Corné z'n Skoda Superb Sedan 3.6 FSI V6 SUPERCHARGED 4x4 Elegance + Laurin & Klement Pack

Status
Niet open voor verdere reacties.

MaRco2

Forumguru
Dichter bij huis: MR2 heeft nooit een opvolger gehad (ja, een cabriootje wat een stille dood gestorven is 10 jaar geleden), heb ik dus alweer bijna 15 jaar... S2000 moet nog maar zien of er ooit een vervanger komt. Is bij mij allemaal onder het mom van... blijft gewoon. Inmiddels ook alweer bijna 4 jaar.

Alternatieven? GT86/BR-Z zijn veel trager en nog altijd geen roadster, huidiger Boxster S... ja op zich wel (generatiegenoten waren concurrenten, maar de oude is voor mij geen gezicht zo lelijk en teveel kappersauto) en ook toch wel andere karakters, minder hardcore.

Maar ja, dat hadden mensen vroeger ook en koesteren nu hun Healey of MGB e.d. "al dat moderne spul met stuurhulp en veiligheidssystemen die loeizwaar zijn".

Ik heb nog aan een 330(C)i gedacht of een James Bond 7 serie als zakelijke youngtimer (weekend, klein karretje voor de werkritten) of een LS400, Sigma, Galant V6 of Camry V6 e.d. Durfde het toch niet aan.

Tijd vliegt!!

CDK

Forumguru
@MaRco2, helemaal mee eens! Daarom overweeg ik serieus om deze naast m'n volgende auto er bij te houden, af en toe toch nog eens écht genieten :)

MaRco2

Forumguru
Lekker betaalbaar de dagelijkse ritten doen (meer risico's, pekel en andere troep, evt. lagere fiscale bijtelling bij zakelijk gebruik) en in het weekend luxe zoeven.:)

• Leuk
Waarderingen: CDK
Helemaal mee eens . Mijn idee is dat dat de zelfontbranders nog beter schonen sterker en sneller worden . Bv 170 a180 pk en nog meer newton meters uit een standaard 2 liter , dat zal alleen maar meer worden . Goed voor de hutten trekkers onder ons , dat ga je niet met je 1.2 tje benzine doen.
@Corne waarom niet als Skoda collector s items krijgt is dat zeker die van jou ;)

• Leuk

eddiea

Forumguru
Als je iets erbij wilt houden waar je is af en toe lekker in wil sturen zal ik toch wat anders nemen denk ik. Zespitter die je hebt is inderdaad een heerlijke motor maar om gewoon ff lekker te sturen zijn er echt leukere auto's dan de Superb. Ik merk het nu ook dat ik vaker ff van de snelweg ga om ff door de polder te rijden. Heerlijk! En dan zijn er zat andere auto's die nog veel meer driving fun bieden dan de mijne. Ook met een zespitter ;). Of V8 :tegek:

• Leuk

CDK

Forumguru
@eddiea, ik begrijp wat je bedoelt, maar je weet hoe dat gaat hè met liefde op het 1e gezicht..... ;) Misschien verander ik nog een keer van mening, om welke reden dan ook... We shall see ;)

sitechris

Donateur
Als je iets erbij wilt houden waar je is af en toe lekker in wil sturen zal ik toch wat anders nemen denk ik. Zespitter die je hebt is inderdaad een heerlijke motor maar om gewoon ff lekker te sturen zijn er echt leukere auto's dan de Superb. Ik merk het nu ook dat ik vaker ff van de snelweg ga om ff door de polder te rijden. Heerlijk! En dan zijn er zat andere auto's die nog veel meer driving fun bieden dan de mijne. Ook met een zespitter ;). Of V8 :tegek:

Eens! Als je zespitter wilt blijven rijden kun je altijd ook nog een keer een leuke BMW 135/335/435 of 535i kopen. Qua driving fun verslaat een BMW een Superb V6 natuurlijk wel. Overigens gaat Mercedes in de toekomst weer meer zescilinders aanbieden. Er is nog hoop.....

Maar een viercilinder kan ook sportief zijn en auditief een feestje zijn. Ik kom niets tekort in mijn RS. Ding klinkt echt heel goed.

• Leuk

Miez1

Forumguru
Betaalbare fun ernaast? Daarom heb ik een E28 525 onder een doek staan. Dat beestje kost niets en elke keer als we gaan 'rollen' dan is de smile niet van mijn gezicht af te krijgen. Maar ja, zo zullen er nog legio alternatieven zijn om 'freude am fahren' te beleven:thumbsup:

• Leuk

CDK

Forumguru
afgelopen week weer 2 upgrades gedaan :jaja:

- de spiegelverhoger ontworpen door @chris2709 laten plaatsen door @Antera uit onderstaand topic, werkt prima, veel meer zicht naar voren waarbij het zicht naar achteren gelijk gebleven is :thumbsup:
http://www.skodaforum.nl/forum/threads/binnenspiegel-verplaatsen-naar-boven.19127/page-7#post-351237

image.jpg image.jpg image.jpg

- ook heb ik de "formule 1" tankdop gemonteerd, met dank aan de tip van @Jee13 dankjewel daarvoor, onderstaand plaatje van Google geeft een idee hoe het er uit ziet. Het werkt perfect! Nooit meer de tankdop er af schroeven, maar direct het vulpistool er in duwen, afsluiting werkt dmv een veer.

image.jpg

Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Gelukkig de velgen zijn weer gevonden!!!

Staan prachtig maar ik sluit me aan bij @s-line : zakken de auto want er lijkt zo op de foto een aardige ruimte te ontstaan tussen band/wielkast.

• Leuk
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan