De reële verbruikscijfers van de Octavia III

Kogamyata

Senior Member
Verbruik, Valt nog mee met zo'n zware joekel. Ik dacht eerder 1;1,5 a 2. Immers 1;3 is helemaal niet slecht. Gouden voetje? Anticiperen? Baas blij denk ik.

canth

Actief lid
Wat is er mis mee om bijv. bij 750 km. een keer te tanken zonder dat gedoe met die boordcomp.?

Helemaal niets, behalve dat ik aartslui ben. Toen ik nog een 1.8tsi reed was ik heel blij met een bereik van 750km.
Het is overigens helemaal geen moeite, ik weet dat ik nog ongeveer 100km heb wanneer mijn bereik volgens de auto 0 km is.

BSdV

Actief lid
Ons verbruik na een dikke 33000 km : 5,96l/100 km. Dit is inclusief vakantiekilometers met aanhanger. Doorgaans zitten we zo rond de 5,6l/100km.. De 4x4 lust wel iets meer, maar desondanks valt het me toch niet tegen.

Laatst bewerkt:

AdB

Senior Member
BSdV: zijn keurige cijfers hoor waarmee ik tevreden zou zijn. Natuurlijk kun je door heel bewust zuinig te rijden (ver) onder de 5.0 l/100 km komen, maar als een slak door het verkeer te rijden is ook niet alles. Autorijden moet ook leuk blijven. Bij normaal gebruik zit ik ook zo rond de 5.6 liter met mijn 2.0 TDI.

Wallieweb

Actief lid
Momenteel rijdt ik aan iets minder als 4 Kg / 100 km rond (CNG)
Enkel stadsverkeer en maximum 70 met de nodige vluchtheuvels en slakken op de baan.
Het is nog te vroeg om dit door te trekken als gemiddelde... ik heb nog maar 250 km gereden met mijn bolide :-)

Ik ben druk bezig met mijn blog te maken (is nog lang niet af, layout moet nog gefixed worden)
http://www.aardgasrijder.be/blog/eerste-200-km-op-aardgas/

W124

Senior Member
Type Octavia O3 : combi
Motorisatie Octavia (MO): 1.2 TSi
Schakelwijze Octavia (SO): DSG
Gebruik Octavia (GO): woon-werk, vrije tijd (ongeveer 50/50)
Gereden kilometers (KM): 6000
Reëel verbruik (RV) : km/l 1:15,4 (aldus analyse MultiTankcard)

Verbruik valt me tegen! Ik rijd vooral 80 km-wegen. Woon-werk verkeer is circa 26km enkele reis. Op lange afstanden wel zeer zuinig (1:18 met volle bepakking).

Skoda-MAN

Forumguru
Octavia Combi 2015
Benzine 1.4 TSI
Handgeschakeld 6 versnellingen
Gebruik:
snelweg 65%
n-wegen 20%
stad / boodschappen 15%

Verbruik 1:17,85 zie spritmonitor in handtekening
We gaan nu de winter in en dan verwacht ik een hoger verbruik.

Fean

Forumguru
Octavia Combi 2014 EBL
Benzine 1.4 TSI
Gebruik:
snelweg 25%
n-wegen 50%
stad / boodschappen 25%

Gem verbruik; 8.1 (9655km)
Gem verbruik Snelweg (100kmph 6.5 haalbaar)

Octavia Combi 2014
Benzine 1.6 TDI
Gebruik:
snelweg 60
n-wegen 30
stad / boodschappen 10

Gem verbruik; 1:20
Gem verbruik Snelweg 1:22

Testedoene

Forumguru
TO = Octavia 3 Combi
MO = 1.2 TSI
SO = 6 versnellingen
GO = mix maar hoofdgebruikster rijdt veel korte afstanden
KM = 10800
RV = 7,2 l/100km of 13,88 km/l (echter kan ik hem bij grotere afstanden gemakkelijk op 6 liter houden met uitschieters tot 5,5 gedurende 120 km autosnelweg)

elsinga

Forumguru
Ik zit, met heel veel snelwegkilometers en daar de cc vaak op 150, op net geen 1:16. Netjes, de Mondeo die ik hiervoor had deed dan 1:14. ;)

Endja

Senior Member
Ik zit met redelijke afstanden

Octavia Combi RS 2015
Diesel 2.0
Gebruik:
50 N-wegen
30 Snelwegen
20 Stad
Verbruik: 6,5/100km

Skoda-MAN

Forumguru
IMG_20151027_075632.jpg
@Belgianr26
Deze plaatjes lijken erg veel op elkaar, grappig.
Mijn boordcomputer is gekalibreerd en geeft nu exact het juiste verbruik aan zoals aan de pomp gemeten.
Ik heb een benzine 1.4 TSI welke motor heb jij in de auto?

Frank

Forumguru
5.6 uit een 1.4tsi? Enkel autoweg aan 90 of zo? Ik ben blij als ik aan 7.2 (echt, BC is te optimistisch) zit

Skoda-MAN

Forumguru
5.6 uit een 1.4tsi?
Ja het kan echt, circa 105 en 110 op de snelweg, 80 km wegen en ongeveer 15 % stad.
BC Geeft exact aan, zie spritmonitor in handtekening.
(ik geef trainingen brandstof besparend rijden voor truck chauffeurs dus moet ik ook het voorbeeld geven)

Bovenaan Onderaan