B.Stuurder
Forumguru
Nee, ik vond de tiguan tegevallen qua afwerking, erg oppervlakkig. De Ateca ben ik bij op de première geweest in Utrecht, mooi, leuk afgewerkt maar erg Leon van binnen en ondanks de aardige ruimte van binnen, toch klein.Jep daar heb je een punt @EdK het zijaanzicht van de Tiguan, Ateca en Kodiaq is (vrijwel) identiek. Front interieur en kont wijkt wat af. De isolatie en de afwerking zal in de Tiguan wat beter zijn en de Ateca wellicht wat sportiever of fleuriger? De Kodiaq met wat simply clever details en verder een flinke dosis saaiheid zoals we langzamerhand gewoon worden van Skoda
De Kodiaq krijgt de beschikking over een nieuwe 7DSG die 800Nm aankan en de biturbo TDI over niet lange lange tijd. Een grotere benzinemotor heb ik nog niks over gehoord, maar de hoofdengineer heb ik een kort interview van gezien en hij wil wel graag wat krachtiger motoren in de fase na de introductie.
Zoek op YouTube maar eens op "Autogefühl"
Oh ja, er komt ook LED hoofdverlichting op de Kodiaq beschikbaar.
Ik weet niet wat ze van plan zijn, maar ik heb het idee dat ze met Skoda in Amerika Volkswagen willen vervangen en dat wij daar ook de vruchten van plukken.