CRTDI 2.0L 83KW/110PK Diesel

D

Deleted member 2717

Is dat een opel motor?

Zo nee, dan heb ik er in ieder geval nog niet van gehoord :) Weet natuurlijk ook niet alles :) Ben hier ook pas nieuw :)
 

Wasmachineman

Forumguru
Ik denk dat de Yeti diesel hier in NL gewoon te duur is.
1.2 en 1.8 zie je gewoon erg veel en nu daarbij de 1.4 ook. Als ze diesel willen kiezen ze eerder voor een O2 misschien.
Misschien in Belgie en Duitsland heb je meer succes want daar zijn de verschillen kleiner tussen benzine en diesel.
 
Omdat we ook aan het kijken zijn naar een Yeti diesel ( 140pk 4x4 ) ben ik ook zeer benieuwd of er al mensen zijn die hier iets over kunnen vertellen.
Dus kom maar op met de gebruikers ervaringen.
Bij de Stealer zie je er ook niet veel.
 

Wasmachineman

Forumguru
Hier iets gevonden uit Engeland: http://www.carbuyer.co.uk/carreviews/246614/skoda_yeti_20_tdi_cr_140_review.html
Skoda Yeti 2.0 TDI CR 140 review

Skoda heeft zijn eerste schreden in de wereld van de off-roader, maar is de nieuwe Yeti werkelijk in staat? Lees onze review om erachter te komen.

De Skoda Yeti is trouw gebleven aan het concept dat in Genève zagen we terug in 2005. En de functionele Skoda ontwerp taal maakt de overgang van de saloons en compacte wagens aan SUV gemak.

[Klik hier om] Bekijk onze video proef op de weg

Daaronder is de Yeti op basis van de Octavia Combi 4x4, dus het is meer een zachte roader dan een echte modder-plugging SUV. Er zal een iets meer gespierde Scout-versie wordt later in het leven van de auto, ongetwijfeld inclusief veel van grijs plastic body lijstwerk.

Aan de binnenkant, de Yeti hoogte betekent dat er overvloed hoofdruimte, die door veel beenruimte complimenteerde ook in de voorste en achterste. Er is een 410 liter bagageruimte, die wordt uitgebreid tot een enorme 1.760-liter met de stoelen naar beneden - perfect voor een mountainbike of twee.

Het dashboard heeft veel gemeen met de Roomster en de nieuwe Superb, dus het heeft zich een solide kwaliteit. Het ratelt dan niet over te nemen wanneer u de Yeti over het ruwe materiaal, en voelt zich goed in elkaar, ondanks mijn auto wordt een vroege versie van de productie.

Ik reed de vierwielaangedreven Yeti, voorzien van een Haldex-koppeling die het vermogen om uitdelen koppel aan individuele assen heeft. Drive gaat normaal gesproken naar de voorwielen, maar kan naar achteren worden gestuurd als het even lastig wordt.
Mijn auto had de 140hp 2.0 TDI diesel, die veel of het koppel had voor het inhalen en opstaan heuvels, terwijl het aanbieden van net onder 50mpg. Een heuvel fatsoenlijk systeem en off-road instelling toestaan dat de Yeti echt te benutten zijn vermogen op losse oppervlakken. Rekening houden met bronstig paden en enkele lichte off-road rijden is geen probleem, maar de Yeti zal niet zorgwekkend alle Range Rovers gewoon nog niet!
Skoda verwacht dat slechts een derde van de yeti's verkocht worden 4x4's, met de rest wordt verkocht in slechts voorwielaandrijving. De voorste bestuurder is verkrijgbaar met een nieuwe 1,2-liter turbo benzine of 110 pk 2.0 TDI dieselmotor. Four-wheel drive varianten zal het aanbod van de laatste in 140hp 170hp of gedaante en extra 1,8-liter turbo benzine. Een handgeschakelde zesversnellingsbak en de DSG versnellingsbak zal worden aangeboden.
VK-prijzen moeten nog worden bevestigd, maar met een verwachte instapprijs van ongeveer 14.000 pond van de Yeti lijkt te zijn een ander goed geprijsde, praktische koopje.
Veel leesplezier ondanks de slechte vertaling!
 

hemi24

Forumguru
de 'geknepen' versie (110pk) van de 2.0 CR TDI is een tijdlang als tussenoplossing in onder ander de Golf VI en Passat geleverd als overbruggingsmotor tussen de 'oude' 1.9 PD TDI en de nieuwe 1.6 CR TDI.

Denk dat er naast de wellicht hoge prijs twee grote beperkingen het succes van de diesel-Yeti in de weg staan:
- veel leasemaatschappijen/bedrijven 'weren' off-roaders uit hun lijsten;
- er zijn geen businessline-uitvoeringen van de Yeti leverbaar;
 

Tallguy

Forumguru
Wat Hemi zegt is terecht wat betreft de leasemaatschappijen. Zelf zat ik te twijfelen tussen een 5bak diesel of de 1.8benzine.
Echter heeft mijn werkgever besloten om vanuit de leasemij gewoon geen auto's meer aan te bieden die een energielabel D en hoger hebben.

