Detailen van je auto, kennis nodig?

turboturbo

Forumguru
Maar die verzenden niet naar NL, vzv ik kan uitpluizen:
Unfortunately we cannot deliver to non-UK destinations, including the Republic of Ireland

Anyway, het is me toch gelukt een Ebay verkoper te vinden, die naar EU verzendt, zelfs nog zonder verzendkosten. http://r.ebay.com/adgOcb
Echter die heeft het flesje G3 turbo ;) detailer weer niet, waarvan aangeraden wordt die er wel bij te nemen (als glijmiddel)..... Liefst neem ik die beide in één keer, anders moest ik zelf een glijmiddel gaan bedenken...

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
niet iedereen gebruikt een detailerspray, er zijn ook mensen die gewoon autoshampoo als lube gebruiken, eerst het water pakken en als laatst shampoo toevoegen zodat het niet gaat schuimen ;)

Cordoba

Forumguru
Ik vermoed dat de 'lube' identiek is aan die voor het kleien, dat betekent dat je bijvoorbeeld ook Poorboy's World Spray & Wipe kunt gebruiken.

@Corné de Kluijver er zijn ook mensen die de auto met een schuursponsje boenen, maar of dat nu aan te bevelen is....

turboturbo

Forumguru
@Corné de Kluijver oke, en dan koud water toch? (ik las op dat forum geloof ik ergens dat je niet warm moet hebben, want door de wrijving wordt de boel al warm, en daar moet je een beetje mee oppassen?

Pendragon

Donateur
@turboturbo, weet je zeker dat verzenden gratis is? Bij mij geeft hij 12 pond aan. Ik ga nog even verder kijken en anders wacht ik nog even. Ga toch naar Engeland deze zomer.

turboturbo

Forumguru
Verdorie, nu ineens ook 12 pond bij mij. 100% zeker weten dat dat vanmiddag niet zo was. Had ik 'm toen maar direct besteld...:cry:

De advertentie is eerder vanmiddag geüpdatet....:
09-Jun-14
17:36:22 BST
Buy it now price
Postage Terms

Hm. In dat geval.... mag ik er een bij jou bestellen tzt? Laat je het me even weten als je gaat? Dan betaal ik je de verzendkosten in NL wel, plus natuurlijk de mitt zelf :)

Anders maar even wachten tot een importeur in NL dit spul gaat verkopen.

Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
Ik vermoed dat de 'lube' identiek is aan die voor het kleien, dat betekent dat je bijvoorbeeld ook Poorboy's World Spray & Wipe kunt gebruiken.

@Corné de Kluijver er zijn ook mensen die de auto met een schuursponsje boenen, maar of dat nu aan te bevelen is....
dat is wel een alleskunnersgoedje é?

versta alleen niet dat je zoiets kunt gebruiken op een vuile auto?? als je dat nu op vogelstront of modder spuit en dan met een spons er over gaat (brrrr) dan heb je toch krassen?

Cordoba

Forumguru
@Joske om te beginnen gebruik je als je het goed wil doen al geen (normale) spons, maar een washmitt (wol of microvezel) of een spons met een microvezel 'jasje'. Middelen als spray&wipe zijn niet bedoeld voor hele vuile auto's, maar voor een auto die je bijvoorbeeld voor een show even de nieuwste vuiltjes te verwijderen. Overigens voor vogelshit heb ik altijd een spuitfles met water in de auto liggen: gewoon met water de grove zooi eraf spuiten, dat voorkomt lakschade.

Joske

Forumguru
@Cordoba

ik gebruik deze (geheel ter info)
http://www.carclean.nl/product/Turtle_Wax/Washandschoen_102433

bedankt voor de verduidelijking ;)

trouwens daags nadat ik mijn auto gewassen had had ik ook prijs met birdshit.. zeutje water en met de handschoen er over en het was er direct af. (gebruik trouwens nog steeds gewoon shampoo met wax in)
.

een tijd terug de auto ook gewassen met Autoglymm, maar dat viel dus zodanig tegen qua vuiloplossende kwaliteiten dat ik snel terug mijn Turtle Wax shampoo vasthad... :bloos:

Cordoba

Forumguru
Ik spuit eigenlijk met de waterstraal 99% van de shit eraf, pas het laatste beetje na even inweken ga ik mechanisch (dus met washmitt of iets dergelijks) te lijf.

Ik gebruik bijna altijd de shampoo van Poorboys, en af en toe ook een keer Dodo Juice (born to be mild) dat ik bij een actie een keer gratis heb gekregen. DJ BtbM is paars van kleur en een ander geurtje maar werkt vergelijkbaar. Van Autoglymm heb ik een paar sample zakjes gehad met shampoo met wax, die ik een enkele keer gebruik om bijv. de wax laag te boosten in de winterperiode.

H@RM

Senior Member
Zat aan de Dodo Juice Square Sponge clay pad ten denken als alternatief voor de Claymitt. Lees alleen net dat de Sponge kans geeft op marring en de Claymitt niet op de lak van een Hyundai.
Geen idee hoe hard deze is trouwens

Cordoba

Forumguru
De meeste Aziaten hebben vrij zachte lak, dus ik vermoed de Hyundai ook, maar zelfs een andere kleur kan een heel andere hardheid opleveren.

Bovenaan Onderaan