Corné z'n Skoda Superb Sedan 3.6 FSI V6 SUPERCHARGED 4x4 Elegance + Laurin & Klement Pack

Status
Niet open voor verdere reacties.

CoesDoes

Forumguru
bij een 4x4 is de breedte minder van belang als bij een 2x4 omdat je toch veel meer grip hebt en in mijn geval nooit sneeuwkettingen zal monteren, het ging er mij om, om bij m'n winterset een tikkie hogere band te nemen ivm de slechte staat van de wegen tijdens de vorst periode, waardoor ik ze hopelijk langer mooi weet te houden
Bij 4x4 heb je voornamelijk meer tractie dan bij FWD (of RWD), voor glijden door aquaplaning, sneeuw, ijzel etc. maakt het volgens mij minder verschil.
Met een smallere band heb je sowieso minder kans op glijden ongeacht het soort aandrijving, daarnaast geeft een smallere band ook meer tractie bij gladheid door het eerder genoemde drukverschil per cm2 (dus in jouw geval heeft dan elk van de vier aangedreven wielen meer grip ;))
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
Corné begrijp ik nu goed dat je hogere winterbanden wil, om de auto netter te houden?
Levert iets meer bodemvrijheid, maar tegelijk gooien de aangedreven wielen steentjes e.d. die ze opgooien (slecht wegdek, vorstschade), meer tegen de auto, en minder er langs. (hoek van inval is groter, dus meer kans op schade)
 

CDK

Forumguru
@Cordoba, nee dat begreep je verkeerd ;) ik wilde iets hogere banden omdat er bij de 35 serie weinig band onder de velg zit en bij en na vorstperiodes het zoab in ons land op bepaalde plekken erg slecht is, waardoor de kans op velgschade erg groot is, mijn 20ers onder mijn vorige S2 zijn daar ook niet mooier van geworden, maar die waren mat zwart en dus zeer makkelijk bij te verven ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Daar ga je met je aslast :deuk: Dat worden dan toch van die grote ballonbanden op 15" velgen
Er zullen toch ook wel bestelwagenbanden in de juiste maat te koop zijn?
Dan kunnen het koelkastje, de flessenwarmer en de opvouwbare kinderstoel ook gewoon mee... :pardon:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
de kogel is door de kerk, er zijn geen doden gevallen overigens.... ;)
vandaag bij mijn locale bandenleverancier een setje winterbanden in de maat 225/35/19 besteld, ze komen zeer goed uit de test en waren overigens ook de enige die op korte termijn leverbaar waren, heb zelf nog nooit met dit merk gereden overigens, maar hoor er goede berichten over, over de prijs daarentegen ben ik wat minder enthousiast over, maar ja... moet ik maar niet op 19" gaan rijden in de winter :)
http://www.dunlop.eu/dunlop_nlnl/tires/passenger/sp-winter-sport-3d/index.jsp
 

Ridley

Forumguru
Nu heb ik Dunlop SP zomerbanden erop liggen origineel af fabriek: wat een ruk band! Bij droog weer prima, maar met een beetje mist/dauw moet ik echt al op gaan letten voor schuivers, ik rijd ze eerst maar op. Voor slecht weer heb ik toch de winterbanden. Ik hoop voor je dat deze beter werken :-)

Zeker voor die prijs!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
De dunlops bevielen mij beter als de conti's als zomersloffen.. Zal wel per type en breedte verschillen dan?
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
In de test van Autobild is dit profiel, weliswaar in 18" uitvoering, testwinnaar geworden, ben benieuwd!
 

LT83

Forumguru
Goed bezig corne!!
Heb je misschien een fototje van de velgen die in de verkoop gaan, heb misschien wel interesse!
Overigens heb ik Nokian winterbanden, deze slijten wel redelijk hard, maar wat een grip bij winterse omstandigheden!!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

WillemJan

Forumguru
Hoi Corne,

Ik heb dit topic met interesse doorgelezen. Wat een mooie auto. Mijn complimenten. Veel veilige kilometers.
De Superb is en blijft een super-auto.
(In het verleden heb ik er ook eentje gehad, maar door een 'omgekeerd huwelijk' moest ik er afscheid van nemen. Te duur in de lease.)

Groetjes... Willem-Jan
 

CDK

Forumguru
Dankjewel voor de complimenten @WillemJan, het is echt een auto waarmee ik van elke km kan genieten, aanschaf is wat hoger en het verbruik ook, maar ik wilde tenminste nog 1 x een echte motor in het vooronder hebben voordat alles straks tot 1.0 gedownsized of zelfs volledig elektrisch is ;)

greetz Corné
 

CDK

Forumguru
Je zegt het misschien als geintje, maar ik zit er serieus over te denken om deze auto nooit meer weg te doen :)
 

MaRco2

Forumguru
Je zegt het misschien als geintje, maar ik zit er serieus over te denken om deze auto nooit meer weg te doen :)

Alternatieven zijn er haast niet meer in de toekomst, ben ik bang!

Alles is CO2 gerelateerd tegenwoordig.... de echte Honda's met hardcore VTEC? Weg.... (o.k. de Toyota GT86 met boxer is weer zo'n uitzonderlijke, maar haalt het hier niet bij).

V6 topmodellen van middenklassers... zijn die er nog? BMW 320i met 6 in lijn.... nu moet je naar een 335 om een meercilinder te hebben, zelfs de viercilinders gaan richting de 3 cilinders. Leuk... ja, voor een klein boodschappenkarretje met dat geluid, maar verder?

Denk aan een VW Golf R(36), opgevolgd door een viercilinder met turbo... dat is leuk, maar is het net weer niet. BMW 328i..... hoef ik niet, dan liever een youngtimer E46 330i met zesklapper.

Volvo 5 cilinder... uitstervend ras, Ford Focus ST met die motor is ook niet meer, nu een viercilindertje.

Subaru Legacy/Outback 3.0R... weg, Lexus IS250 met six... nu een IS300h met 2.5 viercilinder en elektromotor. V12? Steeds minder... zometeen komt er een Ferrari met viercilinder turbomotor... dáág merkbeleving!

Legend, Camry, Xedos, Scorpio, Omega, etc.... allemaal weg hier, begon eerst met de dikke V6 en die verdwenen en toen het model (veel nog wel in de US enzo).

Ford Mustang.... nu ook met viercilindertje... sorry hoor, zelfs al kun je nog een V8 krijgen, denken de meeste dat je een wel willen, maar niet kunnen grasmaaier hebt!

Ook zit er pep zat in, weg beleving!

Waarom denk je dat veel youngtimers populair worden? Niet alleen door het zakelijke fiscale aspect, maar door het karakter en voor topexemplaren word grof geld afgetikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan