DAB+ problemen?

Dnet

Senior Member
Geen idee of het linkje al eerder is vermeld. Maar hier een mooi overzicht van zenders met "data" frequenties, dus die zijn denk ik meestal voorzien van "slideshows".

Ook kan je ontvangst planning zien, daar is te zien dat fase 2 op dit moment in de lucht is, en dat ze bezig zijn met de uitrol van fase 3; beter bereik + meer zenders. :yeehaa:

http://radio-tv-nederland.nl/dab/dab-overzicht.html

Code:
Programma naam         Programma label    Bitrate / codering                                Protectie level    PID       PTY
NPO Radio 1            Radio 1            64 kbps DAB+ HE-AAC v1 Stereo                     EEP 3-B            8201      Current Affairs
NPO Radio 1 Data       -                  32 kbps  / MOT Slideshow                          EEP 3-B            -         -
NPO Radio 2            Radio 2            64 kbps DAB+ HE-AAC v1 Stereo                     EEP 3-B            8202      Easy Listening
NPO Radio 2 Data       -                  32 kbps  / MOT Slideshow                          EEP 3-B            -         -
NPO 3FM                3FM                64 kbps DAB+ HE-AAC v1 Stereo                     EEP 3-B            8203      Pop Music
NPO Radio 3FM Data     -                  32 kbps  / MOT Slideshow                          EEP 3-B            -         -
NPO Radio 4            Radio 4            64 kbps DAB+ HE-AAC v1 Stereo                     EEP 3-B            8204      Serious Classical
NPO Radio 4 Data       -                  32 kbps  / MOT Slideshow                          EEP 3-B            -         -
NPO Radio 5            Radio 5            64 kbps DAB+ HE-AAC v1 Stereo                     EEP 3-B            8205      Oldies Music
NPO Radio 5 Data       -                  32 kbps  / MOT Slideshow                          EEP 3-B            -         -
NPO R.6 Soul&Jazz      NPO R.6            64 kbps DAB+ HE-AAC v1 Stereo                     EEP 3-B            8206      Jazz Music
NPO R.6 S&J Data       -                  32 kbps  / MOT Slideshow                          EEP 3-B            -         -
NPO Top 2000           Top 2000           64 kbps DAB+ HE-AAC v1 Stereo                     EEP 3-B            8207      Oldies Music
NPO Top 2000 Data      -                  32 kbps  / MOT Slideshow                          EEP 3-B            -         -
NPO Nieuws 24          Nieuws24           64 kbps DAB+ HE-AAC v1 Stereo                     EEP 3-B            8208      News
NPO Nieuws 24 Data     -                  32 kbps  / MOT Slideshow                          EEP 3-B            -         -
NPO FunX               FunX               64 kbps DAB+ HE-AAC v1 Stereo                     EEP 3-B            8209      Pop Music
NPO 3FM Alternat       3FM Alt            64 kbps DAB+ HE-AAC v1 Stereo                     EEP 3-B            8210      Pop Music
RADIO538               538                72 kbps DAB+ HE-AAC v1 Stereo                     EEP 3-A            83c7      Pop Music
Efteling Radio         Efteling           48 kbps DAB+ HE-AAC v2 Stereo                     EEP 3-A            8802      Childern's
Q-music                Q-music            80 kbps DAB+ HE-AAC v1 Stereo                     EEP 3-A            83c6      Pop Music
Q-music non-stop       Qnonstop           48 kbps DAB+ HE-AAC v2 Parametric Stereo          EEP 3-A            8804      Pop Music
Sky Radio              SkyRadio           64 kbps DAB+ HE-AAC v1 Stereo                     EEP 3-A            83c6      Pop Music
Classic                Classic FM         64 kbps DAB+ HE-AAC v1 Stereo                     EEP 3-A            8806      Classical Music
Radio Veronica         Veronica           64 kbps DAB+ HE-AAC v1 Stereo                     EEP 3-A            830       Pop Music
Sky Radio Hits         Sky Hits           64 kbps DAB+ HE-AAC v1 Stereo                     EEP 3-A            8808      Pop Music
BNR Nieuwsradio        BNR                64 kbps DAB+ HE-AAC v1 Stereo                     EEP 3-A            83d1      News
Arrow C R              Arrow CR           64 kbps DAB+ HE-AAC v1 Stereo                     EEP 3-A            8810      Rock Music
SLAM!FM                SLAM!FM            64 kbps DAB+ HE-AAC v1 Stereo                     EEP 3-A            82a5      Pop Music
JUIZE!                 JUIZE!             48 kbps DAB+ HE-AAC v2 Parametric Stereo          EEP 3-A            8812      Pop Music
Sublime                Sublime            80 kbps DAB+ HE-AAC v1 Stereo                     EEP 3-A            82a8      Jazz and Blues
Sublime You            SublYou            48 kbps DAB+ HE-AAC v2 Parametric Stereo          EEP 3-A            8814      Current Affairs
100% NL                100% NL            80 kbps DAB+ HE-AAC v1 Stereo                     EEP 3-A            83d3      Pop Music
Radio Maria            R Maria            56 kbps DAB+ HE-AAC v2 Parametric Stereo          EEP 3-A            8816      Arts
Radio 10               Radio 10           80 kbps DAB+ HE-AAC v1 Stereo                     EEP 3-A            83d2      Oldies Music
BG Radio               BG Radio           40 kbps DAB+ HE-AAC v2 Parametric Stereo          EEP 3-A            8818      Pop Music
TPEG 538               TPEG 538           16 kbps / Packet Data                             EEP 2-A            8219       -
http://radio-tv-nederland.nl/dab/dab-overzicht.html

