DAB+ problemen?

O3-Rider

Senior Member
Bij FM heb ik dat ook nog niet gezien. Vorige week toevallig een factory reset gedaan, maar een logo's ook niet na 2 dagen. Dus in beide gevallen gewoon met de hand. (ps ja de optie staat aangevinkt).

micky

Forumguru
ben bij dealers geweest voordat mijn auto besteld werd en die gaven allebei aan dat als service voor de klant te doen

Jstruijk

Senior Member
Nu ik weer terugdenk aan de aflevering, kan ik mij nog wel herinneren dat de dealer wat voor ons had ingesteld/voorbereid betreffende de radio. Dat zal dan inderdaad wel die zenders+logos zijn geweest. En ik maar denken dat dat helemaal automagisch gaat zoals de instellingen ook doen vermoeden (Automatisch ophalen van logo's)
Dan maar eens even op zoek naar de juiste logos voor onze favoriete zenders ;)

RoelF

Forumguru
@O3-Rider Je moet (alles behalve NPO) weer even opnieuw opzoeken in je zenderlijst. Er is 18 april jl. een wijziging in zender-ID's doorgevoerd. Deze wijziging lost het probleem van het 'niet terug schakelen naar FM' op.

Net in een ritje al een paar keer het terugschakelen opgemerkt. Blij dat het nu goed werkt.

RoelF

Forumguru
Alleen een scan doen is niet voldoende. Na dat je de zenderslijst ververst, kan je je zender weer kiezen uit de 'nieuwe' zenderlijst en zal hij weer spelen. Daarna moet je je voorkeuze zender nog vervangen voor de 'nieuwe versie' van de zender.

andrehj

Forumguru
Het gaat overigens hard met de DAB: Heb net een nieuwe scan gedaan, en kan (in Oost NL) nu al kiezen uit 50* zenders! En allemaal kraak- en ruisvrij. Daar kan de FM nog een puntje aan zuigen.

(* inclusief 22 Duitse zenders)

O3-Rider

Senior Member
LOL. Het bleek dat ik mijn favorieten opnieuw moest instellen. Deze zitten blijkbaar op een ander kanaal na de update.

Jstruijk

Senior Member
Yup, was bij ons ook zo. Ff de favorieten opnieuw instellen na een verse scan en alles werkt weer. Of het automagisch overschakelen naar FM nu wel goed werkt hebben we echter nog niet getest.

Bovenaan Onderaan