De reële verbruikscijfers van de Octavia III

Wijnie

Actief lid
daar kan ik je deels in volgen, in die zin dat het eventuele "mooier" lopen van de motor het verschil in prijs zich niet zal uiten in minder brandstofverbruik. Maar wat ik wel zeker weet, is dat de benzine van het ene tankstation toch wel eens heel verschillend durft te zijn dan van het andere tankstation.. En al zeker als je Shell noemt. Die gooien er al eens andere prut bij ook hoor.

Ik zou zeggen: geef het een kans en tank eens een paar keer bij Q8 :)

Geldt dat alleen voor benzine of ook voor diesel, dat ze er af en toe andere "prut" bijgooien?.

Joske

Forumguru
dat steekt over het algemeen sowieso minder nauw... diesel ontbrandt toch.. als je het maar samenperst ;) :laugh:

waar ik wel "weet van heb" is bepaalde pompstations die de tankhuishouding niet helemaal op orde houden waardoor er condens en dus water in de diesel komt... dat heeft je TDI écht wel niet zo graag ;)

Wijnie

Actief lid
dat steekt over het algemeen sowieso minder nauw... diesel ontbrandt toch.. als je het maar samenperst ;) :laugh:

waar ik wel "weet van heb" is bepaalde pompstations die de tankhuishouding niet helemaal op orde houden waardoor er condens en dus water in de diesel komt... dat heeft je TDI écht wel niet zo graag ;)

Heb dat meegemaakt met mijn Superb. Gaf af en toe witte/grijze rook als je ging versnellen. Alles laten checken maar niets kunnen vinden, dealer dacht dat het kwam door te goedkope diesel. Tank altijd Shell maar het zou kunnen dat ze bij sommige pompstations de tankhuishouding niet op orde hebben:mad:.

CDK

Forumguru
geef het een kans en tank eens een paar keer bij Q8 :)
Of probeer BP, liever even geen Esso of Shell, daar kan idd zoals @Joske aangeeft misfabrikaat uit hun chemische fabrieken worden opgemengd met brandstof, uiteraard blijft de brandstof voldoen aan de gestelde eisen, maar in voorkomende gevallen is het bij de concurrentie beter van kwaliteit.

interessant, ik had geen idee dat Shell een slechte reputatie had (behalve dan wat betreft hun gedrag in ontwikkelingslanden). Ik zal eens een tijger in mijn tank stoppen (wie is oud genoeg?).

Rodo

Lid
Mijn O3 wordt steeds gekker :D
Standaard ritje vanmorgen naar het werk: vakantie (komkommer)tijd, wind mee, stoplichten mee, geen liftsters, 40 km over vnl 80KM/U weg.

dj.verhulst

Forumguru
mijn 1.2 tsi doet over de hele periode 1 op 18 , heb ook zuiniger gereden .
maar heb de auto sinds maart ,, dus alleen relatief warme km , als het winter word zal het verbruik wel stijgen.

dj.verhulst

Forumguru
lijkt me niet slecht neem aan dat je wel door gereden heb.

mijn ervaring is dat een 1.2 in bergachtig gebied het best aardig doet, maar 20 pk extra zou leuk zijn en 40 nm

Philos

Actief lid
Kan iemand mij uitleggen hoe je die spritmonitor in je handtekening krijgt?
Bij spritmonitor kan ik wel mooie bb codes krijgen, maar dan blijft het in mijn handtekening gewoon als code staan.

een recordje in de andere richting: op vakantie door Duitsland, volgeladen en met 3 fietsen op het dak aan 140-150km/u: 12.5 l/100km over een volle tank benzine (RS TSI). Het heeft hem wel goed gedaan, hij is in topvorm nu :-)

boontjeRS

Forumguru
Ik heb een gemiddelde van 7,9 na 8600km met mn rs tsi.
Tijdens mn vakantie auto vol zelf 7,4l. Vind ik persoonlijk niet slecht met veel korte ritten van 20 minuten tussen woning/werk.

andrehj

Forumguru
Verbruik 140 pk benzinemotor 1.4 TSI vanaf 20-04-2015 inclusief de eerste tankvulling, zie handtekening :thumbsup:
Ziet er goed uit. Als ik die cijfers zie, dan denk ik dat ik met een S3 richting de 1:20 zou moeten kunnen halen. Degene die nu met een O3 bovenaan staat, heeft immers nog een 1.4 motor zonder ACT, en bovendien rijdt ie op 225mm brede banden.
Maar eerst nog een jaar of 8 verder met de S2, waarmee ik overigens comfortabel op nr. 1 sta bij Spritmonitor.

Joske

Forumguru
Degene die nu met een O3 bovenaan staat, heeft immers nog een 1.4 motor zonder ACT, en bovendien rijdt ie op 225mm brede banden.
over wie heb je het eigenlijk? :)

alleszins... ik rij ook op zo van die brede sloffen en met mijn mix rijstijl haal ik bijlage niet minder dan 7l/100 .... vooral de korte ritten (die ik heel veel heb) doen me de "das om", in zoverre dat ik er wakker van lig. Want dat zijn onvermijdelijke ritten :)

yesRS@

Forumguru
Met mijn RS TSI haal ik over 6000km gerekend 8,5 L / 100 km.
Daarbij zijn vooral de veelvuldige boodschappenritjes van mijn vrouw verantwoordelijk :).
Wat me wel opvalt is Dat het verbruik op de snelweg sterk varieert afhankelijk van de wind op kop of wind mee (woon tegen het zeetje:jaja:). Gaat van 9,3 naar 7,8 op terugweg zelfde traject.
1,4 tsi vond ik stabieler qua verbruik ( 6,8-7,5 ). Zal misschien aan het onweerstaanbare sprintje van de RS liggen zeker ?:D

jeng

Actief lid
ne 2300km alles opgeteld komt onze combi rs tsi op 10.3l/100km.
moet erbij zeggen,vrouw rijd door de week en dat zijn afstanden tussen 3-10km...,woon werk etc.
weekends zijn voor mij :-)

Bovenaan Onderaan