DAB+ problemen?

hberg

Actief lid
Inderdaad opnieuw scannen, favorieten opnieuw instellen en daarna werkt het weer perfect. Ook automatisch naar FM werkt prima bij met oa. 538, 3FM en Slam FM

Flem_nl

Forumguru
Enige jammere is dat ik al mijn logo's weer opnieuw kan inladen.... Tja, moeten wel iets te klagen overhouden... :D

Jstruijk

Senior Member
Yup. Zonder klager zou het ook maar zo saai zijn ;)
Zou overigens wel mooi zijn als ze de software zou zouden aanpassen dat de radio automagisch het logo zou selecteren op basis van de zender_id, lijkt mij niet zo moeilijk. Alle logo's in een map met als bestandsnaam de zender_id en de radio pakt automagisch het bijbehorende logo.

O3-Rider

Senior Member
Tsja.. zo heb ik ook de optie aangevinkt om logo's automatisch te downloaden.
Maar blijkbaar is dat nog niet geimplementeerd.

EdK

Forumguru
Tsja zal ik het dan maar uitleggen mbt Hollander ?

Als een hollander niet meer moppert dan is die ziek ! :pieker:

Leon!!

Lid
Yup. Zonder klager zou het ook maar zo saai zijn ;)
Zou overigens wel mooi zijn als ze de software zou zouden aanpassen dat de radio automagisch het logo zou selecteren op basis van de zender_id, lijkt mij niet zo moeilijk. Alle logo's in een map met als bestandsnaam de zender_id en de radio pakt automagisch het bijbehorende logo.

En in duitsland werkt dit wel, maar NL loopt gewoon hopeloos achter

fastpeter

Forumguru
Even een vraag tussendoor zie onder wie heeft hier ook last van dat sinds denk ik 18 maart de logo's die je bij een DAB zender kunt toevoegen gewoon niet meer werkt.

voorheen zonder problemen de logo selecteren van af een usb/sd en je kreeg hem bij een zender,
echter nu kun je ze niet meer toevoegen want na het selecteren van het logo van een opslag bron gebeurt er niks ??.

Zenderlogo’s opslaan lukt niet meer – MIB Columbus.

Bij het willen wisselen van een zenderlogo krijg ik geen logo meer opgeslagen.
Ik weet niet of dit enig verschil maakt, maar het gaat om een DAB+ zender.
Gister heb ik bij een collega, met dezelfde USB-stick, een hele reeks zenders voorzien van een logo.
Ik heb vervolgens bij mij alle DAB+ zenders opnieuw geprogrammeerd in de hoop dat dat het probleem oplost, maar helaas.
Heeft iemand hier een oplossing voor die dit zelf ook aan de hand heeft gehad?

Hier het zelfde probleem lijkt te zijn gebeurd na dat de dab freq zijn veranderd kan nu geen logo meer toe kennen aan de DAB zenders wel aan de fm band ??, fout gemeld bij dealer en blijkt dat meer auto's het hebben ook in de VW groep dit probleem is nu aan gekaart bij de fabriek wachten op een software update.

Blijkt dat de DAB zenders van af nu ook logo mee zenden ondersteunen en freq. omschakeling bij geen dab ontvangst ... en ja dat werkt al wel, en juist dat de logo's nu worden mee gestuurd daar gaat het fout.
op audi forum's lees ik dat sommige nu inderdaad de logo's zien.

Er moeten hier op het forum toch wel meer mensen zijn met het zelfde probleem (in Nederland.)

VWim

Forumguru
Net even geprobeerd, werkt nog steeds. Alle zenders zijn voorzien van een logo.

Ik veronderstel dat je dit wel heb geprobeerd via instellingen en dan zenderlogo?

Jstruijk

Senior Member
En als je bij zenderlogo's alle logo's wist, worden de logo's dan automagisch toegevoegd of moet je het dan weer handmatig doen? Ik lees idd af en toe dat het nou automagisch zou moeten werken, maar bij ons werkt dat niet volgens mij.
Het handmatig koppelen van logo's werkt hier prima. Beide zaken (automagisch en handmatig) heb ik deze week nog geprobeerd op onze Amundsen in onze 2014 O3.

Rick

Senior Member
Gebeuren bij mij ook vreemde dingen met die logo's sinds de frequentiewisseling. Bij een paar zenders lijken de logo's wel behouden nadat ik ze weer opnieuw had gekoppeld en bij een paar zenders ook weer niet. Vreemd verhaal. Ga eens kijken of ik de radio zenders kan resetten en dan kijken of ze automatisch binnenkomen. Misschien zit er iets van logica in dat als je handmatig logo's hebt gekoppeld je ze niet automatisch binnen krijgt.

Jstruijk

Senior Member
Zou kunnen ja. Wellicht dat na een rest de boel wel automagisch werkt.
Ook maar eens proberen, zoveel zenders staan er toch niet in onze lijst.

Bovenaan Onderaan