De reële verbruikscijfers van de Octavia III

Desperado

Forumguru
Neem die chips en dat pilsje maar mee naar de koffiehoek. ik heb de open haard aan en de tv staat op topgear :D

Remakil

Forumguru
Wacht maar: totdat je een brief ontvangt van cjib met een mooie boete, dan trap je niet meer zo hard het gaspedaal in...................
Nou poeh zeg...
En dan? Lekker belangrijk...

Ik rij elke dag te snel en tik hooguit 300 per jaar af en die paar euro's wegen niet af tegen de lol die ik heb van sneller rijden dan toegestaan. Ik zie het gewoon als contributie voor mijn genot...

Ga naar de Efteling met je gezin en je bent de helft kwijt en aan het eind van de dag sta je buiten en kan je er niet meer in...

Dan liever jaarlijks max. 300 aftikken en elke dag pret, met de auto en- of de motor... ;)

Gieliovd

Forumguru
Respect met gemiddeld 93!

Ik had vorige week volgens mij ook een record. Ik reed 's nachts terug naar huis, met tegenwind met 137 op de cruise over de trajectcontrole op de A4 enzo... Ik las 1:10,6 gemiddeld af...

Zuinig blokkie die 1.2 TSI :tongue:

Gieliovd

Forumguru
Kleiner blok staat echt niet gelijk aan minder verbruik. Dat is mijn mening en die staaf ik aan de hand van ervaringen...

De 1.4 kan m.i. best zuiniger uitpakken als je zoals ik van doorrijden houd. Als je als trage henkie rijdt kan de 1.2 zuinig rijden dat heb ik ook wel gezien.

13,5 dkm en 1:14,5 gemiddeld.

MaRco2

Forumguru
Staat er onder: sinds tanken, langere tijd of sinds start (begin rit/starten motor).

Wel werkelijk verbruik uitrekenen, computer is te positief.

De laatste drie tankbeurten stond de computer zo rond de 1:18,5 sinds tanken en in werkelijkheid was het 1:17,5, 1:17,3 en 1:17,7.

Alle drie superscores, vooral cruise op de snelweg, maar ook binnendoor, drempels, stadsverkeer, waardoor de maxidot van bijvoorbeeld 1:18,9 terug liep naar 1:18,3, tegenwind scheelt ook een stuk! Deze gegevens waren van gisteren: vertrok met 18,9 en terug stond hij op 18.3.

Daarna nog een paar tankjes met 1:17,1, 1:17,7, 1:18,3 in werkelijkheid dus.... op de winderige vrijdag van pas met 2 paardstrailer (leeg heen) tussen Drenthe en Limburg liep de Maxidot op richting 1:7,8 en op de terugweg (iets beladen) naar 1:8,9 (wel ietsje rustiger aan gedaan... rest kms waren minder dan eindbestemming/tankstation), wat in de praktijk 1:8,4 bleek te zijn.:(

Dus belasting/rijstijl hakt er flink in!

MaRco2

Forumguru
Nou, vandaag even lekker gereden en volgens mij zijn de Eibach veertjes ook goed voor een zuinige afdronk..... :DTijdens het file rijden, veel binnendoor weggetjes met rotondes en een aantal stukken 130 km/uur....... Als dat zo door gaat rijd ik 800 op 1 tank benzine. :jaja:

Moet je voor de gein eens op lange afstand max. 110 op de cruise doen, dan kom je dicht tegen de 1.000 km aan.:)

Ik heb een keer de 997 km gehaald (tank was natuurlijk nog niet helemaal leeg) toen ik ging tanken.

TedVlemmings

Forumguru
Ik ben momenteel met 80 op 80 weg en 100 op snelweg ook erg lekker bezig. Gemiddeld is nu over de gehele tank 1:24.5 en dat terwijl fabrieks 1:25 is! Zo moet je dus makkelijk 1000 kunnen halen met de DSG 1.6 TDI

Canon-Eye

Forumguru
hoe kan je nog plezier hebben aan autorijden als je zo achter het stuur zit...
Door op een rustige, filevrije rit gewoon heerlijk ontspannen de cruisecontrol te laten zorgen dat je binnen de bekeurbaarheidsnorm blijft (dus niet sneller dan Vmax + 5, echte gps-snelheid) langs wegen met een prettig uitzicht te cruisen - dus... :jaja:

bonyuri

Actief lid
Ik ben ook anders gaan rijden.
Rijd nog steeds gemiddeld 10km/u boven de Vmax, maar anticipeer veel meer trek rustiger op en haal nu 1:21
Ohja: geen cruise control, daar heb ik echt een pesthekel aan...

CDK

Forumguru
Ik heb er natuurlijk zelf ook de auto niet voor om zuinig te rijden....., maar mij gaat het echt om de fun factor. Mijn probleem is eerder m'n actieradius ik had liever een 100 liter tank gehad, hoefde ik ook maar eens per 900km te tanken ;)

Remakil

Forumguru
Mmmm, hoe oud moet je dan zijn om met een slakkengangetje rond te gaan tuffen, alsof je op kruipolie rijdt... :D

Bovenaan Onderaan