De weg kwijt...!?

JOVOS

Senior Member
@JOVOS of anders eens in Duitsland kijken of via E-bay? Of wil je nieuwe velgen?

Deze staan op E-bay Duitsland voor €900:
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeig...fen-225-40-r-18/308976885-223-4448?ref=search

En hier kun je ook evt nog kijken welke velgen anderen onder hun Superb hebben:
http://www.skodaforum.nl/forum/i/welke-velgen-heb-je-onder-je-s2.26534/#post-514351

Nieuw of gebruikt maakt me niet zo veel uit, ligt aan de prijs. Gebruikt moeten ze wel netjes zijn, zonder de bekende stoeprand kusjes.
Het Topic over de velgen heb ik al gelezen, zitten hele leuke combinaties bij, maar zoals ik al zei...voor mij de 18" Themisto's!

Deze advertentie had ik ook gezien, maar dit zijn de 9 spaaks Luxon velgen, de Themisto's hebben 7 spaken...oogt net wat rustiger.

Zijn er, naast de site die ik al gezien had, nog meer sites waar de Themisto's te koop zijn?
Mogelijk zijn er hier op het forum wel meer mensen die ergens de Themisto's gekocht hebben.

JOVOS

Senior Member
Ja hoor!...Sinds vrijdag staat er hier een schitterende Superb te glimmen!
Sjezus wat een prachtige auto zeg, wat een ruimte en wat 'n mogelijkheden!

En nou ben ik dus benieuwd naar wat er allemaal gedaan moet worden...heel graag hoor ik van de kenners hier alle tips, do's en dont's.
Dus...welke verborgen opties zijn er zoal tevoorschijn te toveren, wat moet ik aanpassen, updaten enz...?

Laatst bewerkt:

newwolf84

Forumguru
Gefeliciteerd ! Altijd leuk wat nieuws op de oprit ;)

Wat er MOET gedaan worden is een groot woord, maar er zijn vast wel dingen in te stellen via VCDS.
Denk dat de Superb eigenaars zo wel een lijstje op kunnen dreunen.

JOVOS

Senior Member
Dank voor jullie felicitaties @Blackokkie2 & @newwolf84

Ik vind al wel verschillende opties versnippert over het forum, maar een lijstje zou super zijn!
Gaat trouwens om een Elegance Businessline.

De HC/HL naar de mistlampen zou ik wel willen, evenals rijbaanwissel knipper verhogen...
Graag een update van de audio/navigatie installatie (indien nodig)

Laatst bewerkt:

JOVOS

Senior Member
Woont er misschien een forumlid met Superb ervaring tussen Nijmegen en 's-Hertogenbosch die eens met mijn auto zou willen rijden?
Volgens mij voel ik al iets aan de auto, maar kan het niet thuisbrengen.

andrehj

Forumguru
Woont er misschien een forumlid met Superb ervaring tussen Nijmegen en 's-Hertogenbosch die eens met mijn auto zou willen rijden?
Volgens mij voel ik al iets aan de auto, maar kan het niet thuisbrengen.
Ik weet niet wat je voelt (voelt het prettig? :D), maar in dezen zou ik als eerste zoeken naar iemand die zelf dezelfde motor en versnellingsbak-variant heeft. Oftewel: welke motor en versnellingsbak heb je?

JOVOS

Senior Member
Het voelt in ieder geval niet prettig nee...:nono:

Het gaat om een S2 Combi 1.8 TSI met DSG7

Bakkertje

Forumguru
Ik woon in Beuningen en dat is best dichtbij Nijmegen zeg maar ;)
Maar wat voelt er niet goed? als het iets is met de versnellingsbak / motor dan heb je aan mijn ervaring vrij weinig, ik heb een 1.6 TDI gehad met handbak..

Wat de aanpassingen betreft, wat je zelf al schrijft, dat is allemaal mogelijk. Verder stond bij de regensluiten aan (als het regent en je ramen zouden nog open zijn, gaan ze dicht). Verder is er niet zo gek veel aan te passen wat je niet ook via het maxi-dot in kunt stellen.
http://www.stemei.de/pages/coding/skoda-superb-3t.php

JOVOS

Senior Member
Vandaag voor het eerst in het donker thuis gekomen en meteen wat vragen:

CH/LH lichten deden het niet en de naar beneden schijnende lampjes in de spiegels deden het ook niet.
Beiden staan wel aangevinkt in het maxidot menu...?
Zijn de lichtjes in de voetenruimte bij de pedalen ook te dimmen of aan en uit te zetten?
En hoort er bij iedere superb een opberglade onder de passagiersstoel te zitten of is dit een optie?
Bij mij ontbreekt ie.

Taffy

Forumguru
Heb je elektrische stoelen ? Bij mij zit onder de bestuurderstoel n versterker en onder passagier meen ik de Bluetooth module, als ik mij niet vergis.
Voetenverlichting is idd uit/aan en te zetten in maxi-dot.
CH/LH ook meen ik

JOVOS

Senior Member
Onder de bestuurdersstoel zit idd de versterker, dat weet ik, maar onder de passagiersstoel kun je de hond nog kwijt als het moet...zoveel ruimte zit eronder.

Zoals ik al zei staat de CH/LH al aan in maxidot, maar deze doet t niet als ik de auto ontgrendel? De lichtschakelaar staat trouwens op auto.
Ook de lampjes in de spiegels staan aan in maxidot, maar doen het ook niet.

Taffy

Forumguru
Ik kan onder m'n passagierstoel niets kwijt,zit een zelfde plastic cover als onder bestuurder.
De CH/LH gaan ook niet aan als je nog ns op AB drukt ?
Gaat binnenverlichting wel aan ?
Anders misschien ns je lichtsensor controleren , zit dacht ik voor op je dashboard ( als ik t goed heb )

Bakkertje

Forumguru
Wat je even kunt proberen is de fabrieksinstelling terug zetten in het maxidot menu (voor de licht instellingen) en vervolgens alles naar wens instellen. Als het dan nog niet werkt even uit laten lezen door iemand met VCDS. Ik heb zelf een kabel, maar geen laptop meer waarop het programma staat..
De voetenruimte verlichting kun je inderdaad dimmen, dat zit ook in dat menu.
Onder de bijrijdersstoel zat bij mij inderdaad een bak (ambition businessline) maar die had geen elektrische stoelverstelling op de bijrijdersstoel.
De telefoonmodule zit onder het tapijt verwerkt, niet direct onder de stoel.

Bovenaan Onderaan