DM’s zijn rode Octavia 4 vRS iV PHEV Combi

michelangelo

Senior Member
Software absoluut laten bijwerken, 1806 was de versie die alle problemen opleverde. Alle updates die daarna komen lossen alles op.
 

Nieles

Lid
@Disaster-Master als je nu geen problemen hebt met de software zou ik ze absoluut niet upgraden met de issues die kunnen ontstaan.
Wat is het toch met niet updaten van Motor bestanden? Iedereen zegt altijd NOOIT doen. Die software komt gewoon van de Skoda, Ford, Audi etc vandaan. Deze is uitvoerig getest door hun en brengt altijd verbeteringen mee. Als er iets fout gaat is het de verantwoordelijkheid van de dealer en doet die iets fout...
 

gehaktbal

Forumguru
Als er iets fout gaat is het de verantwoordelijkheid van de dealer en doet die iets fout...
Nou ja, dat is dus wel even de vraag.... Even de voorwaarden goed lezen want bij veel andere apparaten is dat toch echt niet zo!

Side note: Mijn opmerking gaat er over als je het zelf doet.
 
Ik heb júist problemen met die 1806.. krijg mn skoda connect niet werkend.. kan geen hoofdgebruiker worden..

En voor wat betreft de motorsoftware; in de O3 loste dat wat problemen op die ineens ontstaan waren.. dus die mogen ze ook gewoon bijwerken..
 
Ze updaten anders wel altijd de versnellingsbak.. hoevaak ik wel niet heb moeten zeggen bij de O3 dat niet te doen ivm aangepaste TVS software…..
 

jongetje

Forumguru
Wat is het toch met niet updaten van Motor bestanden? Iedereen zegt altijd NOOIT doen. Die software komt gewoon van de Skoda, Ford, Audi etc vandaan. Deze is uitvoerig getest door hun en brengt altijd verbeteringen mee. Als er iets fout gaat is het de verantwoordelijkheid van de dealer en doet die iets fout...
Toen ik bij ze stond met mijn storingen werd ik gewoon weggestuurd. Het is dat de leasemaatschappij een vervangende auto (voor 3 maanden!) heeft geregeld omdat de volgens jou zo enorm goed geteste software continue voor storingen zorgde. Is hier een heel topic aan gewijd.
 
Paar dagen verder.. en wat info wijzer…

Blijkbaar mag de dealer alleen software bijwerken als er klachten zijn. Vwb het infotainment heb ik idd klachten; heb een online afspraak gemaakt voor de 18e bij een andere dealer (dus een week eerder dan bij de dealer waar de accu isolatiemat recall uitgevoerd gaat worden) om dat te verhelpen. Moet nog bevestigd worden of iets van horen iig maar die staat erin.

Verkoper heeft ook gereageerd; zelfde verhaal, software alleen bij klachten, anders kunnen en mogen ze niks vanuit PON blijkbaar.. vooral het declareren van tijd/geld speelt natuurlijk de hoofdrol.. remschijven achter ging hij bespreken.. zou niet weten wat daaraan besproken moet worden.. ze zien er niet uit maar antwoord daarover dat zal dan vandaag/dinsdag wel komen.. banden ook nog even opnieuw aangekaart.. trilling bij 70-80 en 100 maar ook bij 50 in de stad.. constant eigenlijk dus wel.. én ik kwam er achter dat het stuur tikje naar rechts staat bij rechtuit.. dus uitlijnen zou ook moeten..


verder gister de vuurwerkzooi eraf gewassen.. hij was flink bedwarreld met allemaal zooi..


doet iig voor nu weer (even) glimmen;
4675847B-CE1F-4B80-A6A8-E252367B9EF4.jpeg
 
Vreemd, ik heb dus ook een import aangeschaft. Maar ze willen hem niet leveren voordat die recall actie is gedaan? Ze beweren dat dat niet mag? Gewoon even onder druk zetten of? Ze hebben het zo druk dat ze het pas ergens volgende maand kunnen.
 
Oh.. nou de mijne is gewoon geleverd hoor.. ik mocht wel wachten op hun werktplaats zodat zij de recall konden uitvoeren maar dat zou dan toen destijds nog 2 weken ofzo extra wachten beteken.. Dus hij gaf aan dat ik het ook bij een dealer in de buurt kon doen en dat heb ik nou inmiddels ingepland.. 18e software udpate, 24ste recall...

Die recall is wel van belang en moet wel gedaan worden; maar mijn auto rijd sinds 2020 al 66000km rond en tot op heden issie nog niet in de fik gevlogen.. dus het zal wel mee vallen en heus niet aan de lopende band gebeuren.. Dus het is mij idd wat vreemd dat ze zeggen nee dit moet eerst voordat we leveren... :rolleyes:


Ik heb dus idd ook dit beeld met het gebruik van carplay;
 

Bijlagen

  • 3188a5d2-3cfa-44e4-927d-9088529f03ee.jpg
    3188a5d2-3cfa-44e4-927d-9088529f03ee.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 53

michelangelo

Senior Member
Die recall stelt niks voor, ze verwijderen alleen maar de afdekking. Wanneer de nieuwe beschikbaar is om er op te zetten is al zeker 7 maanden niet bekend. Gezien de weinige haast zal het inderdaad wel los lopen met dat in de brand vliegen.

Wel wil ik er een nieuwe afdekking er op hebben, ziet er nu niet uit onder motorkap.

Dat ze hem niet willen leveren zonder die reaal uit ter voeren lijkt me capaciteitsprobleem, het is immers alleen verwijderen en afmelden.
 
Ze geven dan ook toe dat het erg druk is (overigens is dat nooit de beste reclame in dit geval)

Maar vraag is meer, waarom niet gewoon leveren? Er staat al een werkplaatsafspraak, kom ik dan toch gewoon langs?
 
Die recall stelt niks voor, ze verwijderen alleen maar de afdekking. Wanneer de nieuwe beschikbaar is om er op te zetten is al zeker 7 maanden niet bekend. Gezien de weinige haast zal het inderdaad wel los lopen met dat in de brand vliegen.....
Nee, jij verward het met de recall van de plastic “beauty-cover” welke op de niet-plugin 2 liter TSI’s blokken zit… die kan smelten en wat eraf druipt kan op de turbo/uitlaatspruitstuk komen… maar in mijn geval en ik vermoed ook bij @MartijnA gaat het om een isolerende mat welke bij de accu moet komen omdat de hoogvolt zekering sluiting kan maken.. is dus een andere recall dan bij jou..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het betreft recallcode 93O5;
Omschrijving: “De zekering van het hoogspanningsysteem kan barsten bij kortsluiting.”
Gevolgen: “Bij kortsluiting kan het voertuig onder hoogspanning komen te staan met onder andere brandgevaar als gevolg.”

Jij hebt het denk ik over recallcode 10H6;
Omschrijving: “De mogelijkheid bestaat dat bij de betrokken voertuigen de motor-designeafdekking los kan raken.”
Gevolgen: “De motor-designafdekking kan met het hete gedeelte van de uitlaatgasturbo in aanraking komen en daardoor mogelijk smeulschade of zelfs brand kan ontstaan.”
 
Bovenaan Onderaan