Detailen van je auto, kennis nodig?

s-line

Forumguru
Maar zonder DAP etc.etc.
Gewoon 1 keer per jaar een goede poets beurt en regel matig wassen met een goede shampoo. Eerst altijd dure shampoo van Mequaers,35 euro:fool: Nu met action shampoo 1euro per liter net zo'n mooie glans en net zo glad als de dure.
Het is gewoon allemaal geld klopperij en er zijn altijd mensen die er in trappen. Incl. ik zelf voorheen!:D

Cordoba

Forumguru
Meguiar's is inderdaad veel te duur voor wat je er voor krijgt, en kosten voor detailen zijn relatief. Een paar maanden terug een collega die een nieuwe auto had gekocht, en er een WaxOyl behandeling van een paar honderd euro op had zitten. Mijn bakkie van 10 jaar ouder met aardig wat gebruikerssporen, glanst harder dan een nagelnieuwe Focus met Waxoyl. Overigens krijgt mijn auto een paar keer per jaar een volledige detailbeurt, en je merkt echt dat er veel meer vuil 'af glijdt' na een nieuwe behandeling. Als shampoo gebruik ik overigens Poorboys World Super Slick & Suds, en met een sample-flesje van 6 euro doe ik een jaar of 2, dus wat is duur?

s-line

Forumguru
Waxoil is echt rommel, kost inkoop bijna niet en je betaald veel te veel uit eindelijk.
En de glans is ruk!

• Leuk
Waarderingen: CDK

Joske

Forumguru
had laatst ook zo een flacon vast van den Action, lijkt me een agressieve shampoo. Dus zoals @Kippie-style al aangeeft lijkt me idd niet opportuun voor de reeds duurdere aangebrachte middelen ;)

Kippie-style

Forumguru
Indd een fles kost dan wel.paar tientjes maar weet niet hoeveel je gebruikt @Corné de dodo shampoo heb je paar druppels nodig. Dus daar doe je best lang mee.

Noord26

Forumguru
Jullie zijn echt ziek geworden met alle "detail" spullen. Of ga je elke week voor de hele buurt auto's "detailen"/ gewoon poetsen?

De krassen die er in zitten krijgt niemand er uit met (Action) shampoo helaas. Polijsten is het enigste middel. Ben niet de eerste eigenaar, welke de 'dader' is van de krassen. En kleien is ook een groot verschil wat je zo kan voelen met je hand.

Stukje ontspanning is het overigens zeker.

Begrijp je reactie daarom niet helemaal?

Er zullen ook mensen zijn die jou niet begrijpen waarom je een witte S2 hebt met witte (te grote) velgen en teveel verlaging. Maar dat is smaak. Je kan onmogelijk iedereen begrijpen, we denken allemaal anders.

:dankje:

Laatst bewerkt:

s-line

Forumguru
Ik weet echt wel hoe en wat hoor kwa detailen, wij doen bij op ons op de zaak ook auto's "detailen. Protech lak verzegeling kost 700euro min. Ik snap niet dat mensen dat uitgeven eraan.
Ik heb niet onder een steen gezeten hoor,natuurlijk krijg je krassen niet weg met shampoo. Maar echt goed detailen kan ook niet iedereen dat is echt wel vakwerk. Onze man heeft ook hele speciale cursessen moet volgen om het te mogen doen voor Protech. Dus je kan natuurlijk van alles aanschaffen maar als je niet oppast verkloot je meer als je er goed aan doet.

CDK

Forumguru
Tot nu toe geen probleem met die shampoo, maar na de detailbehandeling ga ik m'n shampoo van SmartWax gebruiken, als die op is zien we wel wat ik aan ga schaffen. ;)

Desperado

Forumguru
Dat merk ik in mijn werk ook. Allemaal vrouwen die willen weten wat ik gebruik voor de vloer. Want het ruikt zo lekker fris. Heerlijk, die verdoezelende geurtjes :yeehaa:

s-line

Forumguru
Dat zou ik na een detailing beurtje maar niet meer doen wss ben je je wax dan snel weer kwijt.
Dat val echt reuze mee! Ik dacht het eerst ook maar na uitvoerige test bleek de auto behoorlijk lang glad/glanzend en schoon en vuil afstotend. En ook ik en mijn "prive detailer"waren hier wel verbaasd over.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Kippie-style

Forumguru
Nou ik merk als ik mijn auto in de wasbox was dan gebruik ik die lans met wassen. Daar zit ook een shampoo in en merk dat me wax dan heem snel weg is.
Dus ik hou het bij monello,dodo, of meguiars.

Cordoba

Forumguru
Waxoil is echt rommel, kost inkoop bijna niet en je betaald veel te veel uit eindelijk.
En de glans is ruk!

Wat WaxOyl betreft, ben ik het helemaal met je eens, bovendien wordt het vaak niet goed aangebracht (niet de juiste voorbereiding), maar het heeft wel een zekere naam bij mensen die er weinig van weten, net als Meguiar's, alleen zijn dat nog wel behoorlijke producten, die alleen een stuk te duur zijn.

Bovenaan Onderaan