Detailen van je auto, kennis nodig?

Joske

Forumguru
waar ik vooral ook nieuwsgierig naar ben is de levensduur van de handschoen, met name de laag die er op zit. Hoeveel keer ga je daar een volledige wagen mee kunnen doen denk je?

Pendragon

Donateur
waar ik vooral ook nieuwsgierig naar ben is de levensduur van de handschoen, met name de laag die er op zit. Hoeveel keer ga je daar een volledige wagen mee kunnen doen denk je?

Volgens de fabrikant en ook wat ik op youtube zie zo'n 25 keer. Ik denk dat het ook erg ligt aan de staat van je auto, maar na 1 motorkap zie ik totaal niks veranderd aan de oppervlakte van de handschoen. Na de vakantie ga ik mijn auto een keer helemaal doen, dan weet ik vast meer.

Pendragon

Donateur
ohja, @Pendragon

in de Halfords UK staat ie trouwens aan 2 betalen, 3 halen! ;) ;)

(bij deze stel ik mij kandidaat voor het gratis exemplaar :D :D )

Als dat nog zo is wanneer ik daar ben neem ik er 3 mee en krijg jij de gratis versie, bij deze afgesproken! Ik neem hem dan 6 september mee, ben je daar ook?

Edit: ik zie trouwens dat ze op dit moment niet beschikbaar zijn daar :(

Cordoba

Forumguru
€119,- voor een dag-cursusje polijsten? Zo wil ik ook wel mijn geld verdienen..

Of is dat incl taxi heen en terug incl onbeperkt drinken?

Bij Carclean kun je ook een dag een cursus volgen, in het verleden kostte dat 35 euro voor zo'n dag, incl. thee/koffie en een goede lunch, en de mogelijkheid om niet alleen te kijken, maar ook zelf op proefpanelen aan de slag te gaan met een DAP, en daar ook de producten bij te gebruiken die je wil. Zo kun je bijvoorbeeld polijstmiddel A proberen, maar ook middel B en kijken wat je het beste bevalt. Ook kun je aan het eind van zo'n cursus, normaal altijd met korting spullen aanschaffen in de shop.

Klasje is normaal gesproken iets van 10 man, waar er één persoon continue bezig is met de cursus geven, en het grootste deel van de tijd is er een 2e persoon die assisteert/andere cursisten helpt met vragen e.d.

Cursus die je dan eventueel zou moeten volgen is de clinic DAP (is een vervolg op clinic 'handmatig' ), en een heel enkele keer wordt er een clinic gegeven die verder gaat. (bijv. rotary, of wet sanden)

dirkkroneman

Forumguru
Ik ben even kwijt wat die G3 kost? Kon het zo 1, 2, 3 niet terug vinden. Maar ik heb ook wel interesse moet ik zeggen.

Ik zie nu dat ze bij de Halfords UK 12 pond kosten. Wat heb jij in NL betaald Andre?

Cordoba

Forumguru
@Pendragon André een behoorlijke test, maar misschien moet je voor de volledigheid na afloop sprayen en afnemen met bijvoorbeeld eraser of IPA, dan krijg je het meest eerlijke resultaat, en heeft de lube (de spray dus) geen effect op het gevonden resultaat.

Bij Carclean kan je overigens ook de versies van Dodo Juice kopen (resp. de Square Sponge Clay Pad Fine en de Square Sponge Clay Pad Medium), waar er wel wordt gewaarschuwd voor marring, dus verplicht polijsten nadien.

Pendragon

Donateur
@Cordoba, bedankt voor de tip! Ik heb zelf niks gemerkt van marring na 1 keer, maar zal het zeker in de gaten houden. En anders polijsten we weer een keer ;)

Joske

Forumguru
Als ik zo de andere fora bekijk over dit product zijn alle reviews zeer lovend en valt het woord marring niet. Of dan in de context van: "no marring afterwards" ;)

Want als ik zo even marring opzoek (Goegel) dan krijg ik wel wat schrik om te gaan kleien hoor.. :nailbiting:

H@RM

Senior Member

Dan heb ik meer betaald. Ik was incl. BTW en verzenden €26,86 kwijt

Bij Carclean kun je ook een dag een cursus volgen, in het verleden kostte dat 35 euro voor zo'n dag, incl. thee/koffie en een goede lunch, en de mogelijkheid om niet alleen te kijken, maar ook zelf op proefpanelen aan de slag te gaan met een DAP, en daar ook de producten bij te gebruiken die je wil. Zo kun je bijvoorbeeld polijstmiddel A proberen, maar ook middel B en kijken wat je het beste bevalt. Ook kun je aan het eind van zo'n cursus, normaal altijd met korting spullen aanschaffen in de shop.

Klasje is normaal gesproken iets van 10 man, waar er één persoon continue bezig is met de cursus geven, en het grootste deel van de tijd is er een 2e persoon die assisteert/andere cursisten helpt met vragen e.d.

Cursus die je dan eventueel zou moeten volgen is de clinic DAP (is een vervolg op clinic 'handmatig' ), en een heel enkele keer wordt er een clinic gegeven die verder gaat. (bijv. rotary, of wet sanden)

Klopt, enkel gaat het dan om een dag deel ipv een hele dag
Bij de cursus van Chemical Guys gaat het van wassen tot wetsanden en minder cursisten per begeleider en maar 1 kleine groep.

Niet dat de dagen van carclean slecht zijn. Absoluut niet zelfs. Maar meer om het prijsverschil aan te geven

Bovenaan Onderaan