Een nieuwe aanwinst - van 21 jaar oud.

Connexie

Forumguru
Daarvoor heb je een hobby-auto toch. Lekker dat de mooie dagen in het weekeinde vallen. Zodadelijk gaat de ZZZZ ook de weg op. Even een moment voor mezelf, dan met mijn zoon en daarna met mevrouw een rondje.
Goede besteding van een zonnige zondag.

Connexie

Forumguru
't Was heerlijk. In Twente een trotse 18 graden op de termometer. Fantastische dag om met de cabrio te toeren. Zelf een mooie ronde gereden, daarna met mijn zoon. Afsluitend met de prinses (echtgenote) nog een dik uur rondgetoerd over de landweggetjes. Totaal bijna 200 kilometer.
Fantastisch om te zien dat vele hobbyrijders de projecten weer uit de garage gehaald hebben. Super dat het zo vroeg in het jaar al zo prachtig mag zijn.

WP_20150308_004.jpg

MarcoO2

Forumguru
Fantastisch om te zien dat vele hobbyrijders de projecten weer uit de garage gehaald hebben. Super dat het zo vroeg in het jaar al zo prachtig mag zijn.
Ja, het was een topdag om te rijden! Ik kwam inderdaad heel wat meer "mooi weer auto's" tegen, waaronder een werkelijke schitterende Jaguar E-type... genieten!

MarcoO2

Forumguru
Zo, vorige week moest ik voor een taxatie wat foto's maken. Binnenkort ga ik een lang weekend met een stel cabrio's op stap in de Duitse Eiffel, en dat betekent dat ik m'n verzekering ga upgraden. Dat vereist een taxatie. Hieronder een paar fotootjes, niet zozeer hoogstandjes vanuit fotografisch perspectief, maar meer een registratie.

1 by marcoeoscanon, on Flickr

2 by marcoeoscanon, on Flickr

3 by marcoeoscanon, on Flickr

4 by marcoeoscanon, on Flickr

5 by marcoeoscanon, on Flickr

6 by marcoeoscanon, on Flickr

7 by marcoeoscanon, on Flickr

8 by marcoeoscanon, on Flickr

9 by marcoeoscanon, on Flickr

10 by marcoeoscanon, on Flickr

11 by marcoeoscanon, on Flickr

12 by marcoeoscanon, on Flickr

Als ik meer tijd heb, ga ik nog wel eens op pad om een échte shoot te doen. Tot dan toe doe ik het hiermee :)

Falcon

Donateur
Mooie foto's! Wat ontzettend lelijk die kentekenplaat.. en dat deze wat verbogen is. Zijn daar tegenwoordig geen alternatieven op? Kleiner/Sticker?

MarcoO2

Forumguru
Er zijn wel alternatieven, maar... die zijn niet legaal... :tongue::tongue: toevallig een week of twee geleden nog een Alfa in Wegmisbruikers gezien die hiervoor aan de kant werd gezet.

micky

Forumguru
een vriend van me rijd al jaren zonder kentekenplaat voor op zijn sportwagens, heel Europa door, hij heeft 1 bekeuring gekregen omdat hij geparkeerd stond en de politie dit zag, hij was vergeten de plaat achter de voorruit te leggen bij het parkeren (want dat is wel handig). leg hem tussen de stoel en de console an tover hem tevoorschijn als er iets is :)

Ron467

Actief lid
Zo, Binnenkort ga ik een lang weekend met een stel cabrio's op stap in de Duitse Eiffel

jammer, jammer, weer extra blokkades daar voor de ridders op 2 wielen.:D

Grapje hoor!
Mooi bakkie Marco!, veel plezier daar mee :bloemen:

Ik wordt ook rustiger en in weekenden kom ik daar niet meer (op de motor), en daarbij, met mijn camper hou ik de boel ook wel eens op......

TNT

Actief lid
Wát een onbehoorlijk mooi automobiel!!!! Gefeliciteerd! Maar, eh..... zo'n nummerbord, beginnend met GL-NG-... betekent dat, dat je hem alleen GeLeeND hebt? :tegek:

NewO3

Forumguru
Prachtige auto. Vind kleur leer erg mooi en groene lak.
Wat raar die pook zo schuin hoog en eronder een knoppen paneel. Waarom Alfa dat niet gewoon omgedraaid heeft?.. ligt de versnellingsbak heel anders ofzo? ..
Ik zou alleen sparen voor andere velgen.. Zeg nu misschien iets helemaal fouts, geen verstand van oldtimers
Hele mooie auto!

Ronnie

Forumguru
Wat raar die pook zo schuin hoog en eronder een knoppen paneel. Waarom Alfa dat niet gewoon omgedraaid heeft?.. ligt de versnellingsbak heel anders ofzo? ..
De oudere Alfa's hebben allemaal achterwielaandrijving; Motor over langs ingebouwd en daarachter de bak (onder de tunnelbak). De pook zit rechtstreeks op de bak.
Heb er 3 gehad; Eerst een Guillia 1750, toen een Berlina 2000 en als laatste een Alfa GTV Veloce 1750 (1300 was kapotgelopen, toen maar een 1750 ingebouwd).......

MarcoO2

Forumguru
Wát een onbehoorlijk mooi automobiel!!!! Gefeliciteerd! Maar, eh..... zo'n nummerbord, beginnend met GL-NG-... betekent dat, dat je hem alleen GeLeeND hebt? :tegek:
Dank!!! Haha nee, gelukkig niet! Ik hoef 'm niet terug te geven aan 't eind van de pret van een rit ;)

Prachtige auto. Vind kleur leer erg mooi en groene lak.
Wat raar die pook zo schuin hoog en eronder een knoppen paneel. Waarom Alfa dat niet gewoon omgedraaid heeft?.. ligt de versnellingsbak heel anders ofzo? .. Ik zou alleen sparen voor andere velgen.. Zeg nu misschien iets helemaal fouts, geen verstand van oldtimers
Hele mooie auto!
Los van de reden voor de plaatsing van die pook (die Ronnie al noemt) schakelt het ook nog eens verrekte lekker. Precies goed. Enne, die velgen... ja, daar zeg je wat fout! :D Dit zijn de onder Alfisti zéér geliefde (originele) peperbusvelgen. Soortgelijke velgen gebruiken Jaguar en Daimler ook. Ik zou ze nooit onder mn Skoda zetten, maar onder deze Spider kloppen ze helemaal. Je ziet ze ook wel eens met andere, meer moderne velgen (bijvoorbeeld 5-spaaks ofzo): géén porum!

De oudere Alfa's hebben allemaal achterwielaandrijving; Motor over langs ingebouwd en daarachter de bak (onder de tunnelbak). De pook zit rechtstreeks op de bak.
Heb er 3 gehad; Eerst een Guillia 1750, toen een Berlina 2000 en als laatste een Alfa GTV Veloce 1750 (1300 was kapotgelopen, toen maar een 1750 ingebouwd).......
Die achterwielaandrijving is ook gelijk een belangrijk onderdeel van het rijplezier (en -mede dankzij het antieke onderstel)een niet te onderschatten risico op nat wegdek) :D

MarcoO2

Forumguru
Inderdaad leuk! Ik vind de Spider mooier, maar die Spitfire is óók wel heel gaaf hoor...

Da's het voordeel van een 911, daar kunnen vrouw en 2 kinderen (tot een jaar of 11) tegelijk mee :D
Ja, daarmee heb je het grootste nadeel van de Spider wel te pakken: ik moet of mijn kinderen, of mijn vrouw thuislaten... :D

Bovenaan Onderaan