Bij mij was het een optie inderdaad, de glimmende versie dan. Ik wil zo min mogelijk chroom of zilverkleurig.
Gebruik jij producten voor het verwijderen van de teerplekjes? Heb nu meer en meer plekjes waarvan je het zwart wel wegkrijgt, maar waar dan een heel fijn roestkleurig puntje achterblijft.Dank je . Het commercialiseren van de striping zie ik niet echt zitten. Het is een persoonlijk ontwerp dat door een beletteringsfirma werd uitgevoerd.
Dat van de kleur is inderdaad een feit: bij iedere erg lichte kleur zal steenslag minder zichtbaar zijn omdat ze tegen de kleur van de grondlak leunt. Ik heb me zelfs laten wijsmaken dat candy white eigenlijk niet meer is dan de grondlak met daarover een laag vernis. Dat van die teerspikkels is wel een gekend nadeel ... extra poetsen dan maar. Wel jammer van de rammels in jouw VRs. Het is een wagen die een pak duurder is dan die van ons, dus daar zou je zeker geen rammels mogen verwachten.
En wat dat chippen betreft: erg lief dat er zo veel mensen mij die raad geven maar geloof me ... ik ben echt tevreden met het standaard vermogen en koppel. Rijden in de alpen, met of zonder zware belading ... het gaat allemaal bijzonder vlot. Meer moet dat voor mij persoonlijk niet zijn. Maar toch wel bedankt voor de raad .
En voor wat het tanken betreft: ik probeer zoveel mogelijk RON98 te tanken. Alleen in Frankrijk heb ik af en toe RON95 getankt omdat daar niet altijd de 98 te koop was en ook als ik vlak bij ons thuis tank, is er enkel 95 te koop.
Veel verschil in rijgedrag of zuinigheid merk ik niet.
Mij mag je er ook bijtellenIdem dito wat het chroom betreft. Ik ben zelf gek van het contrast tussen een lichte kleur (en zeker wit) en zwart accenten. Zo wil ik de grille rand ook nog door een zwarte vervangen. Onze smaken hebben dus duidelijk enkele raakpunten .
Gebruik jij producten voor het verwijderen van de teerplekjes? Heb nu meer en meer plekjes waarvan je het zwart wel wegkrijgt, maar waar dan een heel fijn roestkleurig puntje achterblijft.
De rammels in mijn vRS zijn veelal resonanties die doorkomen door het geluid en trillingen. Blijvende rammels heb ik gelukkig niet. En qua prijs valt een vRS eigenlijk best wel mee. Als ik vergelijk wat ik meer heb op de vRS tov onze andere octavia is eigenlijk de 1.2 prijs/uitrusting/prestaties eigenlijk duurder. Onze 1.2 kostte twee jaar geleden 21000€, de vRS nieuw 29000. Voor die 8000€ heb ik wel navi, sportstoelen, stukken zwaardere motor, 19"velgen, DSG, en nog paar kleinere details die het wel een "andere" wagen maken ....
Chippen van de 1.2 is hier ook niet aan de orde, alhoewel ik er niet vies van ben Speciaal de 105pk genomen om niet meer te hoeven chippen. Als ik nog eens met de 1.2 rij, heb ik nooit het gevoel om vermigen tekort te hebben, ondanks al paar jaren met + 170pk te rijden. In eerste instantie zou ik eerst de 86pk nemen en chippen, maar uiteindelijk ineens de 105 genomen. De vRS zal mss ooit nog wel gechipt worden, alleen zeker na de garantie.
Betreft tanken, mengelen is zeer slecht. Beter dan gewoon 95 blijven tanken.
Gebruik jij producten voor het verwijderen van de teerplekjes? Heb nu meer en meer plekjes waarvan je het zwart wel wegkrijgt, maar waar dan een heel fijn roestkleurig puntje achterblijft.
De rammels in mijn vRS zijn veelal resonanties die doorkomen door het geluid en trillingen. Blijvende rammels heb ik gelukkig niet. En qua prijs valt een vRS eigenlijk best wel mee. Als ik vergelijk wat ik meer heb op de vRS tov onze andere octavia is eigenlijk de 1.2 prijs/uitrusting/prestaties eigenlijk duurder. Onze 1.2 kostte twee jaar geleden 21000€, de vRS nieuw 29000. Voor die 8000€ heb ik wel navi, sportstoelen, stukken zwaardere motor, 19"velgen, DSG, en nog paar kleinere details die het wel een "andere" wagen maken ....
Chippen van de 1.2 is hier ook niet aan de orde, alhoewel ik er niet vies van ben Speciaal de 105pk genomen om niet meer te hoeven chippen. Als ik nog eens met de 1.2 rij, heb ik nooit het gevoel om vermigen tekort te hebben, ondanks al paar jaren met + 170pk te rijden. In eerste instantie zou ik eerst de 86pk nemen en chippen, maar uiteindelijk ineens de 105 genomen. De vRS zal mss ooit nog wel gechipt worden, alleen zeker na de garantie.
Betreft tanken, mengelen is zeer slecht. Beter dan gewoon 95 blijven tanken.
Ik heb begrepen dat voor het vervangen van de chroomrand op de grille de hele bumper eraf moet? Ik laat het door de dealer doen in elk geval. Chroom is zo 1990
Mij mag je er ook bijtellen
Bij de 1.2 heb ik ook speciaal geen chroome omlijsting genomen om het contrast zwart-wit te bekomen. Wilde de velgen ook nog in het zwart laten spuiten, maar dat was een brug te ver voir mijn madam
Bij vRS had de vorige eigenaar reeds het black pack genomen, dus ideaal
Knappe auto Danny
Dat van de rollo in de koffer herken ik. Truc is blijkbaar om die redelijk hard dicht te trekken (als je te zacht bent rolt hij inderdaad terug op). Om te openen niet trekken hé, enkel een 'tik' geven daar waar Press staat
Bij mij nog geen rammeltjes of dergelijke, vandaag de auto gewassen en in de wax gezet (zie mijn topic)
Shiny Black is leuk! (en ik heb wel chroom, maar op een zwarte vind ik dat wel chique + op de oldtimers staat het ook hé)
Ieder zijn goesting uiteraard, maar snap niet echt de meerwaarde van de rode strips
Zolang jij het maar knap vindt.Tja ... meerwaarde is er gewoonweg niet. Je vindt het mooi of je vindt er niets aan. En persoonlijk vind ik het wel iets hebben. Ieder z'n ding hé (gelukkig maar )
Zolang jij het maar knap vindt.
Had het zelf rood -zwart - wit genomen, zodat het refereert naar de kleuren die op de wagen terug komen.