De 1.8benzine viel dus direct af met z'n E-label. Toen was het de keuze tussen de 1.2benzine of de 5bak diesel. Als je echter naar de kosten kijkt is de 1.2 veel goedkoper, waardoor je dus iets meer 'overhoudt' om je auto te voorzien van die zaken die je graag wilt.

Als je kijkt naar de kosten van de dikke 140PK diesels bij een yeti, dan schiet de prijs toch snel omhoog...en ik denk dat er juist daarom ook niet zoveel mensen zijn die dat blok in een Yeti kiezen, maar misschien wel in een O2 of Superb, omdat die juist weer wél een business edition aanbieden en dus concurerend zijn qua prijzen.
 
Maar er zullen toch wel mensen zijn die net als ik veel kilometers maken en dan toch een Yeti overwegen op Diesel ? Of is dan een Yeti op Benzine toch nog interessant ? Ook als je kijkt naar meer jaren.
Het gaat dan wel om een particulieren auto niet Lease..
 

Captain Hook

Forumguru
...en dan toch een Yeti overwegen op Diesel ?
Dat wordt rekenen geblazen. :koffie:

-Meerprijs van de diesel uitvoering versus de benzine uitvoering.
-De besparing op de brandstofkosten.
-Onderhoudsprijzen.
-Hogere verzekering.
-Inruilwaarde? Op dit moment liggen 2de hands diesels heel slecht in de markt.
-waar gaan de MRB/BPM bedragen naar toe?
-Hogere aanschafsprijs betekent ook meer renteverlies op je geld.

Pak maar vast pen, papier, prijslijsten, websites, etc. Suk6 met kiezen.
 
Ik heb proefgereden in een Yeti 140pk 4x4 diesel. Deze reed erg goed. Wegligging is perfect en de acceleratie ook. De 110pk heb ik niet gereden maar wat ik begreep is dat als je geen sportauto heeft deze motor genoeg vermogen heeft. Ik heb zelf uiteindelijk gekozen voor de O2 4x4 vanwege de grotere kofferbak etc. van de O2. Uiteindelijk kon ik van de leasemaatschappij kiezen tussen een 1.6 diesel of de 1.8 tsi. Voor de laatste heb ik gekozen en ik heb nog geen moment spijt gehad. Als het even kan zou ik dus kiezen voor een benzine als ik jou was. Als je de 4x4 alleen wilt voor de tractie dan zou ik ook eens gaan kijken naar een O2.
 

LenK

Forumguru
Echter heeft mijn werkgever besloten om vanuit de leasemij gewoon geen auto's meer aan te bieden die een energielabel D en hoger hebben.

Leuk en aardig die bemoeizucht van werkgevers, maar de lease auto is geen gunst of een cadeau. Een lease auto krijg je ipv een stuk salaris.
Als je dat geld wel had gehad dan had je daarmee ook je eigen keuze kunnen maken.
 

Wimus

Actief lid
ligt hier in Belgie toch iets anders. Diesel 110 PK is gunstig om te rijden, 495 Euro eerste inschrijving en 365 Euro per jaar wegenbelasting :D . Heb vandaag een Yeti Ambition 110 pk Diesel met: Pack Ambition: Cruise control, Radio/CD Swing,8 luidsprekers, Tapijten,
Parking Distance Control achter, Coming Home functie,
Maxi Dot scherm, El Ruiten achter en als extra autom licht en regensensor. Direktie auto, Juni 2010 met 6000 KM voor 20 mille. Komt eerste week october. Ik houd jullie op de hoogte
 

Wasmachineman

Forumguru
Dat ligt zeker anders in België! Wil je dat soort bedragen hier niet meer noemen aub! Krijgen wij (hollanders dus) allemaal een rolberoerte van, haha!

Succes met je auto, ziet er goed uit en voor die prijs heb je een topdeal.:super:
 

Wimus

Actief lid
Dat ligt zeker anders in België! Wil je dat soort bedragen hier niet meer noemen aub! Krijgen wij (hollanders dus) allemaal een rolberoerte van, haha!

:super:

Ik ben ook een "Hollander" en de autoprijzen is een van de redenen waarom ik 5 km over de grens woon nu :grin:
 

Wimus

Actief lid
het wordt toch een nieuwe, :D uit voorraad van de dealer, Yeti Ambition 110 pk Diesel Black Magic Metalic en Spirit Silver bekleding met: Pack Ambition: Cruise control, Radio/CD Swing,8 luidsprekers, Tapijten, Parking Distance Control achter, Coming Home functie, Maxi Dot scherm, El Ruiten achter en als extra autom licht, regensensor, spatlappen voor en achter, Reservewiel, Parrot Blue Tooth carkit, set winterbanden op stalen velg en wieldoppen. Levering woensdag 25-08. Ik zal de prijs niet noemen...........:super:
 

corsaar

Senior Member
@Wimus zegt het word toch een nieuwe en de prijs zal ik maar niet noemen,

Wie A zegt moet ook B zeggen,
meer dan 20 mile dus
 
Bovenaan Onderaan