Corné z'n Skoda Superb Sedan 3.6 FSI V6 SUPERCHARGED 4x4 Elegance + Laurin & Klement Pack

Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
Vorige week ben ik met de S2 met stage 3 tuning naar Sec in Tsjechië afgereisd met vrouw kind en schoonmoeder voor een mini vakantie.

image.jpg

2007km uit en thuis gereden en 239 liter octaan 100 / 102 benzine verstookt, kosten daarvan waren €353,- Het verbruik van 1 liter op 8,397km bij een gemiddelde snelheid van 111,5km per uur (ondanks ruim 3,5 uur over B wegen gereden te hebben en de benodigde tankstops) is mij alles meegevallen. Kortom ik ben nog steeds heel erg tevreden over de comfortabele reislimo en het was gewoon kicken dat je met eender welke auto zowel op vlakke weg als bergop gewoon mee kan komen of ze heel snel in je spiegels ziet verdwijnen :)

andrehj

Forumguru
2007km uit en thuis gereden en 239 liter octaan 100 / 102 benzine verstookt, kosten daarvan waren €353,- Het verbruik van 1 liter op 8,397km bij een gemiddelde snelheid van 111,5km per uur
OMG, en dan te bedenken dat mijn 1.8 TSI geijkte 6.8 l/100 km (1 op 14.7) verbruikt met 750 kg aan de haak en de CC op 100 km/h...

• Leuk
Waarderingen: CDK

andrehj

Forumguru
maar jij rijdt gewoon als een ouwe man met een pet op.. niet?
Valt best mee hoor, ik haal ook gewoon in als ze voor mij te langzaam rijden. En ook als de vouwwagen er achter hangt. Dan moeten de 180 paardjes gewoon allemaal aan het werk. Maar verder probeer ik gewoon met de stroom mee te rijden.
@andrehj, CC op 100km/h is iets anders als wat ik had opgeschreven ;) 18 reisuren inclusief stops en een gemiddelde snelheid van 111.5, veel stukken 200+ gereden waar toegestaan en mogelijk, anders had ik rond 1 op 11 uitgekomen.
OK, maar dat van die stukjes 200+ had je er net niet bijgeschreven. Overigens kwam ik gemiddeld bij lange na niet aan die 111. Bij mij was het geloof ik maar zo'n 75, dankzij al die Baustellen (waarin je met moeite 60 haalt, omdat men in die smalle baantjes niet harder durft) en files in Duitsland.

MaxN

Donateur
Zal zijn omdat de snelheidsbeleving zo goed is in de Superb.
Je merkt niet hoe hard je rijdt, werkt goed voor de passagiers :D

• Leuk
Waarderingen: CDK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan