De reële verbruikscijfers van de Octavia III

Desperado

Forumguru
Dat is niet leeftijdgebonden, dat ligt eraan hoe oud je eruit ziet en hoe je vader rijdt. :D
De mijne is 65 en gedraagt zich als een dertiger gelukkig :yeehaa:

Desperado

Forumguru
Volledig offtopic. Dat komt van het boek Desperation van mijn favoriete schrijver Stephen King.
Toen ik nog jong en onbezonnen was had ik er een avatar bij van Antonio Banderas uit de film Desperado.

MaRco2

Forumguru
ik snap dit echt niet als ik dit lees....., hoe kan je nog plezier hebben aan autorijden als je zo achter het stuur zit..... :nono:

Is ook een beetje een sport.:) En scheelt direct keihard in de kosten als je het zelf moet betalen en veel kms maakt en maakt qua tijd nauwelijks uit en een beetje relaxed met een lekker muziekje (Canton!) genieten is ook een soort van ontspanning na een lange dag.

Af en toe uit de band springen, gebeurt ook wel en zeker met het echt snelle rijdersspul.:)

CDK

Forumguru
voor mij is dat geen sport maar afzien! uiteraard gun ik ieder z'n ding hoor! maar dan ga ik liever met het openbaar vervoer als dat ik zo in m'n auto moet rijden haha ;)

MaRco2

Forumguru
Tja, met regelmatige dagen van 500 a 700 km gebruik je gewoon de cruise en als ik écht auto wil rijden, ga ik naar bochtige gebieden of een afgesloten tolweg in de Eifel.:)

Haren in de wind en naar de 9.000 rpm brullen.:) Was het maar weer echt lente (wat niet wil zeggen dat ik niet van de gelegenheid gebruik gemaakt heb met de verse aanwinst MR2 de afgelopen dagen dik 300 km zonder dakpanelen gereden heb (en ook zoiets dicht op een saaie rechtdoor snelwegtraject).

Kiekerjan

Forumguru
Wel grappig om te zien hoe anders men met zijn Octavia en het verbruik ervan omgaat. Mensen die hem zakelijk rijden interesseert het over het algemeen geen bal hoeveel hij verbruikt, terwijl de particuliere rijder vaak ( niet altijd dus ) voor de zuinige weg gaat.

TedVlemmings

Forumguru
Voor mij is het wel een sport. Hoe minder kosten hoe beter, dat betekend dat ik over enkele maanden mijn gedroomde privé auto aan kan schaffen waarschijnlijk en daarmee leuke ritjes kan maken. Dit is een zakelijke auto die ook wel eens pri've gebruikt wordt voor normaal gebruik dus hoe minder die mij kost hoe beter :D Als ik eens een keer een auto uit '67 bezit ga ik daar de eiffel in Duitsland wel mee onveilig maken en die zullen de 1:10 niet halen gok ik, dus probeer ik het nu vast terug te verdienen met dik 1:20+ te proberen rijden

Badnews

Senior Member
Ook met 150 op de cruize kwam ik vorige week boven de 1:20 (4.8l/100km) uit..
of was dat toevallig dat ik wind mee had :)

Bijlagen

• 150kmu-rotated.jpg
    150kmu-rotated.jpg
    61,7 KB · Weergaven: 41

MaRco2

Forumguru
Voor mij is het wel een sport. Hoe minder kosten hoe beter, dat betekend dat ik over enkele maanden mijn gedroomde privé auto aan kan schaffen waarschijnlijk en daarmee leuke ritjes kan maken. Dit is een zakelijke auto die ook wel eens pri've gebruikt wordt voor normaal gebruik dus hoe minder die mij kost hoe beter :D

Yep, het ene voordeel (besparing op dagelijkse noodzakelijke kms) geeft een ander voordeel (budget om op mooie dagen echt te kunnen sturen).:)

Remakil

Forumguru
Wel grappig om te zien hoe anders men met zijn Octavia en het verbruik ervan omgaat. Mensen die hem zakelijk rijden interesseert het over het algemeen geen bal hoeveel hij verbruikt, terwijl de particuliere rijder vaak ( niet altijd dus ) voor de zuinige weg gaat.
Het verbruik interesseert me wel, maar dan bij mijn rijstijl... ;)

Gister moest ik naar Amsterdam, dan zit je helaas met die fokking traject controles, dus sneller dan 110 op de teller gaat niet. Na de A12 en A2 lijdensweg is het best grappig om te zien dat bc denk dat je 980 km op die tank gaat halen... maar liever reed ik gewoon door met 140, omdat ik dan veel actiever rij en niet in slaap sukkel... ;)

MaRco2

Forumguru
1013365_614452875286188_72077746_n.jpg

O3-Rider

Senior Member
Zaterdag, bijna 2 uur gereden op 80 en 100 km wegen. Tank bijna leeg, doorgereden tot 30km actie radius.
WOW ... wat een actieradius. 1050km. Kreeg er bij de pomp net geen 44 liter is. En dat was mee half litertje extra erbij knijpen. Vandaag gewoon snelweg en het verbaast me dat na 40 km snelweg er nog steeds meer dan 1000 op de actieradius staat.

Bijlagen

• verbruik.jpg
    verbruik.jpg
    79 KB · Weergaven: 44

TedVlemmings

Forumguru
Vandaag ook getankt na 888km, lampje was net aangegaan. Kreeg er net 40L in wat toch een gemiddeld gebruik van 1:21.8 kwam. Wel blijft het jammer dat de boordcomputer er vrolijk 1:23 van maakt wat dus echt nergens op slaat.

Gieliovd

Forumguru
Haha, nee.. dat valt wel mee. En dan nog, als je bijna een uur achter elkaar op de Cruise Control rijdt, 137 over de trajectcontrole van Alkmaar naar Gouda, dan is hij het accelereren allang weer vergeten. Ik heb ook wel eens gedacht of het allemaal wel goed gaat met hem.

Het draait allemaal wel soepeler verder en klinkt goed. Dus ja, dan zou er al wat met de computer moeten zijn. Ik ben zelf techneut dus merk het wel als er wat is.

Bovenaan Onderaan