Eerste close-up beelden ŠKODA KODIAQ: opvallend design

B.Stuurder

Forumguru
Jep daar heb je een punt @EdK :jaja: het zijaanzicht van de Tiguan, Ateca en Kodiaq is (vrijwel) identiek. Front interieur en kont wijkt wat af. De isolatie en de afwerking zal in de Tiguan wat beter zijn en de Ateca wellicht wat sportiever of fleuriger? De Kodiaq met wat simply clever details en verder een flinke dosis saaiheid zoals we langzamerhand gewoon worden van Skoda :deuk:
Nee, ik vond de tiguan tegevallen qua afwerking, erg oppervlakkig. De Ateca ben ik bij op de première geweest in Utrecht, mooi, leuk afgewerkt maar erg Leon van binnen en ondanks de aardige ruimte van binnen, toch klein.
De Kodiaq krijgt de beschikking over een nieuwe 7DSG die 800Nm aankan en de biturbo TDI over niet lange lange tijd. Een grotere benzinemotor heb ik nog niks over gehoord, maar de hoofdengineer heb ik een kort interview van gezien en hij wil wel graag wat krachtiger motoren in de fase na de introductie.
Zoek op YouTube maar eens op "Autogefühl"
Oh ja, er komt ook LED hoofdverlichting op de Kodiaq beschikbaar.
Ik weet niet wat ze van plan zijn, maar ik heb het idee dat ze met Skoda in Amerika Volkswagen willen vervangen en dat wij daar ook de vruchten van plukken.

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@B.Stuurder, nieuwe DSG 7 zal 600Nm moeten kunnen verwerken. Bi turbo diesel komt voor de Tiguan beschikbaar ja, maar voor de Kodiaq twijfel ik daar sterk aan, dit aangezien deze motor ook niet in de S3 leverbaar is in tegenstelling tot de Passat...

ertromp

Forumguru
600Nm kan de DSG-7 DQ500 aan @Corné de Kluijver die in de Kodiaq blijkbaar komt

Zie ook bijgevoegde officiële data

Bijlagen

• SKODA-KODIAQ-press-kit-16-09-01.pdf
    131,8 KB · Weergaven: 19
  • SKODA-KODIAQ-technical-data-diesel-16-09-01.pdf
    113,9 KB · Weergaven: 15
  • SKODA-KODIAQ-technical-data-petrol-16-09-01.pdf
    114,6 KB · Weergaven: 21
  • Leuk

ertromp

Forumguru
Wel jammer dat een auto van ca. 1700kg als 2.0 TSI het maar met 180pk moet doen. Toch weer een wat mindere positionering dan de Tiguan die een 2-0 TSI krijgt met 220pk

• Leuk

B.Stuurder

Forumguru
600Nm kan de DSG-7 DQ500 aan @Corné de Kluijver die in de Kodiaq blijkbaar komt

Zie ook bijgevoegde officiële data

Standaard, ik dacht dat we het over tuning hadden. Daar is Corne wel op gesteld is mijn indruk. De DSG7 DQ500 kan 800+ Nm hebben, als je bijvoorbeeld verder wilt dan stage1.
Standaard trouwens een enorme berg koppel al. Als ze standaard hetzelfde vermogen geven en zo dicht bij de kwaliteit van VW komen,dan kunnen ze VW wel opdoeken. Welke toegevoegde waarde blijft er dan nog echt.

ertromp

Forumguru
Standaard, ik dacht dat we het over tuning hadden. Daar is Corne wel op gesteld is mijn indruk. De DSG7 DQ500 kan 800+ Nm hebben, als je bijvoorbeeld verder wilt dan stage1.
Standaard trouwens een enorme berg koppel al. Als ze standaard hetzelfde vermogen geven en zo dicht bij de kwaliteit van VW komen,dan kunnen ze VW wel opdoeken. Welke toegevoegde waarde blijft er dan nog echt.
Lijkt me niet echt de.man voor tuning die @Corné de Kluijver :deuk:
Maar met.de.600Nm moet je op een 2.0 TSI al aardig de trucendoos opentrekken wil je die 600 überhaupt halen
De 2.0 diesel in idd wel eentje die daar met tuning over kan gaan
Ben benieuwd als @Corné de Kluijver gaat voor een Kodiaq welk sap er in verdwijnt

B.Stuurder

Forumguru
Lijkt me niet echt de.man voor tuning die @Corné de Kluijver :deuk:
Maar met.de.600Nm moet je op een 2.0 TSI al aardig de trucendoos opentrekken wil je die 600 überhaupt halen
De 2.0 diesel in idd wel eentje die daar met tuning over kan gaan
Ben benieuwd als @Corné de Kluijver gaat voor een Kodiaq welk sap er in verdwijnt

Zoals jij al opmerkte, zal hij voorlopig veroordeeld zijn tot diesel ben ik bang. Of hij moet een engine swap overwegen, met bijvoorbeeld de 3.0 biturbo V6 uit de Q5RS. Hmmmm :tegek:

• Leuk

s-line

Forumguru
Doe mij maar de Ateca of....de nieuwe P....300.:nailbiting::D
De Kodiaq is echt te groot en lomp voor mij.
Mijn volgende auto(waarschijnlijk al redelijk snel) wordt een kleine SUV achtige. (Wordt de auto van mijn vrouw, vind ze helemaal geweldig!)Wij gaan terurg naar 1 nieuwe(ipv2) en ik een klein leuk hobby autootje waar uiteindelijk ook mij zoon mee op pad kan!:D

Tuulster

Forumguru
Mooie doorontwikkeling van de Columbus, nu volledig van glas en geen knoppen meer.
Google earth, streetview , 360graden camera, etc. Ik vind het er gelikt uitzien. :thumbsup:

Laatst bewerkt:

s-line

Forumguru
Kijk daarmee uit.
Er komt al snel een dag dat je aan je zoon moet vragen: "Euhh... zou ik vanavond asjeblieft mijn auto mogen lenen?" :jaja:
Daar is ie ook voor! En ik heb 's avonds toch geen auto nodig. Ik doe bijna alles op de fiets. En kwa hobby auto heeft hij ook nog eens de zelfde smaak.

s-line

Forumguru
Als ik de ruimte niet nodig had, zou ik ook wat handzamers kiezen.
Is een papa begrip. En een reden om een grote auto te willen rijden. De kids maakt het reet uit is mijn ervaring! Zelfs met zijn 5en in een 208 op wintersport geweest. Bak op het dak en gaan. Geen centje pijn of klacht gehoord van iemand in de auto.

Doet het inmiddels weer.
Daar is ie ook voor! En ik heb 's avonds toch geen auto nodig. Ik doe bijna alles op de fiets. En kwa hobby auto heeft hij ook nog eens de zelfde smaak.

Is een papa begrip. En een reden om een grote auto te willen rijden. De kids maakt het reet uit is mijn ervaring! Zelfs met zijn 5en in een 208 op wintersport geweest. Bak op het dak en gaan. Geen centje pijn of klacht gehoord van iemand in de auto.
Waarom post je twee keer als het in een keer kan?

Bovenaan Onderaan