De geboorte van de nieuwe wagen (OIII)

B.Stuurder

Forumguru
Bij mij was het een optie inderdaad, de glimmende versie dan. Ik wil zo min mogelijk chroom of zilverkleurig.
 

DannyG

Forumguru
Bij mij was het een optie inderdaad, de glimmende versie dan. Ik wil zo min mogelijk chroom of zilverkleurig.

Idem dito wat het chroom betreft. Ik ben zelf gek van het contrast tussen een lichte kleur (en zeker wit) en zwart accenten. Zo wil ik de grille rand ook nog door een zwarte vervangen. Onze smaken hebben dus duidelijk enkele raakpunten :jaja:.
 

leon-cupra

Forumguru
Dank je :bloos:. Het commercialiseren van de striping zie ik niet echt zitten. Het is een persoonlijk ontwerp dat door een beletteringsfirma werd uitgevoerd.

Dat van de kleur is inderdaad een feit: bij iedere erg lichte kleur zal steenslag minder zichtbaar zijn omdat ze tegen de kleur van de grondlak leunt. Ik heb me zelfs laten wijsmaken dat candy white eigenlijk niet meer is dan de grondlak met daarover een laag vernis. Dat van die teerspikkels is wel een gekend nadeel ... extra poetsen dan maar. Wel jammer van de rammels in jouw VRs. Het is een wagen die een pak duurder is dan die van ons, dus daar zou je zeker geen rammels mogen verwachten.

En wat dat chippen betreft: erg lief dat er zo veel mensen mij die raad geven :jaja: maar geloof me ... ik ben echt tevreden met het standaard vermogen en koppel. Rijden in de alpen, met of zonder zware belading ... het gaat allemaal bijzonder vlot. Meer moet dat voor mij persoonlijk niet zijn. Maar toch wel bedankt voor de raad :thumbsup:.

En voor wat het tanken betreft: ik probeer zoveel mogelijk RON98 te tanken. Alleen in Frankrijk heb ik af en toe RON95 getankt omdat daar niet altijd de 98 te koop was en ook als ik vlak bij ons thuis tank, is er enkel 95 te koop.
Veel verschil in rijgedrag of zuinigheid merk ik niet.
Gebruik jij producten voor het verwijderen van de teerplekjes? Heb nu meer en meer plekjes waarvan je het zwart wel wegkrijgt, maar waar dan een heel fijn roestkleurig puntje achterblijft.

De rammels in mijn vRS zijn veelal resonanties die doorkomen door het geluid en trillingen. Blijvende rammels heb ik gelukkig niet. En qua prijs valt een vRS eigenlijk best wel mee. Als ik vergelijk wat ik meer heb op de vRS tov onze andere octavia is eigenlijk de 1.2 prijs/uitrusting/prestaties eigenlijk duurder. Onze 1.2 kostte twee jaar geleden 21000€, de vRS nieuw 29000. Voor die 8000€ heb ik wel navi, sportstoelen, stukken zwaardere motor, 19"velgen, DSG, en nog paar kleinere details die het wel een "andere" wagen maken ....

Chippen van de 1.2 is hier ook niet aan de orde, alhoewel ik er niet vies van ben :D Speciaal de 105pk genomen om niet meer te hoeven chippen. Als ik nog eens met de 1.2 rij, heb ik nooit het gevoel om vermigen tekort te hebben, ondanks al paar jaren met + 170pk te rijden. In eerste instantie zou ik eerst de 86pk nemen en chippen, maar uiteindelijk ineens de 105 genomen. De vRS zal mss ooit nog wel gechipt worden, alleen zeker na de garantie.

Betreft tanken, mengelen is zeer slecht. Beter dan gewoon 95 blijven tanken.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb begrepen dat voor het vervangen van de chroomrand op de grille de hele bumper eraf moet? Ik laat het door de dealer doen in elk geval. Chroom is zo 1990 :deuk:
 

leon-cupra

Forumguru
Idem dito wat het chroom betreft. Ik ben zelf gek van het contrast tussen een lichte kleur (en zeker wit) en zwart accenten. Zo wil ik de grille rand ook nog door een zwarte vervangen. Onze smaken hebben dus duidelijk enkele raakpunten :jaja:.
Mij mag je er ook bijtellen :D
Bij de 1.2 heb ik ook speciaal geen chroome omlijsting genomen om het contrast zwart-wit te bekomen. Wilde de velgen ook nog in het zwart laten spuiten, maar dat was een brug te ver voir mijn madam :cry:
Bij vRS had de vorige eigenaar reeds het black pack genomen, dus ideaal :D
 

B.Stuurder

Forumguru
Gebruik jij producten voor het verwijderen van de teerplekjes? Heb nu meer en meer plekjes waarvan je het zwart wel wegkrijgt, maar waar dan een heel fijn roestkleurig puntje achterblijft.

