Je zegt het misschien als geintje, maar ik zit er serieus over te denken om deze auto nooit meer weg te doen
Alternatieven zijn er haast niet meer in de toekomst, ben ik bang!
Alles is CO2 gerelateerd tegenwoordig.... de echte Honda's met hardcore VTEC? Weg.... (o.k. de Toyota GT86 met boxer is weer zo'n uitzonderlijke, maar haalt het hier niet bij).
V6 topmodellen van middenklassers... zijn die er nog? BMW 320i met 6 in lijn.... nu moet je naar een 335 om een meercilinder te hebben, zelfs de viercilinders gaan richting de 3 cilinders. Leuk... ja, voor een klein boodschappenkarretje met dat geluid, maar verder?
Denk aan een VW Golf R(36), opgevolgd door een viercilinder met turbo... dat is leuk, maar is het net weer niet. BMW 328i..... hoef ik niet, dan liever een youngtimer E46 330i met zesklapper.
Volvo 5 cilinder... uitstervend ras, Ford Focus ST met die motor is ook niet meer, nu een viercilindertje.
Subaru Legacy/Outback 3.0R... weg, Lexus IS250 met six... nu een IS300h met 2.5 viercilinder en elektromotor. V12? Steeds minder... zometeen komt er een Ferrari met viercilinder turbomotor... dáág merkbeleving!
Legend, Camry, Xedos, Scorpio, Omega, etc.... allemaal weg hier, begon eerst met de dikke V6 en die verdwenen en toen het model (veel nog wel in de US enzo).
Ford Mustang.... nu ook met viercilindertje... sorry hoor, zelfs al kun je nog een V8 krijgen, denken de meeste dat je een wel willen, maar niet kunnen grasmaaier hebt!
Ook zit er pep zat in, weg beleving!
Waarom denk je dat veel youngtimers populair worden? Niet alleen door het zakelijke fiscale aspect, maar door het karakter en voor topexemplaren word grof geld afgetikt.