Corné z'n Skoda Superb Sedan 3.6 FSI V6 SUPERCHARGED 4x4 Elegance + Laurin & Klement Pack

Status
Niet open voor verdere reacties.

CDK

Forumguru
de max aslast wel ja, officieel is het niet correct, maar auto is nooit max beladen! alleen als ik er 225/40/19 onder zou leggen kom ik aan lastindex 93

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
mijn gedachte was ook dat er dan geen afwijking meer zou zijn tussen teller en werkelijkheid

onder mijn vorige S2 zat 245/30/20 en ook daar was 100 op de teller ook 100 op de gps

Der Einser

Forumguru
Nee Corne,

Ik zeg: Niet doen in 225-40-19 !

Het gaat ongetwijfeld passen, maar welllicht dat je dan toch iets omhoog moet schroeven om aanlopen te voorkomen. De band is dan meteen een stuk hoger namelijk.

En staat minder getrokken. Het ziet er dus ook minder goed uit (voor wat het waard is bij een winterset)

Bovendien gaat je teller nog meer afwijken.
Vul maar eens je standaard (af fabriek) bandenmaat in en vervolgens je keuze.

Advies: neem dan gewoon banden in 225-35-19 winter edtion van een respectabel merk. (meteen een veilig gevoel voor je gezinnetje)

• Leuk
Waarderingen: CDK

VWim

Forumguru
Minder getrokken in onzin, je band is niet breder dan voorheen, het is hooguit minder zichtbaar omdat je wang hoger is en dus de hellingshoek kleiner wordt (of juist groter ;))

• Leuk

CDK

Forumguru
meer afwijken zal niet het geval zijn, nu is 103/104 100km/h op de gps dat verschil zal juist kleiner worden, maar of het aan gaat lopen.... daar twijfel ik dus nog over.....

Der Einser

Forumguru
Wat is / was je standaard wiel?
bij mij zat 205-55-16
Bij jou 225-45-17 ?? --> vul dan eens 225-35-19 in.

En dan nog eens maar dan standaardmaat vs. 225/40/19

Vul maar eens in op die buggyboys tabel

• Leuk

Der Einser

Forumguru
Maar nogmaals: het past ongetwijfeld.
Alleen de vraag wat je zelf wil.

Als je mij / ons advies vraagt, dan geef ik dat uiteraard.
Kan je mee doen wat je wilt. No problem.

• Leuk

CDK

Forumguru
Mijn standaard wiel was 225/40/18

ik dacht voor de winter een gokje wagen of het past (zonder om hoog te gaan uiteraard!!) maar als het niet past is het een duur gokje......

Der Einser

Forumguru
Zoals ik al zei, het is past heus wel.
Alleen wil je het?
Er zijn verschillende
Je teller gaat dus bijna 5km/h afwijken (bij 120)
En het oogt minder mooi,.. maar dat is minder relevant bij een winterset.

• Leuk

CoesDoes

Forumguru
@s-line @Der Einser, zou 225/40/19 passen?? voor een winterband is ietsiepietsie hoger niet verkeerd het scheelt een cm ongeveer....
Maakt hoger ook al uit? Ik weet wel dat smaller in de winter 'beter' is ivm meer druk per vierkante cm.
Wat dat betreft zou je voor in de winter beter naar 205/40/19 (of 215/13/19) kunnen kijken, maar dat past waarschijnlijk niet op die enorm dikke velgen ;)

CDK

Forumguru
bij een 4x4 is de breedte minder van belang als bij een 2x4 omdat je toch veel meer grip hebt en in mijn geval nooit sneeuwkettingen zal monteren, het ging er mij om, om bij m'n winterset een tikkie hogere band te nemen ivm de slechte staat van de wegen tijdens de vorst periode, waardoor ik ze hopelijk langer mooi weet te houden

eddiea

Forumguru
Ik zou ook een 35 pakken net als Patrick zegt. Minder hoog is meer getrokken en dat is geen onzin!

• Leuk

Blacky

Forumguru
@Corné de Kluijver : Die aslast zal nu geen probleem zijn maar straks als de kleine er is:
- pakken pampers
- maxi cosi
- kinderwagen
- potjes voer
- flessen drinken
- schoonmaak doekjes
- speelgoed
- reserve kleding
- potten creme
- verplichte kinderstickers op de ramen
Daar ga je met je aslast :deuk: Dat worden dan toch van die grote ballonbanden op 15" velgen

En vergeet de drank en kalmerings pillen voor papa niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan