DAB+ problemen?

D_R1978

Senior Member
@Falcon Fijn hoe Skoda NL reageert op je tweet... :(

Gebruik overigens zelf een cheapo oplader die bij mij nog nooit dit probleem heeft opgeleverd.

Falcon

Donateur
@Falcon Fijn hoe Skoda NL reageert op je tweet... :(

Gebruik overigens zelf een cheapo oplader die bij mij nog nooit dit probleem heeft opgeleverd.

Indd.. Ik heb een reply gestuurd, maar zal daar geen antwoord op ontvangen is mijn beleving.

Twitter en max aantal karakters.. argh!

Evilcomputing

Senior Member
Misschien moesten ze het iets breder trekken en ook de dealers mededelen dat wanneer klanten voor DAB problemen bij ze komen dat de usb lader misschien wel een probleem kan zijn.

Falcon

Donateur
@Evilcomputing: Als ik PON was zou ik de mensen die ze laatst een brief hebben gestuurd met deze gadget erbij, nogmaals een brief sturen met de mededeling dat het kado voor problemen kan zorgen.

Pluimpje voor PON.. ze pakken het nu wel serieus op :)

Laatst bewerkt:

Youri

Nieuw lid
Net even een filmpje gemaakt waarin het probleem optreedt
.
Het gaat om deze USB lader met Skoda logo, bij mij zat hij in een 'verrassingspakket', gekregen bij de aflevering.

Bijlagen

• 2014-07-30 10.17.19.jpg
    2014-07-30 10.17.19.jpg
    40,9 KB · Weergaven: 9

Youri

Nieuw lid
@Falcon Uiteraard, ga je gang. Ik zal er op youtube nog even bij zetten dat het ook optreedt met de Seat versie van de lader.

Youri

Nieuw lid
@Evilcomputing Ja, nu je het zegt, best raar! Maar: ik hoef even geen gadgets meer van skoda :D

En: je raadt nooit in welke auto de skoda lader nu zit.... die auto heeft geen DAB, dus geen last.

Falcon

Donateur
@Youri: Bij mij werd ook FM gestoord in de LEON.. dus die logica gaat niet op.. maar ik denk dat die 12volt aansluiting beter geaard is. ;)

Youri

Nieuw lid
@Falcon: Ik heb gecontroleerd of hij ook stoorde op de FM band, dat was niet het geval, vandaar.

Ik concludeer dat het per 'model' scheelt op welke frequentie hij stoort. De in Nederland gebruikte DAB kanalen liggen rond de 220 MHz, de FM band loopt tot 108 MHz. De frequentie van 220 MHz zit in de VHF band die 'vroeger' voor analoge televisie werd gebruikt. Ik zal eens kijken of ik de lader op een voeding kan aansluiten naast een televisie, en dan kijken wat er op de VHF kanalen gebeurt.... (ja, ik heb nu even tijd over). Als ik een spectrumanalyzer zou hebben, zou ik kunnen kijken waar de piek zit, maar die heb ik toevallig niet.....
Een probleem met aarding van de radio of de sigarettenaansteker zou ook kunnen, maar lijkt mij onwaarschijnlijk (zou tot meer storing moeten leiden). Ik verdenk gewoon de slechte kwaliteit lader.

Skoda heeft trouwens via twitter laten weten dat ze de technische afdeling ernaar laten kijken, ik ben benieuwd.

Youri

Nieuw lid
Ook deze (goedkope) lader vertoont het probleem, het is dus niet alleen de skoda lader. Gelukkig heb ik nog een lader (ook goedkoop en Chinees) die het probleem niet vertoont.

2014-07-30 17.25.59.jpg

Bovenaan Onderaan