Detailen van je auto, kennis nodig?

Cordoba

Forumguru
@Noord26 alleen ruimschoots wassen van de plek die je gaat behandelen is voldoende, en kleien is in een paar minuten gebeurd, en voor een speciaal geval als dit misschien 10 minuten. De Dodo klei lees ik wel af en toe marring resultaat van, dat heb ik met de Mothers en Monello klei nog nooit gehad. Overigens als je nu al denkt dat de lak glad aanvoelt, moet je na het kleien nog eens voelen.

Noord26

Forumguru
als je toch al gaat kleien kan je het beste daarna ook direct polijsten, na een full detail staat de Alto er ook weer lekker strak bij, is ook direct een goede oefening voor je voordat je aan je Superbee begint ;)

Had zojuist een 10/15min over en heb alles eraf gekregen door alleen te kleien. Het is medium klei van Dodo welke ik heb.

Wel toch aardig duwen en niet te nat maken (dat klinkt niet zo fraai ik weet het), maar daarmee zag ik dat de klei roze begon te kleuren wat het teken was dat het er toch af kwam.

Zeer verbaasd over de kracht van de klei, omdat de lak toch aanvoelde op de vingertoppen alsof het er vlak in zat gesleten. Heb de SuperB als eens volledig met klei behandeld en op een gegeven moment voel je dat het gewoon echt glad is. Maar nu merkte ik aan de verkleuring dat ik toch door moest gaan ivm het te voelen.

Toppie!

Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Aanbieding als in 'met korting'? Nee geen tijd voor foto's genomen, buienrader gaf felrood aan over 15min. En dat klopte exact..

Cordoba

Forumguru
@Cordoba, U weet het beter\?
Had zojuist een 10/15min over en heb alles eraf gekregen door alleen te kleien. Het is medium klei van Dodo welke ik heb.

Conclusie: ik weet het echt beter.;)
@Noord26 mooi dat het gelukt is met alleen kleien, ook geen last van marring (doffe plekken door het kleien)? Als er nog een kras in de lak over is gebleven, kun je die nog polijsten, maar het meest opvallende is alvast verdwenen.

Noord26

Forumguru
Ik kreeg geen tijd om te bekijken of er marring aanwezig was. Het komt er hier nu met bakken uit.

Cordoba

Forumguru
@Noord26 Als je het niet gezien hebt, kan het nooit ernstig zijn, tenzij het al volop regende toen je bezig was, en je niet even met een microvezeldoek de lube hebt afgenomen na afloop.

Jee13

Forumguru
@Cordoba , je wilt er graag op terug komen dus, zegt genoeg over je......

Of je nu de contaminatie van andere (losse lak) op huidige laklaag verwijderd door te kleien of door licht te polijsten, whats in the name???. Doel was toch achtergebleven lak verwijderen.

De olieen in het polijstmiddel geven in ieder geval nog beetje voeding aan de lak, terwijl je met klei mogelijke marring veroorzaakt en de lak volledig schraal trekt

Jullie doen net alsof je met het handje en licht polijstmiddel de auto van blanke lak ontdoet.

maar jij hebt gelijk joh, ik doe niet meer mee aan jouw kinderachtige gedrag

Noord26

Forumguru
Ik heb geen verstand wat het beste is en wilde alleen maar die rode lak eraf hebben.

Dankzij tips in dit door mijzelf ooit opgezette topic en de inbreng van anderen is het gelukt. Dat is ook de topic titel..

Dit haantjes gedrag vechten jullie maar per PB uit?

H@RM

Senior Member
Goed om te horen dat het gelukt is Noord26

Het is het resultaat dat telt.

Voor die liefhebbers; de Farécla Clay Mitts zijn binnen bij het door mij eerder genoemde bedrijf. (wil hier geen reclame topic van maken)

Pendragon

Donateur
[EMAIL zei:
H@RM, post: 416495, member: 1851[/EMAIL]]
Voor die liefhebbers; de Farécla Clay Mitts zijn binnen bij het door mij eerder genoemde bedrijf. (wil hier geen reclame topic van maken)

heb een email gestuurd want ik kan online niet bestellen.

Bovenaan Onderaan