Detailen van je auto, kennis nodig?

Kippie-style

Forumguru
Marring krijg je vaak door agressieve klei. De blauwe meguiars die ik gebruik slaat de auto dof uit. Zelfs op de harde lakken. De normale klei heb ik dat niet dus weet niet wat voor grofheid die sponge heeft.

H@RM

Senior Member
Staan nog niet online
www.kslopsema.nl/nieuws.php

Op zijn website staat dat hij uitsluitend aan bedrijven levert. Maar als hij een consumenten lijn gaat voeren zal er nog wel een soort webshop aan komen te hangen.

Anders even een mailtje sturen naar hem en verwijzen naar mij (Harm) dan zet hij hem als pre-order

Laatst bewerkt:

H@RM

Senior Member
Heeft hij voor mij ook gedaan en bevestigd. Dus ga ik er van uit, dat hij dit voor turboturbo ook wel wil doen ;)

smutzkanone

Forumguru
Ik ben benieuwd. Ik ben vrij sceptisch over dat soort producten, omdat 90% van de glans in de voorbewerking zit.
FF met een doekje met wat spray erop met als resultaat een dikke wetlook.
Ik heb al verschillende waxen gebruikt ,en er zijn er die meer wetlook geven dan de andere, maar echt heel veel verschil zit er ook niet in. het is meer wat je prettiger vind werken kwa inwerken, uit poetsen, geur en standtijd.
En een detailerspray brengt ook de glans weer wat meer tot leven na het wassen, maar echte glans krijg je door het vuil (wassen en kleien) en swirl (polijsten,glaze) vrij maken van de lak.
Maar ik zie graag de bevindingen. Ik ben ook nog steeds aan het experimenteren met wax op de black magic lak van de fabia.Zeker door de erg aanwezige sinaasappelhuid .Wordt toch een keertje wetsanden ben ik bang.Maar als ik hiermee ook zon mooie wetlook krijg....

Kippie-style

Forumguru
Ik weet het mijn voorbewerking is ook altijd 100% maar zoek dus zoiets (als het zo is) voor meetings om ff die wetlook weer naar voren te halen.

H@RM

Senior Member
Ziet er uit als een quickdetailer met een flinke glansversterker.

Als je goed op het achterscherm van de lupo/arosa kijkt naar het witte vlak, zie je daar ook een flinke sinaasappelhuid.

Orangepeel behandeling staat bij mij ook al een tijdje op de planning. Alleen dan met de orangepeelpads

Cordoba

Forumguru
Net als @smutzkanone ben ik wat sceptisch: ik verwacht dat dit een product is, met aardig wat fillers, en de wetlook na een paar wasbeurten is verdwenen. Voor een show is dat natuurlijk goed genoeg, maar het is niet wat ik zoek.

Wat die sinaasappelhuid betreft: daar zijn tegenwoordig inderdaad speciale pads voor (ik geloof dat ze ook 'denim-pads' genoemd worden). Op zich is dat wel een riskante behandeling: als je zonder lakdiktemeter aan de gang gaat, is de kans aanwezig dat je door de (blanke) lak gaat.

Kippie-style

Forumguru
Jah en zoiets zoek ik ook een detailer voor een meeting jah geeft geen wetlook zoals na polijsten en afwerken. En detailer is naar paar wasbeurten ook eraf. En voor die 12 euro probeer ik dit wel :D

Sinaasappel huid daar moet je mee leren leven risico dat je door de.lak gaat is zo veel groter. En als ergens schade op de auto geweest is heb je ook weer sinasappel huid. Ik waag me niet daar aan ga wel voor de mega glans ipv strakke lak

Jee13

Forumguru
Ik zie zwarte deurstrips:angel:

Denk dat op onze goed gedetailde autos niet zoveel winst te behalen is. Ik denk dat een reload detailer spray soortgelijk resultaat geeft.

Als auto nog nooit goede machinale detail heeft gehad of pak em beet na paar maanden effect wel goed zichtbaar is

Op fotos vind ik het moeilijk te beoordelen of je nu meer reflectie hebt

Ik kom graag eens bij je buurten, we wonen immers vlakbij elkaar

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan