De reële verbruikscijfers van de Octavia III

derf

Senior Member
Mijn laatste meting geeft 1:18.6 aan. Gemeten aan de pomp. Gecombineerde rit met een 1.4 tsi. Mooi toch!!!!

AdB

Senior Member
De teller van mijn 2.0 TDI staat inmiddes op zo'n 52000 km. Dat je geen 1.6 TDI hoeft te hebben om zuinig te rijden bewijst mijn gemiddelde verbruik tot nu toe: 4.7 l/100 km (niet alleen met boordcomputer berekend maar ook met eigen calculator). Hoewel overwegend langere snelwegritten ben ook ik zeer in mijn nopjes met deze cijfers!

AdB

Senior Member
Ik ben overigens wel benieuwd wat bij de zuinige rijders de boordcomputer over langere periode aangeeft als gemiddelde snelheid. Bij mij is dat 69 km/u.

Joske

Forumguru
Ik ben overigens wel benieuwd wat bij de zuinige rijders de boordcomputer over langere periode aangeeft als gemiddelde snelheid. Bij mij is dat 69 km/u.
terechte opmerking!

bij mij is dat gemiddeld gezien iets van een 62km/u en dat geeft ineens een indicatie wat soort ritten er mee gedaan worden.. :)

AdB

Senior Member
@Dennis: 94 km/u??? Lijkt me onwaarschijnlijk of je moet direct naast de snelweg wonen en uitsluitend op snelwegen rijden, nooit last van oponthoud hebben, nooit op provinciale wegen en nooit binnen de bebouwde kom rijden...

Gieliovd

Forumguru
Ondertussen 33k op de teller en ik zie steeds vaker 1:15,6 en rond die getallen in beeld staan.

Toch weer beter dan de 1:14,X die voorheen altijd in beeld stond.

Ding loopt eindelijk een beetje in ? Kijken of het olieverbruik ook gaat afnemen.

Gisteren nog 49,7 liter getankt haha. Toch wel leuk om bijna 800 op een tank te rijden.

Maar goed, de winter komt er weer aan. Dus stoelverwarming, kachel, spiegels, lampen, winterbanden hogere rolweerstand, koudere motor.... Dus gaat ons verbruik weer!

henriz

Forumguru
Gemiddelde snelheid over 5500 km is 55km.
Totaal gebruik over 24K, zie mijn handtekening.

Bijlagen

• Octavia.png
    Octavia.png
    346,7 KB · Weergaven: 55
  • Leuk
Waarderingen: AdB

micky

Forumguru
ik snap het niet...ik krijg het niet voor elkaar om boven de 1 op 20 te komen.....zou ik misschien minder gas moeten geven..
ik vraag me serieus af waarom jij zo'n zuinig gemiddelde haalt net een RS, het verbruik dat jij hebt , is vergelijkbaar met een gewone diesel (en ik zit daar met mijn 1.6je enorm boven), waar zit dan de lol van de RS vraag ik me af, met alle respect hoor ;)

Gieliovd

Forumguru
ik vraag me serieus af waarom jij zo'n zuinig gemiddelde haalt net een RS, het verbruik dat jij hebt , is vergelijkbaar met een gewone diesel (en ik zit daar met mijn 1.6je enorm boven), waar zit dan de lol van de RS vraag ik me af, met alle respect hoor ;)
Met die gemiddelde snelheden betekent dat dus veel snelweg km. En ja, dan kan je wel een RS hebben maar je kunt weinig sporten op de snelweg he. Gisteravond ook gemiddeld 110 ofzo gehaald door goed doorrijden, 1:15,6.

Eerder stond hij op 1:16,7!

Bovenaan Onderaan