1.8 is met gemak volgens opgave fabriek te rijden. Dan doen wij nu ook. En dan worden de extra paardjes uit Lochem regelmatig aan het werk gezet.de 1.8 maakt hem echt vlot, nadeel vind ik weer waar de 1.4 met slim rijden best nog wel zuinig is , loopt de 1.8 toch wel een stuk duurder bij gelijke omstandigheden.
Licht gewoon aan opvoe....!Dan mag je mijn kinderen wel even lenen.
400pk gewend en dan dezelfde ervaring met 140pk willen hebben; is dat verbruik begrijpelijk.
Holy shit! Dan kunnen ze beter een 1.8 of 2.0 in een Fabia lepelen..Mijn vrouw is voor 99% de vaste bestuurder van de Fabia en heb haar nog nooit boven de 3000rpm zien opschakelen, dus jouw conclusie gaat niet op.
Dat snap ik. Maar met een tankpas en een inkomen uit de olie industrie vind ik dat persoonlijk niet zo erg.
Ik denk alleen niet dat de Amerikaanse markt op een Octavia zit te wachten. Dat zal toch echt een Kodiaq moeten zijn met 2.0 TSIkijk als je in die comfortabele positie zit snap ik het prima , ze willen Skoda in de VS gaan verkopen, dan is een Octavia met een 1.8 met een DSG een ideale auto
@Noord26, onze Fabia 1.2 TSI haalt zelfs de 1:13 niet bij gemengd gebruik.
Ik denk alleen niet dat de Amerikaanse markt op een Octavia zit te wachten. Dat zal toch echt een Kodiaq moeten zijn met 2.0 TSI
Ik kom zelf al vele jaren in de VS maar neem maar van mij aan dat een O3 sedan of combi het echt niet gaat worden daar.dan noem je ook een blok op ........
zal je verbazen heb wat filmpjes van m'n eigen O1 die ik ooit had en nu de O3 mijn familie en wat vrienden in de VS vond het een geweldige auto.
de tijd dat iedereen met een dikke V8 naar de supermarkt rijd is over, het merendeel rijd met 4 cilinder van een 2 L en met relatief compacte v6 van 3 L
Daar gaan ze ook downsizen, zelfs dikke picktrucks ruilen hun 6 L V8 om voor een 3 L 6cilinder diesel , niet overal en even van harte maar toch.
kijk een Citigo verkoopt daar niet, maar een Octavia en superB en natuurlijk de Kodiaq zouden het wel gaan doen, wel de iets grotere motoren en automaat.
Licht gewoon aan opvoe....!
kijk als je in die comfortabele positie zit snap ik het prima , ze willen Skoda in de VS gaan verkopen, dan is een Octavia met een 1.8 met een DSG een ideale auto
Dan snap ik wel dat je zo een "grote"auto nidig hebt!Haha, 2 kinderen met ADHD, ik geef ze twee weken geen medicijnen, daarna mag jij ze "opvoeden" ok?
Ze vechten elkaar de tent uit, als je het niet gewend bent, dan ben je na 3 kwartier aan vakantie toe
Bij zware belasting niet hoor. Leuk voorbeeld is mijn eigen 3.6 FSI met compressor. Gemiddeld verbruik 1:8.3
Vergelijk dat eens met het gemiddeld verbruik van een opgefokte S3 2.0 280? Zelfs de kleinere en lichtere Seat Leon Cupra van @sitechris had een verbruik gelijkwaardig of schadelijker aan dat van mij. Grotere motoren verbruiken niet per definitie meer.
Mazda doet om deze reden niet mee aan het downsizen. Ze zijn druk bezig de compressieverhouding te verhogen. Waardoor je de voordelen van een grotere motor hebt en het verbruik van een kleinere (kort gezegd)
Dan snap ik wel dat je zo een "grote"auto nidig hebt!
Maar misschien als ze wat minder ruimte hebben hoeven ook geen ruzie te maken over de extra ruimte die ze allebei willen hebben.