Ik rijdt op de snelweg wel harder dan 120, maar heb geen scheur-rijstijl.
1:20 zal ik niet snel halen, denk ik, maar iets hoger dan dit had ik wel verwacht.
Verder vind ik de actieradius gewoon klein voor een diesel, maar dat ligt meer aan de relatief kleine tank.
Met mijn vorige auto (Touran 1.4TSI) kwam ik verder op een tank, maar die had 70 liter.
Inderdaad, niet waar.Da's 1:15,45 en dus nagenoeg hetzelfde, nietwaar?
Nee, niet helemaal. Rijd de tank niet zo heel erg leeg. Weet ook niet helemaal hoe ver ik kan gaan. Sinds we de auto hebben houden we het verbruik bij met spritmonitor.de (BSENdV is onze gebruikersnaam daar) en we zitten nu op 5.87l/100km. Komt dus neer op 1 op 17.03. Dit is het totale gemiddelde verbruik sinds dag 1, dus inclusief vakantie met aanhanger etc.
Nou... weet je zelker dat je ook daadwerkelijk met een echt volle tank van start bent gegaan toen je 'm bij de dealer mee kreeg?Ik ga morgen voor de eerste keer mijn tank volgooien. Dan zijn de eerste verbruikscijfers bekend.
Nou... weet je zelker dat je ook daadwerkelijk met een echt volle tank van start bent gegaan toen je 'm bij de dealer mee kreeg?
Ik heb er nu bijna 4000 km opzitten met de 1.6TDi, maar ik kom ook niet verder dan 600 kilometer op een tank.
En dan gaat er 40 liter in.