DM’s zijn rode Octavia 4 vRS iV PHEV Combi

Ik dacht mijn TSI Skoda kapje uit de O3 wel over te kunnen zetten naar de O4; beide immers de EA211 motor maar dat gaat mooi niet door.. De slang vanaf het luchtfilter loopt onder een lichte hoek weg.. jammer..

Ik was wel blij verrast dat de O4 gasveren onder de kap heeft en standaard er een isolatiemat zit.. (heb bij de dealer proefrit de kap niet open gehad..)

Internetplaatjes:
O4;
9E971BD7-033C-4F85-9740-23719AF5B336.jpeg

O3;
F3845E00-5478-484E-8915-CD4FF1399194.jpeg

Rallye

Forumguru
Die gasveren heb ik bij mijn O3 moeten laten monteren. Nu bij de Golf weer. Bij AHW kun je verschillende "Sonnenblende" krijgen; alleen niet voor de O4, zo lijkt het: https://shop.ahw-shop.de/search?sSearch=sonnenblende&p=1

Zie voor andere discussies hierover ook https://www.skodaforum.nl/forum/i/zonneklep-passagierkant.26800/ en https://www.skodaforum.nl/forum/i/engelse-zonneklep-zonder-sticker.38720/

Je hebt er ook speciale stickers voor: https://rr-dsign.eu/de/aufkleber/skoda/117/skoda-sonnenblendenaufkleber

Ik heb er zelf één besteld bij www.badgeskins.com, maar die hebben niets voor Skoda.

Laatst bewerkt:
als ik zonnewering bestel dan worden het sonniboys, die bevielen mij in de O3 perfect.. andere topic over de zonnekleppen heb ik gelezen.. dat met aceton durf ik nog wel aan om te proberen.. die stickers die ik eroverheen zou kunnen plakken vinnik er ook niet uit zien.. dus dat wordt m zeker niet.

Op een of andere manier is er altijd wel iets met dealers.. zo ook met deze..

Afspraak was dat de software van het infotainment systeem bijgewerkt zou worden, is niet gedaan. Afspraak was dat ook de motorsoftware bijgewerkt zou worden, is ook niet gedaan. Bij de proefrit hobbelde de auto wat bij 50km/u. Zou door lange stilstand zijn met banden.

Nu aantal 100km verder nog steeds getril. Bedacht me gister even de banden maar op spanning na te kijken.. maarja.. voor de aflevering had hij zn afleverbeurt. Dus het zou goed moeten zijn toch? Ze horen 2,7 bar te zijn bij 19 inch.. maar dat was dus mooi niet.. 2x 2,4. 1x 2,5 en 1 wiel idd op 2,7...

Dus opgepompt, en warempel, het werd een stuk beter. Maar evengoed op snelweg een trilling.
De auto moet volgende maand voor de accu isolatiemat recall naar de loacle dealer hier in de buurt... Dus dan mogen ze de software doen en even naar de banden kijken...

En nu viel me vandaag nog wat op.. de remschijven aan de achterkant zien er ook niet al te fris uit.. voelbare groeven en op beide schijven een strook roest.. mogen ze ook meteen even naar kijken..

Maar verder rijd hij erg goed.. nu ook al aantal keren uitsluitend elektrisch gereden.. pakweg 35km actieradius met dit weer.. dat is wat de dealer ook aangaf.. in de witer 35-40 in de zomer 50km..

Bijlagen

• IMG_0894.JPEG
    IMG_0894.JPEG
    668,8 KB · Weergaven: 51
  • IMG_0896.JPEG
    IMG_0896.JPEG
    646,4 KB · Weergaven: 51

HarrieSkoda

Forumguru
En daar betaal je dan ik weet niet hoeveel voor, slecht hoor! En zeker als ze het toegezegd hebben.

Bij hoeveel km/h is de trilling?

Remschijven zien er niet heel fris uit inderdaad. Het lijkt alsof het remblokje een gedeelte van de schijf niet 'gebruikt'?

Ja voor de bandenspanning fix was dat bij 45-50 wel.. tijdens de proefrit ben ik alleen de 80km weg even op gegaan.. maar nu met de juiste spanning bij 100+ het lijkt van de rechterkant te komen.. maar das altijd lastig voelen..

En idd.. afleverkosten waren 900 euro héh!.. debiel… daar heeft ie dan 600 van gemaakt maar dan nog…

kwillems

Donateur
Is de band wellicht niet helemaal rond door langdurig stilstaan? Hoe dan ook, dit is gewoon super irritant!

Dat zou kunnen.. maar dat zou met rijden er wel uit moeten gaan/zijn.. of ze zijn gecupt.. het zijn winterbanden, Falken Eurowinter… van het voorjaar zouden ze er sowieso af gaan voor allseasons.. maar wellicht dat ik nu er nog wat uit kan trekken bij die dealer gezien ze dit toch op een of andere manier moeten oplossen idd.. het is inderdaad irritant..

Lijkt vooral op een garantiepakket.. maar zonder garantie ga je natuurlijk zo’n dure wagen niet kopen.. Dus dan moet ik maar flink gebruik gaan maken van dit pakket, als ze idd iets constateren aan die banden kan ik er misschien wel 4 nieuwe uit slepen:pardon:

Bijlagen

• 1672172166189.jpeg
    1672172166189.jpeg
    42,8 KB · Weergaven: 37

kwillems

Donateur
In het gesprek zou je in ieder geval kunnen beginnen met de updates. Niet dat dat zo ernstig is, maar ze zijn daar aantoonbaar hun afspraken niet nagekomen en daarmee kom je aan het begin van het gesprek gelijk op 1-0 te staan.
Hoe dan ook, donders veel succes gewenst!

Mwah.. ik hoef niet naar hen toe voor afhandeling (Wageningen) voor garantiekwesties kan ik gewoon naar een dealer hier in de buurt, dat was op voorhand al aangegeven en dat gaat dus ook gebeuren.. heb ze via mail wel al in kennis gesteld..

EdK

Forumguru
Ik zie geen voordelen in zo'n pakket hoor !
Ohh volle tank dat is natuurlijk wel fijn.... maar goed dan blijft er nog 800 eurie over.
Ehhh vergeet ik haast die waardebonnen van ze...... ja dan ben ik bijna verplicht om bij ze te blijven hangen...
En ja ik heb natuurlijk wel een jaar van hun garantie op me wagen.... maar ja laat nu net in april van dit jaar ook wettelijk zo te zijn !!
En velen weten dit nog niet, zelfs dealers schijnen het niet te weten en bieden nog steeds aan om dit af te kopen.....

En dat schoonmaken van die wagen van binnen en buiten ( wasstraat en een stofzuiger en wat cockpit spray ) dat is dan die 800 eurie wel waard...
Disaster, klinkt beetje sarcastisch misschien de bovenstaande tekst, maar reden genoeg met de link tekst om je dealer is even te pesten en die nieuwe bandjes te scoren

Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
@EdK aan de garantie zijn ook grenzen. In jouw eigen link staat ook dat de koper een onderzoeksplicht heeft nl dmv een proefrit. Dat van de banden was blijkbaar al gekend tijdens de proefrit. Dus DM had daar al weet van. Met het tekenen van het contract is hij daar in principe mee akkoord gegaan. De remmen had hij tijdens het bezichtigen van de wagen ook kunnen zien. Om er achteraf nog over te klagen is dan ook vijgen na Pasen.

Nu, een goede dealer die ook op langere termijn kijkt, zal het wel op 1 of andere manier proberen op te lossen maar het feit dat ze zelfs de updates niet gedaan hebben (time is money) belooft niet veel goeds.

Cordoba

Forumguru
Ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn die afleverkosten bij een occasion ook tegen de regels. Ik durf niet te zeggen of het wettelijk is, maar dacht dat het in elk geval wel binnen Bovag is vastgelegd dat voor het afleveren van een occasion geen (onvermijdbare) kosten toegestaan zijn. Als er werkzaamheden zoals onderhoudsbeurt of APK uitgevoerd worden is dat anders, maar gewoon schoonmaken en uitleggen is onderdeel van een normale verkoopdeal.

Wielen kun ook iets van een hoogteslag hebben, misschien de wielen even laten checken bij een goede bandenboer.

Tja…

Ik lees dat afleverpakketen blijkbaar wel mogen.. en of t nou 12 maanden wettelijk is.. of dat ze je toch wat mogen verkopen het zál… onderaan de streep heb ik het koopcobtract getekend en akkoord gegaan met dat pakket.. ik had niet echt de indruk dat het optioneel was eigenlijk.. sterker nog; bij de berekening klopte in mijn hoofd het sommetje niet.. ik wist niet dat er afleverkosten bij zaten.. ik dacht dat de verkoopprijs op de site een all in prijs was.. Toen zei ie dat dit er nog bij kwam… achja.. ik ga me hier niet druk om maken.. ik heb overigens niet die 895 betaald maar 600.. misschien nog teveel.. misschien niet.. als ze alle punten (ook mogelijk toekomstige) naar tevredenheid oplossen is het mij best..

anyway.

24 januari gaat hij naar de lokale dealer hier.. Wittebrug. die zal gerust alles willen oplossen en de eventuele rekening ervan bij de andere dealer neerleggen.. prima.. dergelijke constructie was bij garantie kwesties op voorhand besproken.. dealer hier zal gerust ook bandjes willen verkopen.. dus ik ga t wel zien.. nu zijn de feestdagen.. verkoop dealer moet nog op mijn mailtjes reageren.. zal wel na 1 januari komen..

leon-cupra

Forumguru
Wittebrug zal niet zomaar een factuurtje mogen sturen . Ze zullen ook wel eerst een akkoord moeten hebben van de verkoper.

hendrik38

Forumguru
Ik had een tweedehands auto gekocht met 2 jaar garantie en die kon ik bij iedere skoda dealer laten maken als er iets was in de garantie. En toen had ik een lekkend pano dak. Die is vervangen, maar onderling werd er niks geregeld. Ik was de klant en niet de verkopende partij volgens de herstellende dealer. Ik kon de factuur betalen en daarna indienen bij de verkopende dealer. Was ff 2400 euro, dus was blij dat ik mijn centen weer had. Erg flauw vond ik toen.

Bovenaan Onderaan