Detailen van je auto, kennis nodig?

Noord26

Forumguru
Gebruiken de die-hards detailers eigenlijk iets van een krukje voor de verticale vlakken? En goed afplakken neem ik aan langs het pano-dak etc?

CDK

Forumguru
@Noord26 een laag krukje met wieltjes er onder zou beter voor de rug zijn inderdaad, rubbers inderdaad goed afplakken, heb je chroom strips langs je zijramen dan is het niet persé noodzakelijk. De rubbers van het panodak wel even afplakken uiteraard.

Noord26

Forumguru
Dr zitten op de deuren en rondom de ramen chromen strips geplakt idd (standaard op deze uitvoering). Alsmede op de gril aan de voorzijde en een strip onderin de voorbumper.

Noord26

Forumguru
Moet dat dap verhaal toch wel onder de knie krijgen. Kreeg gisteren een belletje van mijn zus dat ze verloofd is. En onze auto als de ideale bruidsauto ziet.. Sjiek in zwart met chrome en ruimte achterin. Moet ik zorgen voor een blinkende auto en chauffeursdienst..

Cordoba

Forumguru
Gebruiken de die-hards detailers eigenlijk iets van een krukje voor de verticale vlakken? En goed afplakken neem ik aan langs het pano-dak etc?

Ik zelf niet, maar er zijn er genoeg die het wel doen. Je moet eigenlijk een laag krukje op wielen hebben, zodat je wat mee kan rollen, en dan heb je dus ook een vlakke ondergrond nodig. Ik krijg de gemeente nog niet zover dat ze de parkeerplaats supervlak maken, zodat ik op een krukje rond de auto kan om te detailen.

Ik ken die-hards die zelfs ieder naadje afplakken/afdekken tussen verschillende plaatdelen.

H@RM

Senior Member
Dat word dus of een krukje kopen en er grotere wielen dan wel terrein banden monteren.

Ik heb hetzelfde probleem met de ondergrond en gebruik daarom maar een plastic opstapje zoals deze;
plastic_opstap_-_27684.jpg

Het is niet ideaal (dat is poetsbrug icm een kruk met wielen) maar beter dan op de grond zitten

Cordoba

Forumguru
Overigens heb ik mijn Fabia ook wel eens een cm of 15 hoger geparkeerd (opgestapelde tegels, en daar op geparkeerd), dan kun je ook makkelijker bij de dorpels komen met de DAP, zonder met je handen de straat te raken.

Kippie-style

Forumguru
Momenteel super.summer sale bij carclean leuke aanbiedingen.
Hier besteld de gyeon q2mohs coating normaal 81 euro nu 48

CDK

Forumguru
dankzij de marketingmachine van het super commerciële carclean? of echt omdat het een werelds goedje is?
hoe gaat dat in z'n werk? aanbrengen na welke stap? na het polijsten?

Bovenaan Onderaan