CRTDI 2.0L 83KW/110PK Diesel

corsaar

Senior Member
Mooi dat het zo snel is gegaan !!
Heel bijzonder in deze tijd dat men voor een klant nog
in de avond werkt, vroeger deed ik het in noodgevallen
wel op zondag maar dat waren andere tijden.

LenK

Forumguru
Net terug uit de garage, ze hebben van een nieuwe, die in een ander filiaal stond, de complete as afgehaald en op de mijne gezet.
Fijn voor TS maar voor degene die de donor auto koopt vind ik dit toch minder.
Dealer lijkt klantvriendelijk maar op deze manier is imho het maar scharrelaar.

Rosinfield

† In Memoriam
Hoezo, daar komt dan toch keurig een nieuwe as in? Vind het juist getuigen van slim beleid. Is in de luchtmacht heel gebruikelijk met vliegtuigen, kannibaliseren heet dat

CaseyBasey

Actief lid
Nou, ik vind dat LenK wel een punt heeft. Jij weet nu bijvoorbeeld dat je nieuwe Yeti bij de dealer is aangekomen en dat je hem volgende week vrijdag kunt ophalen. Zou je het geen vervelend idee vinden als er morgen wat onderdelen van de aandrijving gesloopt worden om een andere Yeti-rijder te helpen? Ik zou dat bijna een onverdraaglijke gedachte vinden...

LenK

Forumguru
Voor een nieuwe auto betaal je meer dan voor een gebruikte. Dan moet je er ook van op aan kunnen dat de auto nieuw is.
En hoever ga je door met doneren? Mag het motorblok er ook uit? Waar ligt de grens?
Zelfde geldt voor proefritten in auto's die daarna als nieuw verkocht worden: no go wmb

CaseyBasey

Actief lid
Precies, LenK. En ik wil ook niet dat iemand anders er ook maar 1 meter een proefrit mee maakt voordat ik hem heb opgehaald. Dan is ie ook 2de hands geworden...

Captain Hook

Forumguru
Dit gebeurt zo vaak, zonder dat je er weet van hebt! En niet alleen bij auto's...

Aan de ene kant is het klantvriendelijk dat de dealer voor de TS een snelle oplossing regelt. Omdat de importeur niet overnight een nieuw onderdeel kan/wil leveren. Aan de andere kant geeft het te denken voor iemands anders z'n auto die van niks weet.

Maar dat onderwerp (wat niet weet, wat niet deert) is al vaker alhier ter sprake gekomen.

En proefritten of extra rondjes met bestelde auto's. Tja... zolang 'ie niet betaald is, is 'ie niet jouw eigendom (kleine lettertjes) Aangezien de totaalteller de eerste paar honderd km een paar keer gereset kan worden door de dealer, zul je het vaak niet eens 'zien'.

Rosinfield

† In Memoriam
Nou, als het om zo'n homo-as oid gaat, die je er blijkbaar in een poep en een scheet uithaalt/inzet, zal het mij een zorg zijn. Proefritten vind ik iets anders, maar dat zou je dan toch moeten kunnen zien aan de km-stand

corsaar

Senior Member
Lees ik dit nou goed, word hier een snelle actie van een garage in
een negatief daglicht geplaats.
Moet er nou altijd maar weer geschopt worden !

Wimus

Actief lid
Hoe het ook bekeken wordt, in mijn opinie is dit een stuk SERVICE waar menig dealer nog wat van kan leren.

Wimus

Actief lid
nog een leuke update:
Ik had naar aanleiding van de, in mijn ogen, perfecte service die Garage Intercars had geleverd, een mailtje aan Skoda Belgie (D'Ieteren) geschreven, waarin ik het hele gebeurde heb uitgelegd, en ook heb aangegeven dat ik deze dealer wilde nomineren als 'Dealer van het Jaar'.
Als gevolg van deze mail (contactopname via de website) deze week nog een telefoontje gehad van de Regio Manager van Skoda, die zich in de eerste plaats namens Skoda verontschuldigde voor het gebeurde, en mij daarom nog een tegoedbon van 500 Euro aanbood namens Skoda Belgie.:xyxthumbs:

EdK

Forumguru
he wat naar nou dat je een tegoedbon hebt gekregen.
Moet je weer gaan bedenken waar je die voor moet gebruiken.
Ik zou het wel weten............... sunnyboys rondom.

OuweHippie

Senior Member
nog een leuke update:
Ik had naar aanleiding van de, in mijn ogen, perfecte service die Garage Intercars had geleverd, een mailtje aan Skoda Belgie (D'Ieteren) geschreven, :xyxthumbs:
Nou, die € 500 zijn mooi meegenomen, maar ik heb toch maar de moed verzameld een zeer kritische noot bij het gebeurde te maken. Dit had ik bewust nagelaten bij mijn eerdere reactie.

Je koopt een spiksplinternieuwe auto... toch? Dan moet je toch kunnen verwachten dat die 100% is? Ik vind het onbegrijpelijk dat de dealer de auto niet goed heeft nagezien en daarnaast niet even een korte testrit heeft gemaakt om te voelen en te luisteren of er met de desbetreffende auto iets aan de hand is.

Mijn mening is dat de € 500,= terecht zijn. Zoiets kan en mag nooit gebeuren. Helaas zou de dealer door mij compleet afgebrand worden. Nogmaals, zij behoren een gecontroleerde auto af te leveren. Dit hebben zij niet gedaan en hun inzet achteraf om de auto toch die dag te leveren is misschien wel leuk maar die "prestatie" zou niet geleverd zijn als ze niet zeer slordig met de aflevering hadden omgegaan.

Kortom, ik zou die dealer NOOIT ergens voor nomineren.

Captain Hook

Forumguru
en daarnaast niet even een korte testrit heeft gemaakt om te voelen en te luisteren of er met de desbetreffende auto iets aan de hand is.
Een dealer die een testrit maakt met een fabrieksnieuwe auto? Nou, volgens mij doet geen één dealer dat hoor...
Zou ik niet eens willen dat ze nog ff gaan crossen met MIJN nieuwe auto.

Bovenaan Onderaan