Detailen van je auto, kennis nodig?

CDK

Forumguru
@Pendragon, goeie van je, daar zag ik vorige week al iets van laags komen en gisteren ook een plaatje van op faceboook verschijnen, lijkt me wel interessant!

Pendragon

Donateur
Mij ook. Ik ga eens kijken waar ik dat ding kan bestellen. Ik vind het gewoon kleien verschrikkelijk werk.

CDK

Forumguru
Bij de Engelse Halfords is hij te verkrijgen en dan krijg ik direct vraagtekens...., maar dat zegt niets, want ze verkopen er ook Meguiars producten.

Kippie-style

Forumguru
Jah inderdaad als je je auto wil kleien wel jah. Maar niet dat mensen denk oh daar kan ik okk mee wassen ;) want dan ben je je wax kwijt. Heb eens een auto gedaan en die jongen kwam na paar weken verhaal halen dat ze wax eraf was bleek meneer met dreft zijn auto te wassen :tongue:

EdK

Forumguru
Tsja die heeft natuurlijk 2 theelepeltjes genomen ipv van die voorgeschreven ene theelepel......koekie

H@RM

Senior Member
Jammer maar helaas.
Kwaliteit leveren voor een gangbare prijs is soms lastig. Mijn machine zal niet voor niks 2x zo duur zijn. Ongetwijfeld zal het prijsverschil zich niet compleet rechtvaardigen. Maar waarschijnlijk wel een gedeelte.

Over het algemeen blijven de Polishing Power machines prijs technisch best leuk. Had gisteren nog even de DAP 900 V3 beet. Maar wat een verschil ten opzichte van de V1 waarmee ik ooit begonnen ben.

Cordoba

Forumguru
Iemand ervaring met dit? http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=330602

Het gaat om de Nanoskin autoscrub mitt of towel. Ze beweren dat deze veel beter werkt dan met gewone clay. Ik ben benieuwd of hier mensen zijn met goede of slechte ervaringen.

Wat ik gelezen heb aan ervaringen met dergelijke producten gaan ze veel minder lang mee, dan dat er wordt geclaimd, en ook de werking is niet altijd even geweldig. De conclusie die ervaren detailers trokken was: op zijn best prijstechnisch en qua werking in de buurt van het confessionele kleien, maar meestal minder. Kortom er is geen echt goede reden om over te stappen van kleien naar dit.

Pendragon

Donateur
@Cordoba bedankt. Het enige wat voor mij dan een reden zou zijn is het gemak. Ik vind het kleien altijd rotwerk en met een washand gaat dat een stuk eenvoudiger. Ik denk dat ik voor de test 1 ga kopen en kijken op test stuk of het goed werkt of niet. Ik hou jullie op de hoogte.

Cordoba

Forumguru
Ach, als je het kleien een paar keer gedaan hebt, dan valt het wel mee. Het enige wat ik irritant vind bij het kleien, is dat de klei soms erg aan je vingers blijft kleven. Op dagen dat ik daar last van heb stap ik dan over van de Mother's Gold clay naar de Monello Verde (die er grijs-wit uitziet) en is de irritatie over. @Pendragon: anders even zoeken op het Carcleanforum, daar is er wel wat over terug te vinden.

Bovenaan Onderaan