De reële verbruikscijfers van de Octavia III

Skoda-MAN

Forumguru
Even een ander merk er tussendoor. (Dacia Lodgy Dci 110 6 versnelling en stroomlijn als een melkpak) Vroegere Renault rijders kennen deze motor als plezierig, stil en levendig.
Deze auto heeft nooit "groene stickers" gekregen.:maakmegek:

Totaal KM 43080,6 Totaal Ltr 2068.48 Totaal € 2852,09 Verbruik:1:eek:p 20,83 .6,62 Ct/KM

L/100 km 4,80
Gemiddelde snelheid ca. 70 km/h
75% snelweg max 110
Verbruik bijgehouden via exel en pompliters. BC geeft altijd 5,2 p 100/l:geek:

Laatst bewerkt:

MaRco2

Forumguru
Momenteel verbruikt de 1.4TSI in de praktijk rond de 1:17 (kouder, winterset 17", stoelverwarming aan) met wat meer doorrijden. Pas nog wel een keer 1:18 gehaald met normaal cruisen op de cruise.:)

Bij flink doorkarren (ook over binnenwegen achter een S2000 aan, toermiddagje) loopt het op tot 1:15 a 16.

Ik ben benieuwd of ik het record van 1:20,7 gemiddeld op een halve tank nog een keer ga verbreken. Ook en keer net geen 1.000 km gehaald tot een tankbeurt (had wel gekund achteraf gezien). Meestal is het rond de 900 km en momenteel rond de 800 km.

Skoda-MAN

Forumguru
@MaRco2 Ik zo het hele topic doorgekeken en zie de de 1,2 voertuigen meer benzine gebruiken als de gemiddelde 1,4 auto's.
Ik heb bewust voor de 1,4 gekozen omdat ik ook wat rijplezier wil hebben, het motor karakter heel veel op mijn huidige diesel lijkt (als compliment bedoeld) en deze motor beter bij een auto van deze omvang past.
Hierdoor wist ik al dat je er zuiniger mee kan rijden als de 1,2 (bij mijn huidige rustige rijstijl)
Jij bent echt bezig met verbruik net als ik zelf al het verbruik vanaf mijn eerste kevertje bijgehouden heb.
De meeste mensen denken nog steeds dat er tijdwinst te halen valt met snelheid, het gaat om slim rijden. Zuinig rijden is niet per se langzaam rijden!! :rockon:
Nog een vraag: begin je elke maand met 74.000 km? (grapje)

MaRco2

Forumguru
Ik ben er niet zo heel erg mee bezig, ga het niet continu opschrijven ofzo.

Maar reken het soms na een tankbeurt eens uit.

Vooral relaxed lange afstanden op de cruise maken (de laatste tijd minder van dit) scheelt gigantisch en dat kwartiertje tijdsbesparing op een dag van 600 km en dan veel eerder moeten tanken (scheelt net alleen fors in de kosten, maar de tijdwinst is dan ook gelijk weer weg), is nauwelijks de moeite waard.

Op de lange duur scheelt dat lekker (ook qua banden en andere slijtage) en als ik power nodig heb, is het er.

En als ik me wil uitleven, ga ik wel met iets anders de Eifel in en/of de Ring op.:)

Joske

Forumguru
Momenteel verbruikt de 1.4TSI in de praktijk rond de 1:17

ik mag blij zijn als ik dit gemiddelde over de tijd haal dat ik de auto heb ;)

Vooral relaxed lange afstanden op de cruise maken

Wel, denk dat dit vooral de boosdoener is in mijn geval.. De eerste 15km zijn steeds mijn minst zuinige. Filerijden en stadsverkeer zijn ook funest voor mijn verbruik. Maar 120 op de cc, dan kan ik mijn verbruik pas doen zakken. Maar ik moet echt VEEL kilometers doen om mijn gemiddelde naar beneden te krijgen..

Vorige maand was 69.000 km
Hoe was je verbruik de eerste 10.000 km? Of met andere woorden, is je verbruik gezakt naargelang er meer kilometers op de teller stonden? :)

MaRco2

Forumguru
Maakte op zich niet zoveel uit, de eerste paar duizend km nadat ik hem kreeg (stond 2.700 km op) was het meer de omstandigheden dan dat het veel scheelt. Ik zet hem doorgaans op 110 op de cruise.:)

In het begin zelfs op 105, maar nu vaak wat hoger als mijn schema iets krapper is.:)

Onder de 1:16 kom ik nooit solo (met zware aanhanger er achter (tot snel 2.000 kg.... een paar keer) door Duitsland heen met 6% hellingen, is het rond de 1:11, gek genoeg is op diezelfde route met de caravan van hooguit 1.300 kg dit iets beter dan 1:9, toen was hij nog niet verlaagd :) ). Ook op de cruise in de 4e versnelling zetten (hellingen!) rond de 100.

Tuner111

Forumguru
Hey allemaal :)

ik vroeg me af hoeveel km's je kan doen op een volle tank diesel in de RS TDI met normaal rijden ?

Mvg, Bram

peterrapid

Forumguru
Wel @Tuner111 dit is variabel :

veel snelweg aan 140km/u resulteert in gemiddeld 6.3l = 700km
RS-mode aan en :tegek: = 7.5l = 620km

Maar alle diesels hebben last van een tankmeter die niet correct staat dus ik krijg er vanaf reserve maximaal 40 à 42l in

peterrapid

Forumguru
Zal bij hopen blijven @Tuner111 er gaat maar 45l in en gemiddeld blijf je aan de 6l hangen hoor zelf als je erop let, en ik heb 1x die economy setting geprobeerd en het is bij die ene keer gebleven ... dat is pas een bagger setting, dus pomp ik er liever een litertje meer door dan mij te zitten doodergeren.

dj.verhulst

Forumguru
Zo voor de eerste keer getankt ben maar wat eerder gedaan dan ik gebruikelijk zou doen , meter stond nog op de helft , na 543 km ging er een 28,96L in dat is een relaxte 1 op 18,76 :cheer:
het maffe vind ik de BC gaf aan dat ie een 1 op 17,8 ,, dat heb ik eigenlijk nog nooit gehad.

heb er E5 in gemikt, en de banden op 2.3 gezet bij 2.1 zeikt het bandenspanning systeem zo.

ik rij een O3 1.2TSI 6H combi uit 2013

Bovenaan Onderaan