TurboPower
Lid
Zoals ik het lees, telt de waarde mee als het af-fabriek is ingebouwd en dus niet af-dealer. Als je een auto zonder colmbus besteld en later als assecoire alsnog een columbus in laat bouwen, telt deze niet mee in je fiscale bijtelling. Vanmorgen heb ik ook van ING bevestigd gekregen dat er een aanpassing komt op de catalogusprijs van mijn auto (er komt nu een JVC in).
ING kan (wil) alleen niet het contract aanpassen dus om mij tegemoet te komen in het waardeverschil tussen columbus en JVC kan ik assecoires uitzoeken. Ik heb gevraagd om een alarm systeem en sunny boys (samen met de JVC goed voor ca. 2000 euro) dit moet nog even afgestemd worden met onze ING account manager, maar de schade afdeling wist in ieder geval te melden dat ik daar recht op heb. Sterker nog, ik mag keizen wat voor systeem er geplaatst wordt. Zenec, JVC of Columbus, ING heeft alleen een voorkeuer voro een afneembaar front. De zenec valt voor mij af vanwege het ontbreken van TMC en geen afneembaar front. De columbus (wat mij betreft nog steeds het mooiste en beste van de 3) valt helaas af omdat ik dan kan wachten op de volgende inbraak.
Wat ik nu kwijt raak aan functionaliteit:
Maxi-dot
Stuurwielbediening
Harde schijf
Ik krijg terug:
Bluetooth Carkit (onderdeel van de JVC)
Alarm
Sunny boys
DVD kijken onder het rijden
Afneembaar front (hopelijk geen diefstal meer!)
USB aansluiting (waar alsnog een HDD aan kan, wat weer praktischer is dan een ingebouwde HDD)
Als het inderdaad doorgaat met het alarm en de sunny boys is het wat mij betreft een goede deal.
Hallo Bakkertje,
Ook ik heb na de diefstal van mijn Columbus een JVC in laten bouwen. Ik kan je dan ook meedelen, dat de stuurbediening gewoon werkt met de JVC. Daarnaast kun je in de JVC een SD-kaartje stoppen met bv. MP3's en tot slot heb je (inderdaad) ook nog een USB-aansluiting (dit kabeltje komt bij mij uit in het dashboardkastje) waar je eventueel een USB-stick of harde schijf kunt aansluiten. Western Digital heeft bv. mooie kleine harde schijven (bv. My Passport Elite), die hebben geen externe voeding en krijgt z'n stroom dus via de USB-aansluiting.
De functionaliteiten die je kwijt raakt vallen dus nog wel mee.
Tip: Neem tevens een "kluisje" waar je (als je ergens naartoe gaat) het frontje even in kunt opbergen. Zo'n kluisje kost niet zoveel, wordt verankerd aan je chassis en je hoeft niet te lopen zeulen met het frontje, want dat is toch wel redelijk groot en zwaar.