Ik zal jullie uit een paar dromen helpen:
A: De dealer heeft de auto wel zeker goed afgeleverd en er proef mee gereden.
B: de blauwe gloed die zichtbaar is, is van het uitharden van het materiaal.
(Ik heb inmiddels 4 Yeti's bekeken, en die blauwe gloed hebben ze allemaal, zowel links als rechts)
en de roest op het breukvlak duid op een gietfout.
C: Nee, het is geen demo, maar een showroomauto.
D: Ja, ik heb geluk gehad dat het gebeurd ik toen ik stilstond, en wilde wegrijden. Als dit gebeurd was bij 120 op de snelweg, was de schade veel groter geweest
E: toen alles gedemonteerd was, hebben we gezien dat de aandrijfas niet goed in het wiel gemonteerd was. (is in gemonteerde toestand NIET te zien) De vertanding op het einde van de as, heeft scheef in het wiel gezeten (ca 1-2 mm) waardoor er verkeerde krachten op kwamen, en de as wel MOEST breken op een gegeven moment.
Ik heb zelf 7 jaar op de 24 uurs service van een groot duits merk gewerkt, en durf hier gerust te stellen dat daar een klant zeker niet zo snel geholpen was geweest (misschien dat daar ook nog ergens een kleine dealer verstopt is die het wel zou hebben gedaan, maar over het algemeen was het gewoon geweest: auto inslepen, delen demonteren, defecte delen bestellen, klant krijgt leenauto en mag wachten tot de delen er zijn en de auto gerepareerd) met motivatie naar de klant: daar hebt U garantie voor.....