemJan

Forumguru
Om dit soort vervelende zaken te voorkomen heb ik geen columbus besteld, maar een JVC KW NX 7000 die achteraf wordt ingebouwd.(...)
Vraagje hierover (als het offtopic is, laat het me maar even weten):
Heeft deze NX7000 dezelfde functionaliteit als de Columbus: dus met 30Gb HD, radio, navigatie etc. etc. Waar ik ook heel erg van gecharmeerd was, was hoe ver je bij het achteruit inparkeren van de muur waf was. Dat werd grafisch goed weer gegeven.
Thnx... Willem-Jan

Vraagje hierover (als het offtopic is, laat het me maar even weten):
Heeft deze NX7000 dezelfde functionaliteit als de Columbus: dus met 30Gb HD, radio, navigatie etc. etc. Waar ik ook heel erg van gecharmeerd was, was hoe ver je bij het achteruit inparkeren van de muur waf was. Dat werd grafisch goed weer gegeven.
Thnx... Willem-Jan

De JVC heeft in principe dezelfde functionalitieit (weet niet alle details) alleen geen 30GB (kaarten staan op SD). Ik weet niet of het parkeren grafisch wordt weergeven, dan alleen akoestisch vind ik op zich niet zo'n probleem.

EdK

Forumguru
De JVC heeft in principe dezelfde functionalitieit (weet niet alle details) alleen geen 30GB (kaarten staan op SD). Ik weet niet of het parkeren grafisch wordt weergeven, dan alleen akoestisch vind ik op zich niet zo'n probleem.

:ot:

Gebruik hem nu bijna een half jaar de JVC en eigenlijk wel naar volle tevredenheid, moet nog wel wat bedrading aan laten sluiten ( tacho en handremsignaal )
Er zit geen HD ingebouwd, en kaart materiaal staat niet op SD zoals ik in eerste instantie dacht , je hebt 2 SD sloten 1 is er voor upgraden van firmware en kaartmateriaal en de 2e kun je gebruiken voor de audio
dus prop maar vol met MP3 rtc en hij speelt het af.
Dan een usb aansluiting ook voor muziek en Mpeg etc
Dan nog een DVD speler voor muziek en film
Mbt achteruitrijden, je hebt de mogelijkheid tot het aansluiten van een camera en zodra je je versnelling in zijn achteruit zet dan word deze geactiveerd ( camera is optie ) Wat ik jullie wel aanraad is de bleutooth module er bij aan te schaffen, die is zeer uitgebreid en kwa geluid perfect.
Een HD zit er niet in maar misschien dat je wat kan hobbyen met een externe via de USB aansluiting !
TMC zit er ook op , dus file melding krijg je netjes door en als de mobiele snelheidscontroles worden doorgegeven via TMC dan worden die ook aangegeven ( niet met flitspaal icoon maar verkeersmelding )
Op dit moment is alleen vaste flitspalen nog niet mogelijk om deze in je NX7000 in te laden. Maar wel alle docu doorgegeven aan flitspaal.nl en die konden er nu nog niets mee aan maar ze hielden de vinger erop zei men !

ON-Topic !!

Ikzelf vind de NX-7000 van JVC een zeer goed alternatief voor de Columbus, en tja het frontje is wat groot maar dat went erg goed !
En van diefstal zul je denkelijk minder last hebben ( afkloppen )

Wel ik hoop dat jullie vragen hiermee een beetje beantwoord zijn

mvg,

EdK

Bovenaan Onderaan