Eerste close-up beelden ŠKODA KODIAQ: opvallend design

ertromp

Forumguru
Nog wat opvallende plaatjes met dank aan:
http://www.autoforum.cz/predstaveni/skoda-kodiaq-plne-odhalena-prostudujte-ji-do-posledniho-sroubku/

Een S3 als afbeelding in de verbruiks monitor :deuk:

Skoda_Kodiaq_prvni_vlastni_Seda_24_800_600.jpg

Tja daar moeten we gelijk maar weer VCP op los laten om een juiste auto te laten afbeelden :D

Elektrisch wegklapbare trekhaak

Skoda_Kodiaq_prvni_vlastni_Seda_37_800_600.jpg

Camera in de gril

Skoda_Kodiaq_prvni_vlastni_Bila_25_800_600.jpg

Stijlvol leer

Skoda_Kodiaq_prvni_vlastni_Seda_15_800_600.jpg

Led verlichting

Skoda_Kodiaq_prvni_vlastni_Seda_12_800_600.jpg

Skoda_Kodiaq_prvni_vlastni_Seda_11_800_600.jpg

Een 1.4 ACT motor (lijkt me persoonlijk toch echt te wening voor een auto die leeg 1615kg weegt

Skoda_Kodiaq_prvni_vlastni_Bila_53_800_600.jpg

Geen mooie vlakke laadvloer

Skoda_Kodiaq_prvni_vlastni_Bila_43_800_600.jpg

Plek zat op de achterbak en zonwering die in de deuren wegvalt (zal zeker een optie worden in weer in of ander € pakketje van Pon :D )

Skoda_Kodiaq_prvni_vlastni_Bila_38_800_600.jpg

Dat ziet er mooi uit nu nog het TFT scherm er in zoals gebruikt wordt bij Audi en VW

Skoda_Kodiaq_prvni_vlastni_Bila_28_800_600.jpg

Plek voor de commandant of ziet die op de bijrijders stoel :deuk:

Skoda_Kodiaq_prvni_vlastni_Bila_26_800_600.jpg
 

SuperBartje

Forumguru
Ik vind 'm heel iets minder lelijk als zo' n metsubsidie phew. Maar net. Dus nog steeds een lelijk hok. Zoals vrijwel alle suvs.
 

CDK

Forumguru
dank voor de pdf bijlagen @ertromp, de zwaartste diesel en de zwaarste benzine uitvoering kunnen beide geleverd worden met de qualitatief goede DQ500 DSG en 4x4 dat biedt tuningsperspectief :)
dankzij het filmpje waar @B.Stuurder aan refereerde en gepost door @Tuulster weten we nu ook dat er wellicht na de introductie ook de bi turbo variant van de TDI leverbaar wordt en dat is een serieus lekker dieselblokje :jaja:
Skoda laat m'n hart onverwacht toch weer iets sneller kloppen :bloos::thumbsup:
 
Laatst bewerkt:

dj.verhulst

Forumguru
ze schijnen er ook een 125 1.4 erin te hangen ,, snap niet waarom niet de 1.8 met 180/190 pk en die 2.0 op 230 pk zetten. er komt ook een opvolger van de 1.4 dat word een 1.5 stel dat die een 160 pk doet , dan moet je toch best aardig van de plek kunnen komen

zou de 2wd ook een 1600 kg wegen hoop van niet ,, een 4 wd systeem doet 100 a 150 kg dan zou je onder de 1500 komen en dan word het anders.
 

EdK

Forumguru
Met die 1,4 TSI kom je ook best aardig van je plek hoor.....
Zie het als die Yeti met zijn 1,2 waar een ieder ook van zij dat t veel te licht was....
En ook dat moterke drukte je al in de rugleuning

Maar ik wacht verder wel totdat hij in de showroom staat.... dan kan ik pas echt oordelen over zijn uiterlijk , grote , etc
En als de dealer me dan gunstig gezind is en me ook nog een proefrit laat maken dan ben ik van 90% naar 100% om dat het toch een Rapid gaat worden........
 

dj.verhulst

Forumguru
ik rij zelf in een 1,2 O3 105 die 1148 kg weegt , ding is vlot genoeg voor dagelijks gebruik , alleen in duitsland zou ik wel een 30 pk meer willen en wat meer koppel .

zodra ie in de showroom staat zou ik willen proefrijden
 

dj.verhulst

Forumguru
ik woon dicht bij de grens dus ik kom er vaker dan voor vakantie, en met een dikke aanhanger is het extra koppel ook leuk,, was financieel niet haalbaar
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik zeg eerlijk,ik ben erg benieuwd naar de 1.8tsi in de O3. Vooral het verschil met de 2.0 uit de RS, want daar heb ik mee proef gereden. Ik kan me ook niet voorstellen dat een 1.4 zo'n wagen als de Kodiaq nog vlot kan laten rijden, maar misschien ben ik van de verkeerde generatie. Wat nu een 2 liter doet, had je vroeger een 3 liter V6 voor nodig.
 

dj.verhulst

Forumguru
de 1.8 maakt hem echt vlot, nadeel vind ik weer waar de 1.4 met slim rijden best nog wel zuinig is , loopt de 1.8 toch wel een stuk duurder bij gelijke omstandigheden.
 

B.Stuurder

Forumguru
de 1.8 maakt hem echt vlot, nadeel vind ik weer waar de 1.4 met slim rijden best nog wel zuinig is , loopt de 1.8 toch wel een stuk duurder bij gelijke omstandigheden.

Dat snap ik. Maar met een tankpas en een inkomen uit de olie industrie vind ik dat persoonlijk niet zo erg.:D
 

CDK

Forumguru
de 1.8 maakt hem echt vlot, nadeel vind ik weer waar de 1.4 met slim rijden best nog wel zuinig is , loopt de 1.8 toch wel een stuk duurder bij gelijke omstandigheden.

Bij zware belasting niet hoor. Leuk voorbeeld is mijn eigen 3.6 FSI met compressor. Gemiddeld verbruik 1:8.3
Vergelijk dat eens met het gemiddeld verbruik van een opgefokte S3 2.0 280? Zelfs de kleinere en lichtere Seat Leon Cupra van @sitechris had een verbruik gelijkwaardig of schadelijker aan dat van mij. Grotere motoren verbruiken niet per definitie meer.
Mazda doet om deze reden niet mee aan het downsizen. Ze zijn druk bezig de compressieverhouding te verhogen. Waardoor je de voordelen van een grotere motor hebt en het verbruik van een kleinere (kort gezegd)
 
Bovenaan Onderaan