Skoda liefhebber 1
Forumguru
Pakt een pilsje en een zak chips en wacht af wat er gaat gebeuren.... Dit wordt weer een gezellige avond....
Nou poeh zeg...Wacht maar: totdat je een brief ontvangt van cjib met een mooie boete, dan trap je niet meer zo hard het gaspedaal in...................
Staat er onder: sinds tanken, langere tijd of sinds start (begin rit/starten motor).
Wel werkelijk verbruik uitrekenen, computer is te positief.
De laatste drie tankbeurten stond de computer zo rond de 1:18,5 sinds tanken en in werkelijkheid was het 1:17,5, 1:17,3 en 1:17,7.
Alle drie superscores, vooral cruise op de snelweg, maar ook binnendoor, drempels, stadsverkeer, waardoor de maxidot van bijvoorbeeld 1:18,9 terug liep naar 1:18,3, tegenwind scheelt ook een stuk! Deze gegevens waren van gisteren: vertrok met 18,9 en terug stond hij op 18.3.
Nou, vandaag even lekker gereden en volgens mij zijn de Eibach veertjes ook goed voor een zuinige afdronk..... Tijdens het file rijden, veel binnendoor weggetjes met rotondes en een aantal stukken 130 km/uur....... Als dat zo door gaat rijd ik 800 op 1 tank benzine.
Door op een rustige, filevrije rit gewoon heerlijk ontspannen de cruisecontrol te laten zorgen dat je binnen de bekeurbaarheidsnorm blijft (dus niet sneller dan Vmax + 5, echte gps-snelheid) langs wegen met een prettig uitzicht te cruisen - zó dus...hoe kan je nog plezier hebben aan autorijden als je zo achter het stuur zit...
Nee, die rijden meestal met een snelheid die varieert van Vmax-15 tot Vmax-4...Misschien als ik oud en bejaard ben
+1ik snap dit echt niet als ik dit lees....., hoe kan je nog plezier hebben aan autorijden als je zo achter het stuur zit.....