Detailen van je auto, kennis nodig?

Cordoba

Forumguru
@Noord26 Ik heb de mijne(V2) op zolder staan incl. handleiding, maar er zat een papier bij dat ie 10 minuten?? onbelast moest draaien (wel een V2). Kan ook zijn dat er een apart papier bij zat. In elk geval kan onbelast inlopen nooit kwaad. Als het goed is heb je ook behalve de DAP900V3 ook een 3,5" steunplaat, een sleutel om de steunplaat te wisselen, een set reserve koolstofborstels, de 'blauwe' handleiding, en nu ik erover nadenk stond het verhaal van het inlopen op een wit papier.

Edit: ik zie dat de tas ook behoorlijk veranderd is. De oude was meer een vrij klein model sporttas, maar dan in licht en donkerblauw.
 

Michelv.

Forumguru
De tas is wel heel mooi geworden idd, stond voorheen idd in de gebruiksaanwijzing dat je hem onbelast moest laten lopen om de koolborstels in te laten lopen.
 

EdK

Forumguru
Blijft t vreemd vinden dat verhaal met de koolborstels....
Vele apparaten gehad met koolborstels en nog nooit onbelast moeten laten draaien daar onbelast draaien vaak als slecht word bestempeld
 

H@RM

Senior Member
Om maar antwoord te geven op mijn eigen vraag..., opgezocht op Carclean forum, de PAW is handig bij grote vlakke stukken, maar komt niet goed op de moeilijker bereikbare plaatsen, is een machine voor erbij, maar niet of minder geschikt als enige machine bij een starter.

De PAW is afgeleid van de Rupes Bigfoot met 21 mm uitlag.
Ik heb de Rupes nu een tijdje in mijn bezit en ik moet zeggen dat het een erg fijne machine is. De machine is inderdaad niet allround. Hij is voornamelijk bedoeld voor lakherstel van grotere plaatdelen. Voor bumpers ed is het geen aanrader. Ook is hij niet bedoeld om glazes en wax aan te brengen
 

CDK

Forumguru
@H@RM, dankjewel voor deze bevestiging! Fijn om zoiets van een ervaringsdeskundige te horen! Ik zal dan tzt de dap900v3 aanschaffen.
 

Cordoba

Forumguru
Blijft t vreemd vinden dat verhaal met de koolborstels....
Vele apparaten gehad met koolborstels en nog nooit onbelast moeten laten draaien daar onbelast draaien vaak als slecht word bestempeld

Inderdaad, maar ik heb begrepen dat de vorm en nog even in moet slijten (zijn gewoon rechthoekige blokjes bij montage, dus de radius moet er even in slijten). Het verhaal zou zijn dat tijdens gebruik er teveel trillingen en toerentalvariaties zijn, waardoor ze niet mooi inlopen bij gebruik.
 

EdK

Forumguru
Teveel trillingen ?? worden met een veer aangedrukt.
En vanaf begin zitten de koolborstel al tegen de rotor aan gedrukt....
En na 10 minuten zijn die echt nog niet in model gesleten hoor, want dan zou na 4 cleanbeurten de borstels al versleten zijn...

Dus tsja blijf t een vreemd iets vinden.....doe zoiets dan als t al nodig is in de fabriek tijdens de draai testen
 

Cordoba

Forumguru
@EdK verhaal zou zijn dat ie niet mooi zou inlopen, en eerlijk gezegd vind ik wel dat je een punt hebt.

@Noord26 Wel een dicht plastic zakje met extra koolborstels?
 
Bovenaan Onderaan