De rammels in mijn vRS zijn veelal resonanties die doorkomen door het geluid en trillingen. Blijvende rammels heb ik gelukkig niet. En qua prijs valt een vRS eigenlijk best wel mee. Als ik vergelijk wat ik meer heb op de vRS tov onze andere octavia is eigenlijk de 1.2 prijs/uitrusting/prestaties eigenlijk duurder. Onze 1.2 kostte twee jaar geleden 21000€, de vRS nieuw 29000. Voor die 8000€ heb ik wel navi, sportstoelen, stukken zwaardere motor, 19"velgen, DSG, en nog paar kleinere details die het wel een "andere" wagen maken ....

Chippen van de 1.2 is hier ook niet aan de orde, alhoewel ik er niet vies van ben :D Speciaal de 105pk genomen om niet meer te hoeven chippen. Als ik nog eens met de 1.2 rij, heb ik nooit het gevoel om vermigen tekort te hebben, ondanks al paar jaren met + 170pk te rijden. In eerste instantie zou ik eerst de 86pk nemen en chippen, maar uiteindelijk ineens de 105 genomen. De vRS zal mss ooit nog wel gechipt worden, alleen zeker na de garantie.

Betreft tanken, mengelen is zeer slecht. Beter dan gewoon 95 blijven tanken.

"maar waar dan een heel fijn roestkleurig puntje achterblijft." Wow, dan is de laklaag niet best zeker? Heb ik al wel een paar keer gelezen, dat die laklaag te wensen over laat. Als het mijn eigen wagen was zou ik een nano coating laten aanbrengen. Zoiets als dit: http://exclusive-carcare.nl/producten/gyeon-quartz-coating/
 

DannyG

Forumguru
Gebruik jij producten voor het verwijderen van de teerplekjes? Heb nu meer en meer plekjes waarvan je het zwart wel wegkrijgt, maar waar dan een heel fijn roestkleurig puntje achterblijft.

De rammels in mijn vRS zijn veelal resonanties die doorkomen door het geluid en trillingen. Blijvende rammels heb ik gelukkig niet. En qua prijs valt een vRS eigenlijk best wel mee. Als ik vergelijk wat ik meer heb op de vRS tov onze andere octavia is eigenlijk de 1.2 prijs/uitrusting/prestaties eigenlijk duurder. Onze 1.2 kostte twee jaar geleden 21000€, de vRS nieuw 29000. Voor die 8000€ heb ik wel navi, sportstoelen, stukken zwaardere motor, 19"velgen, DSG, en nog paar kleinere details die het wel een "andere" wagen maken ....

Chippen van de 1.2 is hier ook niet aan de orde, alhoewel ik er niet vies van ben :D Speciaal de 105pk genomen om niet meer te hoeven chippen. Als ik nog eens met de 1.2 rij, heb ik nooit het gevoel om vermigen tekort te hebben, ondanks al paar jaren met + 170pk te rijden. In eerste instantie zou ik eerst de 86pk nemen en chippen, maar uiteindelijk ineens de 105 genomen. De vRS zal mss ooit nog wel gechipt worden, alleen zeker na de garantie.

Betreft tanken, mengelen is zeer slecht. Beter dan gewoon 95 blijven tanken.

Ik heb daar afgelopen juni op het forum om raad gevraagd. En sindsdien gebruik ik WD40 olie (zou daar zelf nooit opgekomen zijn). En dat werkt heel goed om teer- en andere spikkeltjes weg te krijgen. Gewoon wat olie op een microvezeldoekje spuiten en dan voorzichtig over de puntjes wrijven totdat ze weg zijn. Tot nu toe heb ik altijd alles al weg gekregen en ik hoop dat dat zo blijft.

Nu begrijp ik waarom je chippen ter sprake bracht :jaja:. We hebben de 110pk versie en die volstaat inderdaad.

En wat de prijs van de VRS betreft: die lag een stuk boven ons budget. Jammer, want het is en blijft een prachtige wagen natuurlijk. Maar met de persoonlijke aanpassingen op onze 1.2 ziet die er ook uniek en sportief uit en zo is onze budgettaire pijn volledig verdwenen :laugh:
 

DannyG

Forumguru
Ik heb begrepen dat voor het vervangen van de chroomrand op de grille de hele bumper eraf moet? Ik laat het door de dealer doen in elk geval. Chroom is zo 1990 :deuk:

Er zijn ook mensen die het zonder demonteren van de voorbumper doen. Je moet zorgen dat je een ruimte maakt waar door je aan de clips van de rand kan geraken. Ik ga dat eerst eens proberen. Werkt dat niet, dan zal de bumper er inderdaad af moeten. Maar dat zal dan waarschijnlijk ook bij de garagist zijn of bij de schoonzoon; die sleutelt ook vaak genoeg aan wagens :)
 

fonzamundo

Forumguru
Knappe auto Danny :thumbsup:

Dat van de rollo in de koffer herken ik. Truc is blijkbaar om die redelijk hard dicht te trekken (als je te zacht bent rolt hij inderdaad terug op). Om te openen niet trekken hé, enkel een 'tik' geven daar waar Press staat :jaja:

Bij mij nog geen rammeltjes of dergelijke, vandaag de auto gewassen en in de wax gezet (zie mijn topic)
Shiny Black is leuk! (en ik heb wel chroom, maar op een zwarte vind ik dat wel chique + op de oldtimers staat het ook hé)
 

DannyG

Forumguru
Mij mag je er ook bijtellen :D
Bij de 1.2 heb ik ook speciaal geen chroome omlijsting genomen om het contrast zwart-wit te bekomen. Wilde de velgen ook nog in het zwart laten spuiten, maar dat was een brug te ver voir mijn madam :cry:
Bij vRS had de vorige eigenaar reeds het black pack genomen, dus ideaal :D

Volledig zwarte velgen vond ik persoonlijk ook een beetje té. Vandaar dat ik voor de BBS SR volcano heb gekozen: antraciete binnenwerken en metaalkleurige spaken. En dat bevalt tot nu toe ontzettend ;).
 

DannyG

Forumguru
Knappe auto Danny :thumbsup:

Dat van de rollo in de koffer herken ik. Truc is blijkbaar om die redelijk hard dicht te trekken (als je te zacht bent rolt hij inderdaad terug op). Om te openen niet trekken hé, enkel een 'tik' geven daar waar Press staat :jaja:

Bij mij nog geen rammeltjes of dergelijke, vandaag de auto gewassen en in de wax gezet (zie mijn topic)
Shiny Black is leuk! (en ik heb wel chroom, maar op een zwarte vind ik dat wel chique + op de oldtimers staat het ook hé)

Dankje wel :). Die rollerperikelen hebben volgens mij te maken met de vorm waarachter het moet blijven haken. Daar moet je echt wel omzichtig achter haken en niet even snel, snel, snel. Want dan zit hij waarschijnlijk niet goed en zal hij bij schokken los schieten.

En op donkere wagens is het contrast met chroom inderdaad wel chique. Bij ons achter in de straat staat er net zoals jij hebt, een zwarte combi met chromen rails en dat heeft ook iets.
 

DannyG

Forumguru
Nu de schoolrekeningen stilaan zijn betaald, eindelijk de koe eens bij de horens gevat :). Een zwarte rand bij Kreijne webshop besteld. Drie dagen later werd deze al geleverd.

Gisterenavond bezig geweest met de originele chromen grille er af te halen. Wel een prutswerkje :sterretjes:. Vier torxvijsjes los vijzen was makkelijk. Open sperren van het bovenste kunstofdeel van de bumper viel ook nog mee. Maar dan de clips losbreken vroeg flink wat meer tijd, kracht en gevloek. Maar geduld wordt beloond en anderhalf uurtje later was de rand er van af (zonder beschadigingen aan de bumper).

Enkele weken terug heb ik ook al drie rode biesjes op de verticale spijltjes geplakt. De zwarte grillerand is op dit moment binnen om deze ook met een rood detail af te werken. Deze is maandag klaar en kan ik hem afhalen en plaatsen. Ook daar zal ik een foto van posten.

En zo kabbelen we rustig verder, stap na stap naar de auto waar ik al zo lang van droom :cheers:.

Verwijderde grillerand:
 

leon-cupra

Forumguru
Tja ... meerwaarde is er gewoonweg niet. Je vindt het mooi of je vindt er niets aan. En persoonlijk vind ik het wel iets hebben. Ieder z'n ding hé ;) (gelukkig maar :) )
Zolang jij het maar knap vindt. ;)
Had het zelf rood -zwart - wit genomen, zodat het refereert naar de kleuren die op de wagen terug komen.
 

DannyG

Forumguru
Zolang jij het maar knap vindt. ;)
Had het zelf rood -zwart - wit genomen, zodat het refereert naar de kleuren die op de wagen terug komen.

Na plaatsing van de zwarte grillerand kan het misschien nog op die manier veranderen. Het rood had ik nog liggen. Zwart zie je nauwelijks en wit is er (nog) niet (maar komt wel). Als het geheel té zwaar wordt, dan zal het middelste streepje in wit veranderen. :jaja:
 
Bovenaan Onderaan