D

Deleted member 13589

Heb vandaag eens getest met DAB en slideshows ingeschakeld, dit werkt inderdaad :jaja:

Youri

Nieuw lid
Sinds een maand eigenaar van Octavia O3, inclusief DAB (Amundsen). Na twee weken buitenland nu wat ervaring met DAB dekking in Nederland, waarbij ik mij afvraag of er niet iets loos is met mijn systeem. Gisteravond van Rotterdam naar Utrecht over A20 A12, waarbij ik vaker geen DAB dekking had dan wel (minimaal 80% niet). Betrof SLAM FM, schakelt wel automatisch over naar FM. Bij mij thuis voor de deur (Huizen) nu ook af en toe geen NPO dekking.
Dit lijkt mij allemaal onder de maat, in ieder geval teleurstellend. Als ik naar de dekkingsplaatjes kijk, dan zou het toch veel beter moeten zijn? Of zou het kunnen dat misschien de antenne niet goed aangesloten is?

Evilcomputing

Senior Member
Maargoed het ligt dus echt aan mijn radio

dealer: aantal fouten gereset, ik heb weer slideshows. (maar komen de fouten door aanzetten vim??)
resultaat: VIM weg, wel weer slideshows

Nu lijkt mijn DAB probleem ook bij de usb lader weg te komen, echter ik wil wel graag mijn telefoons aan de stroom houden. Heeft iemand wel een werkende oplossing?

Youri

Nieuw lid
@Falcon: ik heb er doorgaans inderdaad een lader in zitten... zo een witte met Skoda logo, bij aflevering als gadget gekregen... Zie net in een ander topic dat een lader problemen kan leveren, zucht. Ik ga hem eruit halen, en dan weer kijken of dit uitmaakt. In ieder geval bedankt voor de tip!

Joske

Forumguru
En hebben jullie de kabel "weggewerkt" opzij van de Navi of achter de navi? Anders zou het extra isoleren van de kabel dmv elektrotape mss een oplossing kunnen bieden voor de interferentie van de laadstroom.

Youri

Nieuw lid
@Falcon @Evilcomputing : ongelooflijk, DAB ontvangst valt inderdaad weg zodra ik de (skoda) lader erin duw. Ik heb nog een andere (ook el-cheapo) lader geprobeerd, die leek zo snel geen problemen te geven. Ik ga dit in de gaten houden, en zal de dealer op de hoogte brengen.

Nogmaals super dank voor de tip! Het heeft mij wel wat luistergenot op Duitse snelweg gekost, ook daar constant naar FM geschakeld. Wel leuk dat in Duitsland ook bij FM zenders het logo direct op de voorkeuzetoets komt bij het programmeren, kan NL nog wat van opsteken.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan