Hier iets gevonden uit Engeland:
http://www.carbuyer.co.uk/carreviews/246614/skoda_yeti_20_tdi_cr_140_review.html
Skoda Yeti 2.0 TDI CR 140 review
Skoda heeft zijn eerste schreden in de wereld van de off-roader, maar is de nieuwe Yeti werkelijk in staat? Lees onze review om erachter te komen.
De Skoda Yeti is trouw gebleven aan het concept dat in Genève zagen we terug in 2005. En de functionele Skoda ontwerp taal maakt de overgang van de saloons en compacte wagens aan SUV gemak.
[Klik hier om] Bekijk onze video proef op de weg
Daaronder is de Yeti op basis van de Octavia Combi 4x4, dus het is meer een zachte roader dan een echte modder-plugging SUV. Er zal een iets meer gespierde Scout-versie wordt later in het leven van de auto, ongetwijfeld inclusief veel van grijs plastic body lijstwerk.
Aan de binnenkant, de Yeti hoogte betekent dat er overvloed hoofdruimte, die door veel beenruimte complimenteerde ook in de voorste en achterste. Er is een 410 liter bagageruimte, die wordt uitgebreid tot een enorme 1.760-liter met de stoelen naar beneden - perfect voor een mountainbike of twee.
Het dashboard heeft veel gemeen met de Roomster en de nieuwe Superb, dus het heeft zich een solide kwaliteit. Het ratelt dan niet over te nemen wanneer u de Yeti over het ruwe materiaal, en voelt zich goed in elkaar, ondanks mijn auto wordt een vroege versie van de productie.
Ik reed de vierwielaangedreven Yeti, voorzien van een Haldex-koppeling die het vermogen om uitdelen koppel aan individuele assen heeft. Drive gaat normaal gesproken naar de voorwielen, maar kan naar achteren worden gestuurd als het even lastig wordt.
Mijn auto had de 140hp 2.0 TDI diesel, die veel of het koppel had voor het inhalen en opstaan heuvels, terwijl het aanbieden van net onder 50mpg. Een heuvel fatsoenlijk systeem en off-road instelling toestaan dat de Yeti echt te benutten zijn vermogen op losse oppervlakken. Rekening houden met bronstig paden en enkele lichte off-road rijden is geen probleem, maar de Yeti zal niet zorgwekkend alle Range Rovers gewoon nog niet!
Skoda verwacht dat slechts een derde van de yeti's verkocht worden 4x4's, met de rest wordt verkocht in slechts voorwielaandrijving. De voorste bestuurder is verkrijgbaar met een nieuwe 1,2-liter turbo benzine of 110 pk 2.0 TDI dieselmotor. Four-wheel drive varianten zal het aanbod van de laatste in 140hp 170hp of gedaante en extra 1,8-liter turbo benzine. Een handgeschakelde zesversnellingsbak en de DSG versnellingsbak zal worden aangeboden.
VK-prijzen moeten nog worden bevestigd, maar met een verwachte instapprijs van ongeveer 14.000 pond van de Yeti lijkt te zijn een ander goed geprijsde, praktische koopje.
Veel leesplezier ondanks de slechte vertaling!