De reële verbruikscijfers van de Octavia III

Het bijzondere is dat de banden gewoon worden overgezet op mijn 18 inch Alaris velgen. Volgens mij zijn die Continentals gewoon niet zo zuinig. De breedte is namelijk gewoon hetzelfde, alleen zijn de winterbanden van Michelin.

micky

Forumguru
@Skoda liefhebber 1 , nou "moesten" ik heb in 20 jaar tijd aardig wat leasemaatschappijen voorbij zien komen, maar moeten heb ik nooit gezien, de reminder tja die kreeg ik 3 weken geleden ook voor de V50 die ik al 5 weken niet meer heb, maar voor de huidige O3 heb ik niet eens een herinnering gekregen :)

Stewie

Senior Member
Echt bizar! Met winterbanden rijdt'ie een stuk zuiniger! Een record!

Straf, zo weinig verbruik met een hellingspercentage van 90° :).

Knappe cijfers voor een benzine hoor. Ik ga eerdaags eens bellen voor mijn winterbanden.
Die worden echter op dezelfde velg getrokken en blijven dus 225/45/17 banden.

@Skoda liefhebber 1 , nou "moesten" ik heb in 20 jaar tijd aardig wat leasemaatschappijen voorbij zien komen, maar moeten heb ik nooit gezien, de reminder tja die kreeg ik 3 weken geleden ook voor de V50 die ik al 5 weken niet meer heb, maar voor de huidige O3 heb ik niet eens een herinnering gekregen :)

Hier niet verplicht. Maar winterbanden niet gemonteerd en ongeval bij winterse toestanden is de franchise (480€) zelf ophoesten ipv de beperkte 100€.
En ze gaan standaard van je leasebudget, waarom zou je die banden dan ook niet oprijden :).

Goede vraag Corne. De maten zijn iig hetzelfde, maar de rolomtrek?? Ik zou het uiteindelijk aan het aantal te rijden km per tank moeten merken...

dj.verhulst

Forumguru
wel interessant om dit topic eens door te lezen .

https://www.spritmonitor.de/en/over...year_s=2013&power_e=145&gearing=1&powerunit=2

maar het punt van duitsland is,, je mag daar vaak harder en in het zuiden is het flink steiler dan bij ons dus lastig te vergelijken met de situatie in ons land.

als ik in Duitsland zou wonen zou ik voor een 2.0 TDI gaan of 1.8 TSI

maar in NL heb je voor alle dag genoeg aan een 1.2 105 pk,, en als je wat meer wil is de 1.4 met 140 pk zat, zeker als je maar af en toe de duitse snelweg op gaat.

Stewie

Senior Member
Hangt ook af van je zomerbanden. Energieklasse van de zomerbanden kan ook C of D zijn (en dus niet zo zuinig)

Leggen ze niet altijd dezelfde band op ne nieuwe octavia? Bij mij liggen pirelli P7 oid banden op. Lang geleden dat ik nog met zo een slechte band gereden heb. Bij regenweer moet ik zeer goed opletten of ik heb last van wheelspin. Met de bidgestone potenza's op de golf had ik dat nooit...

CDK

Forumguru
@Stewie, meestal worden er in NL Contenental banden onder gezet, om de eenvoudige reden dat PON ook importeur is van dat merk. Soms blijven de banden die er af fabriek onder gemonteerd zaten er echter onder zitten en dat zal in jouw geval het geval geweest zijn. De fabriek koopt banden in bulk op, enige voorwaarde is premium merk, de voordeligste aanbieder van het moment van fabrikage komt uiteindelijk onder de auto.

Stewie

Senior Member
Importeur is uiteraard Dieteren (België) en niet PON:).
Vind de Pirelli op droog wel goed, maar int nat zuigt hij hard :D.

CDK

Forumguru
@Stewie, bij jullie Belgen zullen dus gewoon die banden onder de auto liggen die de fabriek het voordeligste kon inkopen op het betreffende moment. ;)

Vincent76

Actief lid
Leggen ze niet altijd dezelfde band op ne nieuwe octavia? Bij mij liggen pirelli P7 oid banden op. Lang geleden dat ik nog met zo een slechte band gereden heb. Bij regenweer moet ik zeer goed opletten of ik heb last van wheelspin. Met de bidgestone potenza's op de golf had ik dat nooit...

Mijn O3 is ook geleverd met deze Pirelli banden. Moet zeggen dat ik weldegelijk tevreden ben over deze band. Perfecte wegligging op zowel droog, als nat wegdek. Slijtvastheid laat nog wel wat te wensen over. Voor mij persoonlijk nooit meer een Continental, of Dunlop (wat een herrie banden!). Beste ervaring nog altijd met Michelin. Zo zie je maar dat de bandenvoorkeur toch echt een persoonlijk iets is (en bovendien per auto verschillend).

• Leuk
Waarderingen: CDK

Hans_RS

Forumguru
De onder mijn RS fabrieksaf geleverde banden zijn BROL. Dacht sportcontact 2's. Straks even dubbelchecken.

Bovenaan Onderaan